Jarrulevy 5x4.5" jaolla ilman napaa?

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Rockmaple, 8.3.2008.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tähän saa tehdä luetteloa niistä automalleista, joissa on 5x4.5 tuuman pulttijako vanteen kiinitykseen sekä jarrulevy mikä irtoaa pyörännavasta. Onhan sellaisia? :eek: Jos ei oo, niin jollain muulla jaolla oleviakin saa ehdotella.
     
  2. toyopet

    toyopet Gearhead

    Siis kelluva levy.
    Tuota noin, asia joka pitäisi muistaa vaan en nyt muista kun kuuteen vuoteen en ole koskenut noihin vermeisiin. Hiace/Hilux ja Toyota Crown (110-sarja esim. jäähdytetyllä levyllä) sopii jakoon mutta enpä nyt mitenkään muista onko se levy kelluva vai napa mukana. Tuollahan ne rojut 30km päässä on, en taida lähteä katsomaan :wink:
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Toyota Supra...
     
  4. ford59

    ford59 1st gear

    Mazda 626 2.0, Toyota corolla 2007-> jne. Pontiac transportin jako 5x115, elikkä 0.7 mm päässä hakemastasi.
     
  5. juhapih

    juhapih Gearhead

    Jeepeissä on kans...
     
  6. pontso

    pontso 3rd gear

    eikös mersussa ole se jako sama , ja saman yhtiön tuotteet jos oikein muistan , ei tuu hylkimis ilmiötä :argue: :mad: :poff: :rotfl:
     
  7. ford59

    ford59 1st gear

    Mersu 5x112
     
  8. smuige

    smuige Gearhead

    auttais kovasti jos tietäis mihin laitteeseen tulee. Itse sovitin kaverille supran levyt voortin napaan, ei tarvinnu monta milliä sorvata että sopi.
     
  9. PasiK

    PasiK 1st gear

    g-mersussa on myös. Löytyy motonetistakin.

    T Pasik
     
  10. blackhearted

    blackhearted 1st gear

    voyagerissakin on 4,5" jako ja jeepeissä,cherokee/grandcherokee.ja taitas muuten caliberissakin olla toi jako.
     
  11. lake ender

    lake ender Gearhead

  12. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Paitsi 99-> Grand Cherokeessa on sitten jo isompi jako!!!

    Jeepeissä tolla jaolla löytyy sitten helposti ainakin kolmea erilaista levyä (XJ/MJ/YJ vanhemmat kuin -90, XJ 90-99/MJ 90-93/YJ 90-95/TJ 97-99/ZJ 93-98 ja XJ 00-01/TJ 99-06) !!
     
  13. blackhearted

    blackhearted 1st gear

    niin on juu noissa tuoreemmissa grandeissa isompi jako,mutta levyt on siltikin irralliset.
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kiitos vinkeistä, näyttäähän noita löytyvän. :D

    Tällaiseen napaan sitä suunnittelen:

    [​IMG]

    Joku tais jo osata yhdistää tän jutun tähän:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=125602

    Eli yhden levyjarrumuutoksen jo tein Amerikanmalliin, mut siitä jäi sen verran huonot vibat, että taitaa mennä uusiks. Ongelma on siinä, että nyt akselilla olevassa levyssä vanteen kiinnitystaso on niin paljon ulompana kuin originaalinavassa, että renkaan keskilinja on melkeinpä ulomman laakerin kohdalla. Ja se laakerikin on sen verran lähellä akselin päätä, että on puoliks mutterin kierteen kohdalla. Ei hyvä. :( Noilla nyt käyttämilläni osilla tehtyä muutossarjaa myy kyllä parikin Jenkkiläistä autotallipajaa, mut ei mun luonto anna myöden ottaa tollasta liikenteeseen. Just nyt on tosin motivaatio vähän hukassa lähteä tekemään hommaa uusiks. Ens talvena sitten.

    Fordin miehiltä vielä odottelen vinkkejä. Jossain Mustangissa ehkä vois olla myös sopiva levy. Sellainen kriittinen mitta tossa vielä on, että tuosta navan levyn kiinnitystasosta levyn sisäpintaan on tilaa korkeintaan 60 mm.
     
  15. Jimi

    Jimi Gearhead

    Tuolla olis ainakin yksi katalooki, jossa on myös levyn syvyys ilmoitettu LINKKI

    Siis ensin etsit sopivalla jaolla olevan levyn numeron ja sitten vain katalookin lopusta katsomaan kriittiset mitat (ei nyt mikään maailman kätevin systeemi, mutta tuolla tavalla löysin ainakin omaan autoon sopivat levyt)

    -Jimi-
     
  16. toyopet

    toyopet Gearhead

    Olisikohan kuitenkaan? Eikö ennemmin 5x100 kuin 5x114.3
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Mazda RX7 '85-'89 (TRW/Lucas #DF2606) Halkaisija 276 mm, paksuus 22 mm (tuuletettu), keskireikä 77 mm. Etäisyys vanteen kiinnitystasosta sisempään kitkapintaan on 65 mm. Jos levyn paksuus kiinnityskohdasta olisi luokkaa 6 mm niin jäisi alle 60 mm levyn kiinnitystasosta sisempään kitkapintaan. Pulttijako 5x114,3 mm 12 mm rei'in. Lisäksi kaksi 9 mm reikää 180 ast. 118 millin jaolla lähes keskellä pulttien reikien välissä.

    Etäisyys vanteen kiinnitystasosta sisempään kitkapintaan:
    esim. '90-'99 Previassa 53 mm, Maximassa 49 mm, '79-'91 Jeepissä 77 mm jne.
     
  18. john

    john 3rd gear

    5#4-1/2 (114.3 mm)
    AMC
    AMC & Rambler- American, Classic, Marlin, Gremlin, Hornet, Pacer, Javelin, Matator, Spirit, Concord, Eagle, SX/4, Rebel, Ambassador, AMX, (All Models & Years)
    Hudson - All models ('48-'56)
    MoPar
    Chrysler & DeSoto - full size RWD cars (exc. Imperial) ('37-'89)
    Dodge - 1/2t Pickup, Van, full size cars & P.U.'s ('37-'89), Dart, Demon, Swinger ('73-'80)
    Mopar - 'A' body ('73-up)
    Plymouth - full size cars ('37-'89), Barracuda ('70-'74), Duster, Valiant, Volare ('73-'80)
    FoMoCo
    Ford - 1/2 ton van, Granada(US), Monarch (all years), full size cars ('49-'72; '79-'85), Fairlane ('62-'79), Thunderbird ('55-'71; '77-'79), Mustang (5-bolt) ('65-'73) (SVO '85-'86), Maverick 5-bolt (all), Ranchero ('68-'84), Aerostar, Probe, Bronco II, Ranger (to '89)
    Lincoln - all ('70-'72; '80-'89)
    Mercury - all full size cars ('52-'54; '61-'72; '79-'85), Cougar '67-'79
    GM
    Pontiac - Tempest, LeMans ('61-'63)
    Others
    Studebaker - all models ('51-'66)
    Volvo - Amazon, 122, 1800, PV (All years)
    Mazda - RX7 Turbo, 626, 929, MX6 '86-'89
    Datsun & Nissan - 1600-2000 ('65-'73), 300ZX, 200SX V6 ('70s-'89)
    Toyota Crown, Hilux PU, Hiace 2WD ('69-'89), Supra Turbo ('86-'89), Celica ('70-'74)
     
  19. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Voort Mastääng -94 ettenpäin = irtoova levy ja 5x4.5 jako
     
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kiitos kaikille vaivannäöstä! Joku laitto linkin Arwidsonin luetteloon, ja sitä tutkimalla päädyin Nissan Maximan 280 mm:n levyyn. Motonetistä 33.30 €/kpl, toivottavasti on ja pysyy suht koht suorana. Keskireikää piti suurentaa n. 3 mm ja napaa pienentää viitisen milliä, ja hyvä tuli. :D
     

Kerro tästä muillekin!