Jarrukenkien säätäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja JTE3, 23.5.2007.

  1. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Mitenkä kannattaa säätää takajarrukengät lukkoperällisessä akselissa?
    Säädin ensin toisen puolen että hieman kihnasi kengät rumpuun, mutta
    toinen puoli onkin vaikeampi koska sitä pyörittäessä pyörii myös ensiksi säädetty puoli ja tuntuu tiukalta jo valmiiksi.

    juha
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ei rumpujarruja säädetä kantamaan! Ne säädetään kyllä pintaan, mutta eivät ne saa kantaa. Ja mitään erilaista en ole säätäessä kohdannut lukkoperien ja tavallisten välillä.

    Mitäs jos säädät vaan siten että kun alkaa kihnuttaa > avaat sen verran, ettei kihnuta. Vai mikä idea tuossa kantamaan sääätämisessä oikein on??
     
  3. RB-440

    RB-440 1st gear

    Eikös sieltä ala kuulua rohinaa, kun kengät alkaa ottaa rumpuun kiinni? Silloin alkaa olla aika hyvä, jos ei vielä kuulu jatkuvaa hankausääntä, eikä pyörä vastusta pyörimistä. Automaagisäädön pitäisi hoitaa loput. Ajossa kannattaa silti silloin tällöin kokeilla, ettei kengät menneet liian lähelle, ettei kuumene ajossa.

    Jos on vaikkapa ylikokoon sorvattu rumpu ja tavallisella säteellä olevat jarrunauhat kengissä, voi joutua hankauttaan nauhoja rummun kanssa oikeeseen muotoon, ja silloin ne voi vähän alkuun laahatakin, mutta kandee siinäkin varoa, ettei vehkeet kuumene liikaa.
     

Kerro tästä muillekin!