Jarrutehostimen asentaminen tehostamattomaan autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jakkeko, 22.6.2018.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Baerilta löytyy 4 pulttisia pääsylintereitä, jotka käy suoraan vanhojen tilalle.
     
  3. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Osta nyt vaan se normi korotuspala setti joka on tarkoitettu A koppaan. Lyhimmän riesan tie....

    Tuohan on 90 asteen kulmaan värkätty.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Yksinkertaisinta ja helpointa ostaa se korotusjalallinen a-bodyyn tarkoitettu, mitäpä tuota liian vaikeasti miettimään ja säveltämään. Niitä kuitenkin on saatavilla helposti ja kohtuuhintaan.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Tämä on muuten ihan käypä idea, mutta se korotuspala ei mahdu tuonne. Ei korota tarpeeksi ja tuo tehostinta liikaa eteenpäin... Osuu venttiilikoppaan. Ei kyllä mahdu tuo 90 asteen kulmaan käännettykkään. Alkaa näyttämään hydroboosterilta kohta...
     
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Olet siis kokeillut?
     
  8. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Sovittanut en, mutta pyytänyt mm. US partsilta tuosta heillä myynnissä olevasta Right Stuffin paketista tarkat mitat ja menee sentti kaupalla päin venttiilikoppaa. Samoin nuo, mistä löytyy mitat netistä. Jos kyse olisi joistain milleistä tai parista sentistä voisi tuo mennä mittavirheen piikkiin, mutta nyt en jaksa uskoa siihenkään. Tuossa vielä kuva tilanteesta uudestaan.

    https://drive.google.com/file/d/1LIPRprj6AD67EyxsIIRQKhb3o9RC_M3u/view
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Ootko vaan aatellu ettet osaa mitata? Jos se muillakin sinne käy ni on se kumma jos sulla ei sit?
     
  10. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Olen ajatellut. Mutta en ole myöskään löytänyt yhtään Dusteria, jossa olisi 440 ja tehostin. Mikäli jollain olisi esim. kuva tälläisestä, arvostaisin suuresti, niin näkisin miten tuo on toteutettu.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. Jakkeko tykkää tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    [​IMG]
    Hyvinhän tuonne mahtuu?

    "a stock abody power brake set up actually gives you more room with a big block because of how it sits higher then the manual master cyl."

    "What kind of valve covers ya running? Last one we did with power brakes(73duster) the power brakes actually made for more room."

    "a stock 73 style abody power brake set up will fit even with a 440. the brackets raise the booster and master cyl up and actually give ya more room then manual brakes."

    Eikö tää ihan selvä juttu oo?
     
    Jakkeko tykkää tästä.
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Se tehostajan jalka/vivut tosiaan nostaa tehostimen ja pääsylinterin ihan reilusti ylemmäs ja tekee tilaa venakopan kohdalle.
     
  14. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    no mitähän vittua? nyt alan jo tosissani epäilemään niitä mittojani. tsekkaampa vielä kerran, kiitos tuosta
     
    xarper tykkää tästä.
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Chrysler original pulikka on siis tämän näköiinen

    [​IMG]
     
  16. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Asensin tuollaisen US-partsin myymän jarrutehostimen omaan 273 V8 A-body avo-Valiantiin ja hyvinhän se mahtui. Siinä on kyllä alkuperäiset pakosarjat ynnä muut vermeet alkuperäisillä paikoillaan.
     
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kaveri teki aikoinaan ilmeisesti ensimmäisen katsastetun Dusterin 426 Hemillä ja kyllä sinnekin jarrutehostin sopi. Otettiin pönttö (pienempihalkaisijaista originaalia en ole nähnyt) mun -68 Dartista + korotusjalka, tosin joutui pakettia siirtämään vielä ylös- ja sivulle päin...
     
  18. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Nyt! Kumpikin voisi toimia. Kiitos! Chryslerin alkuperäispulikka ei mielestäni nosta tarpeeksi, sillä nuo tehostimen pulttien alemmat reiät on rintapellin ylempien reikien kohdalla... Venttiilikopat tulee hieman noiden ylempien reikien yläpuolelle ja tehostin taas alapuolelle. Sivusuunnassa pääsylinterin ja venttiilikopan välissä on alle sentti (ilman korotusrautaa ja tehostinta), eli tämä on se kohta joka vaikuttaa mahdottomalta. Tosin 6,5" tai 7" tehostimella tuo pieni siirros ei ole mahdoton. Tai sitten Hemin raudat, jotka taitaa korottaa tehostinta hieman enemmän.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onko tämä ollut alunperin v8 koneella? Jos on kutosen palkki ja tee-se-itse korvakkeet yms, niin se voi heittääkin sit sen verran, että on ahdasta.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Jossei sulla siellä mitköän helvetin korkeet kopat oo ni miksei mahtuis
     

Kerro tästä muillekin!