Jarrutehostimen korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Mutku, 14.1.2009.

  1. Mutku

    Mutku Gearhead

    Moi.

    - ostin jarrutehostimen (Mopar ´70 Bendix).
    - käytetty, "as is" eli myyjä ei tienny toimiiko, eli todennäkösesti se on rikki. Näyttää nätiltä kyllä :poff:

    Kysymys:
    - miten voin itse tai kuka noita osaa tarkistaa/tsekata että onko se kalvo sisällä toimiva, ja jos ei niin kuka noita osaa korjata?

    Pliis hjälp, varmaankin muillakin on tullut vastaava "jarrutehostimen donitsin" remppa joskus harrastuksen varrella vastaan.
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    en nyt ihan tarkkaan tiedä et kummonen moparin tehostin on MUTTA, normaali alipaine tehostin täytyy olla tiivis siitä pääsylkyn ja tehostimen saumasta että toimii kunnolla.......muutenhan sää saa sen ihan itse kokeiltuu. jos se kello on irti-} tuki tiiviisti se sylkyn reikä-} ime siitä alipaine letkiun paikasta ja jätä imu "päälle".... tähän kannattaa laittaa tietty joku letku et ei näytä hassulta jos joku näke sut "pussaaamassa" tehostonta :rotfl: joku alaan vihkiytyny moppe-mies varmaan harrastaa näinkin perusteellista "peltilehmänsä" rakastamista :rotfl:


    harvoinhan noi rikki menee muutakun moparilla!! eikös siin kellon kyljessä/saumassa oo ihan "hakakiinitys" eli kierretään hiukan niin se aukee ja kalvo vaihtoon!! oiskos kellon halkasija ollu joku 30cm mihin aikanaan vaihdon ton "kalvon" joku dart tai swingeri se oli :oops:
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Päin vastoin. Normaalin jarrutehostimen tiivistys ei saa perustua pääsylinterin/tehostimen rungon välisen liitoksen tiiviyteen! Jos näin on, tehostin on rikki.
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jos se on Bendix niin siinä ei ole pantaa pitämässä puoliskoja yhdessä. Midland Ross tehostimissa on pannat. Kalvojakaan ei ole ainakaan Suomesta saanut, olen vuodesta 1994 lähtien kysellyt.... Myydäänhän rempattuja tehostimia, joten pitäisi kalvojakin olla olemassa. Yhdeltä jenkkikorjaamolta noita tiedustelin, mutta eivät edes vastanneet.

    Ebay linkissä on uustuotantoa edustava 8" Bendix kopio. Hyvät katteet jenkkimyyjillä: tuon tehostimen tukkuhinta jälleenmyyjille on alle $40...
     

Kerro tästä muillekin!