Jarrut ei ilmaannu!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja TPTT, 12.5.2022.

  1. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mikä lopulta ratkaisi ongelman?
     
  2. TPTT

    TPTT 1st gear

    Painovoimasesti sain ilmattua aika hyvin ne mutta en kokonaan ni pyysin kaverin auttaa..
    Se pumppaili TOSI rauhallisesti jarrua ja mä päästelin ilmoja pois vuoron perää kaikista nipoista ni saatii loputkin ilmat pois.

    voi olla että kaikki ilmat ois saanu pois painovoimasestikkin jos ois malttanu olla vaa kärsivällisempi :D
    Mutta joo, tuolla tapaa ongelma poistu
     
    jakulepi tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaikkein viheliäisimmät ilmattavat jarrut tuntuvat olevan amerikkalaisessa moottoripyörässä. Nelimäntäisen satulan kotikonstein kasaaminen onnistuu parhaiten kun täyttää pesuvadin jarrunesteellä ja kokoaa satulan osat paikalleen nesteen seassa. Yksimäntäisen HD satulan erikoisuus on satulan ainoan männän palautuminen "pohjaan" pedaalia nostellessa. Käytännössä ainoa, mikä toimii, on ylipaineistaa jarrupääsylinteri ja työntää sekä nestettä, että mäntää pedaaliin koskematta. Käytettävä nestemäärä on suuri siinäkin. Perinnemoparin kaksipiirisen pääsylinterin taipumus jemmata "jonnekin ilmaa" on aivan legendaarista. F-150 jarruja ei pysty täyttämään imuvaihtimellakaan, koska siellä on joku ison avautumispaineen venttiili myös etupiirissä, joka ei siis liity taka-akselin ABSiin. Paksoja ihan kaikki!
     

Kerro tästä muillekin!