Jeep 2,5 ei käy kunnolla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikka, 16.8.2013.

  1. mikka

    mikka 3rd gear

    Projektin koneene 80-luvun Jeepin 2,5. Kaasarina Rohesterin monojet, sytkänä kärjetön, ryyppy mekaaninen ja bensapumppu sähköinen.

    Moottori lähtee käyntiin ryyppy päällä, huikka pois kone jää käymään 1500 kierrosta/min. Kun painaa kaasua kone meinaa sammua, jalka pois jää käymän 1500 kierroksilla, pumppaamalla sain ottamaan kierroksia jotenkin.

    Ensiksi pitäis kaiketi saada sytty kohdalle.
    Kärjettömän sytytyksen ohjeissa käsketään säätää ennakko 2000rpm, eli tarvis tietää paljonko vaadittu ennakko on?

    Seuraava murhe on polttonesteen saanti.
    Vinkkejä saako liikaa vai liijan vähän polttoainetta?
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ootko imuvuodot tarkistanut?? Jos OK saa liian vähän bensaa... Tai jakajassa puntit takertelee.

    Paa nyt se sytkä ensin kohdilleen, kokeile Googlettaa se arvo.
     
  3. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 3rd gear

    Kiihdytyspumppu sökö?
     
  4. mikka

    mikka 3rd gear

    Työnteko haittaa puuhastelua, toisaalta määrärahat käy pieneksi, jos ei käy töissä.
    Imuvuodot tarkastettu starttipilotilla, ei noussut kierrokset - ei vuotoja.
    Sytytystä säädelty, tarkaa arvoa ei löytynyt kuin tyhjäkäynnille, mutta nyt käy paremmin ryyppy päällä ja otta kierroksia. Ryypyn kun painaa pois kierrokset nousee hetkeksi ja sitten kone sammuu jos ei painele kaasua. Muutenkin käy huonommin ilman ryyppyä. Luulen että saa liikaa tai liian vähän ainetta. Olen jo miettinyt, että pitäiskö hommata uusi kaasari tai ruiskusysteemin puuttuvat osat (jotain löytyy jo tallista).
    Jos löytyy Jeep 2,5 l TBI osia, lähinnä ECU, niin saa tarjota.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Onko oikeasti kaasari?? Kun pitäis olla TBI ja siinä ei ainakaan pitäis pystyä edes sytkää säätään...

    Minkäs vuotinen se on oikeasti, valmistenumeroo kaipailisin...
     
  6. mikka

    mikka 3rd gear

    Ei, alunperin ei ollut kaasari vaan TBI.
    Kun hommasin moottorin siihen ei löytynyt ECU:a. Johtosarjan hommasin, löytyy tallista, toivottavasti on täydellinen. Jakaja vaihdettu samoin kärjetön sytkä tarvikemallin. Kaasari on kutoskoneesta.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No eihän me voida sitten oikeastaan tietää, miksi se on huono käymään, kun se ei ole kasattu oikeilla osilla....

    On mulla noita TBI:n bokseja ainakin parit käytettynä, jossain....
     

Kerro tästä muillekin!