Jeep Grand Cherokee -kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja jeepitär, 12.1.2007.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja mitens ne punnitsee valmistaja ilmoittamat suurimmat akselimassat ja kokonaismassan? Kerroppa?
    Joka konttorilla on vaaka, iskaritesteri kertoo painot pyöräkohtaisesti
     
  2. hepu

    hepu 1st gear

    Maahantuojalta on tulossa lausunto, jossa sanotaan, ettei ne pysty toimittamaan ko. tietoja. Vasta sen jälkeen voin itse tehdä tyyppikilven.

    Suurimpia sallittuja massoja ei tietenkään mikään puntari voi kertoa. Pitänee yrittää tuolla vastaavan auton rekkarilla, jos sillä tiedot heltiäis.
     
  3. jus57

    jus57 Gearhead

    Tulipas sitten vaihdettua vesipumppu Grandiin.Olikohan tehtaan ohjelmassa ,kesto 200 000. :rotfl:
    Mutta miksi tää kyseinen laite oppii käymään tyhjäkäyntiä niin jumalattoman hitaasti aina akun irroituksen jälkeen.Menee varmaan viikko ennekuin oppii,vai onks tää yhtä hidas älyinen kuin kuski?
     
  4. Clipper

    Clipper 3rd gear

    Toissapäivänä tuli akun vaihto eteen. Ei mulla kyllä mitään oireita siitä toimenpiteestä jäänyt, kaikki toimi niinkuin ennenkin.
     
  5. olliola

    olliola 1st gear

    painot

    emännän grand cherokeen painot:suurin sallittu kokonaismassa 2495.omamassa 1926.suurin kokonaismassa 2495.perävaunu jarruitta 750.1 akseli 1247.2 akseli 1338.perävaunu jarruilla 2495.
     
  6. MeanMan

    MeanMan 1st gear

    Osaisiko joku kertoa mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa P0523 Oil Pressure Sending Unit Voltage too high näyttää väärää öljynpaine lukemaa ja olisi kiva saada kuntoon.
     
  7. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Eikö stuo tarkoita sitä että öljynpaine kello on sökönä? En tiiä mikä malli on kyseessä mutta 4l kutoskoneissa taitaa olla aika kulutustavaraa, liekö muissakin?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Öljynpaineanturivika, ihan tyyppiongelma Jeepeissä, näyttää väärin ja/tai vuotaa!! Minkäs vuosimallin peli ja mikä kone??
     
  9. MeanMan

    MeanMan 1st gear

    -99 4.7 Grand Cherokee Kävi kyllä itselläkin mielessä mutta huolto liikkeessä ei osannut tarkemmin sanoa mistä johtuu, epäili jotain liittimiä tai vastaavaa...sitten vielä output speed sensor pitäisi saada jostain tähän hätään, kyllä kyrsii taas :mad:
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siis mihin, vaihteistoon vai?? Löytyy hyllystä sekä öljynpaineantureita, että vaihteiston nopeusantureita!!
     
  11. MeanMan

    MeanMan 1st gear

    Ok, täytyy varmaan Maanantaina yrittää jos ehtisi sinnepäin käymään.
     
  12. MeanMan

    MeanMan 1st gear

    Mitenköhän mahtaa olla tuon Grand Cherokeen moottorilämpötilan kanssa, millaisella alueella pitäisi olla kun kaupungissa ajelin hisukseen näytti 100-110 astetta punainen alue kylläkin alkaa vasta 120 jälkeen. Isolla tiellä laski alle 100 asteen. Myöskään tuo sähköflekti ei tuntunut pyörivän onko kellään kokemuksia asiasta (flekti, rele, joku anturi, käyttäjä?)
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kertokaa joku idea, kun katsastuksessa huomattiin että 1996 Grandista puuttuu ajovalojen korkeudensäätö. Eli miten ja mistä saan veivattua sähkösäätöiset ajovalot autoon.
    Nyt siinä on DOT umpiot ilman säätöä.

    Pitäisi kai löytää jostain purettava 93-98 jeeppi, josta saisi umpiot, moottorit, ja paneelin johon nämä kiinnittyvät. Niin, ja säätönamiska ohjaamoon.

    Takasumuvalo pitää myös asentaa, mutta se on pikkujuttu tähän verrattuna.

    Outoa että on 6 vuotta kelvannut katsurille ilman näitä hömpötyksiä.
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jos autosi on US versio, ne e-umpiot ja säätömoottorit tarvii vasta 1-1-98 jälkeen käyttöönotettuihin.
    Jos se on euromalli niin sitten ei auta ku hommata ne...
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ahaa. Miten asian voi tarkistaa onko se US versio?
    Ja ennenkaikkea mistä mä saan tuon tiedon tarkistettua ja todistettua katsastusmiehelle?

    Radio ainakin oli jenkki, koska siinä ei kuulunut parilliset taajuudet.
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Huh huh. Tilanne ohi. Auto on US versio ja siihen ei ole tarvinnut asentaa korkeudensäätöä.
     
  17. olliola

    olliola 1st gear

    mikä ihme vika ku hanttarinpuolelta puhaltaa kuumaa vaikka ois lämppäri säädetty kylmälle ja ilmastointi päällä,grand cherokee-99.???
     
  18. Simo

    Simo 1st gear

    Lämppärin säätöläppävika on WJ:n tyyppivika. Osat ei kovin paljoa maksa, mutta työmäärä on järkyttävä: koelauta on purettava kokonaan pois. Korjaamolla, kuulemma päivän purku ja päivän kasaus. EBAYsta löytyy jonkinlainen "pikakorjaus"sarja. Lämppärin kotelo leikataan kyljestä auki ja vaihdetaan läpät sitä kautta, tosin siinä poistuu mahdollisuus säätää lämpöä molemmille puolille erikseen.
    Joku on kai teettänyt oikeaoppisen korjauksen edullisemmin Virossa.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Aika erikoista jos noin toimii, yleensä kun menee akseli poikki, puhaltaa aina kylmää se puoli (koska läppä makaa pohjalla ja ilma ei ohjaudu kennon läpi, nythän tuossa läppä makaa katossa ja ilma ohjautuu kennon läpi, oliskohan säätömoottorivika??)!!
     
  20. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    suunnitteilla maasturin ostoa ja kiinnostas kuulla miten 93-98 5.2 v8 grand cherokeen vaihteisto/akselistot kestää trailerin vetoa kilometrejä tulisi noin 5000-7000km vuoteen käsäisin sekä talvisin on tarve kiskoa kärriä, auto ja kärri yht.2000kg?
     

Kerro tästä muillekin!