Jeep cherokee 2.1d-93 Kertokaa gurut,tekeekö mitään!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja luotsakone, 10.11.2007.

  1. luotsakone

    luotsakone 1st gear

    KYsymys oisi: Tälläsella Rellun koneella tekeekö mitään nuinkin isossa autossa ,Onko pahasti alitehoinen ja mitkähän voisi olla tyyppiviat yleensä tämmösessä diesel Jeepissä :) T: Ensimmäinen Jeeppi olisi Tulossa :eek:
     
  2. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Hyvin mä ainakin tollasella olen eteenpäin päässyt. Kulutus on pyörinyt 8-8.5 litran pinnassa. Ei tuo mikään raketti ole, mutta kun ahtokaralle anto vähän rälläkkää niin sai hivenen lisäpuhtia. Ei se mikään raketti ole, mutta ei sen tarvitsekaan olla.

    Kysele edelliseltä omistajalta jotta hukkaako jäähdytysnestettä ja katso ettei paisuntasäiliössä oleva neste ole ihan kamalan tummaa. Enteilee kannentiivisteongelmia jos on tummat nesteet. Ja jos siellä paisarissa on ihan mustaa soossia on kannentiiviste kaput. Näin kerto mulle rellumiehet ton koneen sielunelämästä.
     
  3. luotsakone

    luotsakone 1st gear

    Joo, Huhuja minäkin oon kuullu,et tuo rellunkone ois vähän heikko! Varsinkin vetohommissa ei niin pitkäikäisiä! Tällä yksilöllä olis mittarissa karvan alle 250t. Mutta saksantuonti joitakin vuosia sitten ,josta ei varmuutta ihan ole :odroll: Miten paljon tälläsia sitten ruuvataan, en tiedä? Suomen kilsat kyllä on tiedossa! Miten sitä turboa voi virittää, saan varmaan tarkempaa opastusta asiaan :wink: Paljonko lie vakiona heposvoimia, kun ei ohjekirjaa ole? Kiitos Naxu Vastauksesta :D
     
  4. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Tuolta löytyy juttua turbodiesujen virittämisestä http://www.holysmoke.fi/forum

    Tossa rellukoneisessa on boschin ve-4 syöttöpumppu, jakajapumppuosiosta löytyy vinkkiä pumpun kopellukseen ym. Tohon pumppuun pätee esim. samat opit kuin vw:n ja audin 1.6 ja 1.9 esikammiokoneissa. Ahtokaran viilauksella ja kevyellä perussyötön säädöllä saa ahdot nousemaan vakiosta 0.8:sta 1.3 bariin ja hyvin on pysynyt nipussa, ainakin viimeiset 20tkm :rotfl: Pirteyttä tulee juur sen verran lisää jottei koko ajan tartte lappu lattiassa ajaa.

    Vakiona tossa on 88 heppaa. Kestää kyllä hyvin kun muistaa kunnon jälkikäytön. Ton käyttömanuskakin jo suosittelee vähänkin raskaamman ajon jälkeen kunnon jälkikäyttöä.

    Jos kone sanoo pox, niitä saa suht edukkaasti ranskanmaalta. Tossa yks ilta netissä surffatessa osu myynti-ilmo jeepin keulalta nostetusta 2.1 turbodiesusta. 170tkm ajettu, ilman starttia ja laturia, muuten täydellinen turboineen ja syöttöpumppuineen. Hintaa oli hivenen päälle 1k€. Relluosan kautta niitä saa hankittuakin. Tohon mun pommiin on jamant vaihtanut joskus edellisen omistajan aikaan relluosan tuoman koneen, se tosin alunperin rellun keulalta...
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tere Naxu, ajattelinkin että se olet sinä (asuinpaikka vihjaisi :rotfl: ) !!!

    Ton sun Jeepin edellisellä omistajalla on menossa jo ton jälkeen toinen Jeeppi (tosi merkkiuskollisuutta), välillä oli -99 VM dieselillä XJ ja nyt on 2.8 TD KJ (Liberty) Cherokee!!!
     
  6. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Juuh, niinhän sä taisit mainita kun viimeksi kävin. Tää vanha chero vaan jaksaa porskuttaa eteenpäin. Pieniä ilmavaivoja tuntuis olevan ja muuta pientä ropeltamista, mutta vanha on aina vanha. Halpa ja hyvä peli tuntuis olevan. Jakolootan alipainekatkaisin tarttis jossain vaiheessa tulla hakemaan. Meinas vähän jumittaa, mutta pienellä kuulan nitkuttelulla ja puhaltelulla alko taas toimimaan. Tarttee kuitenki jossain vaiheessa vaihtaa uuteen.

    Halvempi tää vanha on ajaa ja korjata kuin mitä uudemman ostoon+ ajamiseen ja korjaamiseen saa rahaa palamaan :rotfl: :rotfl:
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  8. vintofka

    vintofka 1st gear

    Sir Jamant;

    Onkohan mullakin tollainen omassa koslassa?
    Jeep xj-90 + 5-pykäläinen jakolootakytkin.
    Miten toimii(tai pitäisi toimia)??
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ole!!!! Siis jos on 5 -asentoinen jakolaatikon keppi, silloin on NP-242 ns. jatkuva neliveto jakolaatikko, asennot 2WD, 4WD full time, 4WD part time, N ja 4WD LO!!! Silloin etupää pyörii mukana koko ajan ja ei ole mitään alipaine-härpäkkeitä sotkemassa toimintaa!!! Poikkeuksena, jos on esim etuakseli vaihdettu erimalliseen, silloin siellä voi olla se alipainekalvo/siirtäjä -hässäkkä, mutta jakolaatikossa ei ole sille silloin ohjausta!!!
     
  10. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Re: Jeep cherokee 2.1d-93 Kertokaa gurut,tekeekö mitään!!!

    Nyt nostetaan vanahaa, mutta paljonko saa löydä perävaunua 2.1td cherokeen perään?
     
  11. Mopar Suomi

    Mopar Suomi 1st gear

    Re: Jeep cherokee 2.1d-93 Kertokaa gurut,tekeekö mitään!!!

    Jos oikein muistan niin 750 kg, jaruilla.
    Luit oikein....
     
  12. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Re: Jeep cherokee 2.1d-93 Kertokaa gurut,tekeekö mitään!!!

    Eikä!! En usko sinua. :soosoo: :soosoo: :poff:
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Jeep cherokee 2.1d-93 Kertokaa gurut,tekeekö mitään!!!

    Eikös otteessa lue mitään?? Sieltähän sen näkee!! Ja jos ei lue mitään, niin nelivetoisessa 1.5 x kokonaismassa!! Se että jaksaako, niin se on jo toinen juttu...
     
  14. Mopar Suomi

    Mopar Suomi 1st gear

    Re: Jeep cherokee 2.1d-93 Kertokaa gurut,tekeekö mitään!!!

    Kyl mä ikävä kyllä niin muistaisin. ei varsinaisesti vetoauto.
     

Kerro tästä muillekin!