Jeep Grand Cherokee -kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja jeepitär, 12.1.2007.

  1. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Tämä lienee sopivan yleinen osio jeep aiheisille kysymyksille...??
    Eli, (->)'04
    -onko kellään kokemusta 9005&6 polttimoiden vaihtamisesta xenon sarjoihin?
    Tapahtuuko kuviolle mitään?
    Valoteho varmaankin lisääntyy, mutta meneekö se oikeaan paikkaan?

    Valot on himmeät kuin yleensäkin amerikkalaisissa....


    ...niin, E umpiot kyseessä, eli saksan tuonti.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Minä vaihdoin, mutta kyseessä ei ollut jeeppi. Valoteho lisääntyi todella paljon, valokuvio jäi samanlaiseksi kuin ennenkin eli täysin epäselväksi. Ei häikäise vastaantulijoita ja hyvin valaisee ainakin tien.
     
  3. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Mihin katiskaan vaihdoit?
    Oliko E umpiot?

    US umpiothan näyttää vähän minne sattuu, mutta tässä on E umpiot (editoin viestiä, mutta ehdit jo vastata).
    Eli kuvio näyttää hyvin pitkälle "normalille" - nousee oikealtapuolelta.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    On jeepissä xenonit ja kirkkailta tuntuu alkuperäisiin verrattuna
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Visioniin ja on E umpiot.
     
  6. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    GC aiheesta lisää..

    Kuinkas yleinen tuo
    http://www.topix.com/forum/autos/jeep-g ... UVB2CJR1RL
    läppä ongelma on? Suomessa ei ole paljoa juttua aiheesta, mutta netistä löytyy aika paljonkin - ja bisneskin on kasvanut sen ympärille.

    Eli itse ongelmat
    -kiertoilmaläpän akselit katkeaa
    -"jakoläppien" akselit/nurkat katkeaa


    Tuolla
    http://heatertreater.net/Grand%20Cherokee%20PRO.htm
    hienoja videoita korjauksesta amerikan malliin...
    (jossain siellä oli video kyllä ihan oikeastakin korjausmetodista - otettiin kojelauta pois ja purettiin/kasattiin osat ehjinä.)
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No on se sen varran yleinen, että osat löytyy hyllystä!! Yhden olen tänä kesänä korjannut (oli akseli poikki) ja toiseen osat myyny!!
     
  8. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Pari vikakoodia tuleekin jo.. Joutuu varmaan raottamaan lämppärin, ennenkuin läpät (akselit) katkeaa - jos ei ole jo menneet.

    Palataanpa asiaan tarvittaessa, kunhan vahingot selviää.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Hui hitto, onneks toimii vielä.....
     
  10. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Juu... vielä toimii tälläkin. Siks just meinaan avata... eiköhän ne tapit ole ne hajoava osa, ja sen jälkeen servojen testi rikkoo akselin, kun läpät toimii stoppareina - vipuvarsien päässä??
    Ymmärsinköhän oikein?

    Itsellä siis liikerata vikoja. Saisko itse läpät vielä pelastettua...??? Jää nähtäväksi.


    edittiä... avattu on. Kiertoilmaläpän stoppari vääntynyt, piti vähän laittaa tukea. Muutoin näytti suht' ehjälle.
    Kuskinpuoleisessa puhalluksessa oli tehdasasenteisena tiivisteet kanavassa! Saattaa höyrystyminen vähentyä, kun nyt pääsee puhaltamaan koko kanavan täydeltä.
     
  11. jus57

    jus57 Gearhead

    Pakkasia pidellessä kysellään vaikka joutavia.Missäs km määrissä menee 5.2 L. jeepin bensapumppu?
    Mites se vaihto kun on myös vetokoukku.Ei taida onnistua yläkautta,meinaan ilman tankin pois ottoa?

    Nimimerkillä, vettä tankissa.
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Bensapumppu on tankin sisällä. Vetokoukun joutuu irroittamaan.

    Nimimerkki: kokemusta on.
    Pumppu maksoi vuonna 2001 3000 markkaa ja työ päälle.

    Nyt alkoi taas vituttamaan, kun otit vanhan asian puheeksi :mad:
     
  13. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Mulla poksahti ex grandissa vm-94 bensapumppu n 250tkm:n paikkeilla.Vaihdoin itse .2v sitten maksoi jotain 300 €ukua.Ei paha vaihtaa.Ainoastaan bensaletkujen muoviset pikaliittimet voivat olla tiukassa joten siinä kohtaa varovaisuutta peliin.Vaihto ei onnistu yläkautta vaan tankki pitää irroittaa.Tankki tyhjäksi .Akun napa irti.Pakoputken suojapelti irti.Täyttöletku tankin päästä irti.pantojen löysäys letkujen pikaliittimien ja sähköliittimen irroitus ja tankki on sulla käsissä niin että pääsee hyvin ropaamaan .Uuden pumpun mukana tulee myös uusi tiiviste johon kannattaa sipaista vähän rasvaa kun laittaa uutta paikalleen.Samalla vaihtaa myös uuden suodattimen polttoaine linjaan kun on siinä lähellä.Mulla ei tarvinnut irroittaa vetokoukkua :D
     
  14. jus57

    jus57 Gearhead


    Jatketaas mielenkiinnosta,saitkos laitettua tuohon ex-graniin niitä peltisarjoja paikoilleen?
     
  15. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    En koskaan ehtinyt :( Oli kokoajan suunnitteilla ja kerran jo tilasinkin ne jenkeistä,mutta eivät saaneet lähetettyä ajoissa,joten peruin tilauksen.
     
  16. Vanikuski

    Vanikuski 1st gear

    Sopiiko vm.02 Grand Cherokeen alla pyörimään 245/75 17 all terrainit? Kyllä kai mutta ajattelin kysellä vielä viisaammilta :D
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    On ainaki pirusti isommat kun orkkikset 235/65/17 Mul on kesällä 255/55/18 ja pysyy nippa nappa lokarin sisällä eli leveys ei liene ongelma.
     
  18. jus57

    jus57 Gearhead

    Terveisiä katsastuksesta!
    Leima tuli, mutta kuskin puolella on ylä ja alapallossa melko reilusti ainoastaan pysty väljää.Onko niissä mitään säätö mahdollisuutta vai meneekö pallot vaihtoon ihan suosiolla?
    Onko sillä mitään yhteyttä asiaan että yläpallonivel juuri rasvattu?Painaako jotenkin alaspäin? tosin apukuskin puolella tehty sama ja se ihan ok.
    Ja löysää on sen verran että montuissa kolisee..... :oops:
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Paljonko on pystyvälystä??

    Ei ole säätömahdollisuutta!! Eikä yhteyttä rasvauksella, alapalloissa ei nippaa, siinä se suurin syy...
     
  20. jus57

    jus57 Gearhead

    Silmällä katsuri olan ylin kurkittuna 0,5-10mm noin...
     

Kerro tästä muillekin!