Jeep Grand Cherokee -kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja jeepitär, 12.1.2007.

  1. jus57

    jus57 Gearhead

    Hyvin on kestänyt ainakin 5.2.L -95.ssa .Noilla kilometrillä tästä sulle loistomaasturi vielä vuosiksi jos vähän miehekkäämpi Grandis kiinnostaa?
    Saattaisin harkita luopumista kun saatiin meille asfaltti tie.
    Tuu kokeilee,ainakin lyhyt matka :D
    [​IMG]

    tuolla lisää http://kuvablogi.com/nayta/3101174/

    Tää ei sitten oo missään nettiauto esittelyssä kaupan!
    -Jussi- 0400-658507 tai vaikka yv.nä.

    Imatran väki päätyi sitten eurofarkkuun joten vain hyvään kotiin....

    Vois vaihtua 300C chryslerin 3,5l bensa tourinkiin ,saattais jopa saada välirahaakin :odroll:
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    Meillä on ollu -98 Gr Che Limited LX 5,9 ,ympärivuotisena kayttiksenä jo 11 vuotta ja vedetty on kesällä ja talvella ilman minkäänmoisia ongelmia.
    Nyt joutas uuden Yukon XL'n alta pois sopivasti ...
    Ajettu vain 160tkm


    [​IMG]

    Miehekkääksi en kehtaa autoa sanoa, se kun on ollut vaimon käyttis :pinup:
     
  3. olliola

    olliola 1st gear

    mistähän kohtaa noi lämppärin läpät ja muut härpäkkeet löytyy kun isot pojat kerto et hanskalokero pois ja sen taakse kalvaa reiän ni sieltä sais sen roplattua.???
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Isot pojat taas kertoo omiaan, kyllä sieltä pitää enemmän purkaa kuin sen hanskalokeron...
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Katsastusmies sanoi että kässärin kahva nousee liian ylös ja jää laahaamaan eteenpäin kokeillessa, taaksepäin toimii normaalisti. Avasin jarrut, herkistin liikkuvat osat ja hioin jarrupinnat ja säädin liikeradan. Nyt kahva on ok, ja jarru kyllä pitää auton paikallaan, mutta edelleen jää päälle eteenpäin rullatessa.

    Kengät on melko kuluneet. Olisiko siinä syy, vai onko tuo ominaisuus, eli liikkuvaa autoa ei saa pysäyttää kässärillä tai se jää päälle?
     
  6. Simo

    Simo 1st gear


    Kyllä se mahdollista on, kuten edellä jo mainitsin.

    http://www.denlorstools.com/autoblog/20 ... or-repair/
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just tein tuon omaani vaikka "asiantuntijat" sanookin että koko kojelauta pitää purkaa. Dual zone systeemissä kuskin puolen saa korjattua tuosta helposti, repsikan puoli onkin haastavampi.....
    Oli se läppä paskana, tein uuden ohuesta putkesta ja 1,5 mm pellistä :)
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Sinällään paska homma että kuskin puolen säätömoottorin näet kun avaat hanskalokeron ja kurkistat keskikonsolin puolen reunasta. Kun lämmönsäätöä kääntää niin moottorin akseli kääntyy samaan tahtiin.
    Toi repsikan puolen moottori on tulipellin ja lämppärin välissä, sinne ei näe vissiin mitenkään?
     
  9. Crazy cat

    Crazy cat 1st gear

    Olen ostamassa Jeeppiä ja myyjä ilmoitti että ylivaihteen kanssa on välillä
    ongelmia; joskus menee päälle ihan ongelmitta ja joskus tarvitsee runtata
    kaasua reilummin ja silloin menee päälle mutta nykäisee ihan kunnolla. Koska en autoista tiedä tuon taivaallista niin kysyn että enteileeköhän
    vaihteiston hajoamista ja kallista remonttia?
    Kyseessä on 5,9 litrainen Grandi.
    Kiitos jos joku viitsii vastata.


    PS. huomasin että vaihteistosta on oma osio mutta en osaa "ammatti
    slangia" että olisin osannut sinne kysymyksen sijoittaa.
     
  10. jus57

    jus57 Gearhead

    No ei taaskaan löytynyt vapaaehtoista ala ja yläpallonivelen vaihtajaa joten tämäkin pitänee tehdä ite!
    Onkos kukaan rohkea tämmöistä tehny ,tietty Jamanttia lukuun ottamatta eli kun on jäykkä etuakseli niin pitänee vetoakselikin irrottaa?
    Onnistuuko ihan normi työkaluilla ja karmeella vitutuksella?
    kaikki vinkit tervetulleita myös Jamantilta :wink:
    kyseessä siis -95 GC
     
  11. Rytari

    Rytari Gearhead

  12. jus57

    jus57 Gearhead

    Kiitos Rytarille,on aika antoisat kuvat...
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Just tein sellaisen remontin TJ-Wrangleriin ja menee multa 1.5h aikaa + osat!!
     
  14. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Tulipa suurpainepumpusta vuotava malli jouluntienoilla.(WG kori)
    Eipä osaa laittaa hakukoneisiin oikeita sanoja tai muuten vaan on suomessa vähän moisia ongelmia??
    Mutta - onkos kukaan tehnyt tiivisteiden vaihtoa?
    Miten on remppa onnistunut?
     
  15. janiluo

    janiluo Gearhead

    No nyt on tänään meikäläisestäkin tullut Grand Cherokee-harrastaja, kiitos Rytarin, mainio peli...
    :D :D :lol:
    - Jani -
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Onnea uudelle hankinnalle! :wink: -Jeep on hyvä talviauto.. 8)
     
  17. Rytari

    Rytari Gearhead


    taitaa sillä ainakin helpommin päästä liikkuumaan kun tappimatalalla kamiinalla...
     
  18. janiluo

    janiluo Gearhead

    Osaako Jamantti arvailla mitä tuossa KD/TV-kaapelissa mahtaa olla vikana kun jumittaa pakkasella eikä kaasuläpät aukea kuin puoleen väliin ilman että irrottaa kaapelinpään?
    Kaapelikin tuntuu aika tunnottomalta koneen pää irroitettuna...

    Olen GM:n laatikoita rempannut ja vaihdellut TV-kaapeleita mutta näistä Moparin laatikoista en vielä tiedä mitään.
    :odroll:
    - Jani -
     
  19. T5

    T5 Gearhead

    Kävin koeajamassa eilen tuommoista -98 5.9l Grandia.
    Autolla ei ilmeisesti ole kysyntää ollut, kun oli muiden autojen motittamana pihassa ja koeajoa kysyttäessä myyjä sanoi "saakohan sitä lumen alta pois?".
    No, sovittiin että tulemme uudestaan 3h päästä, jolloin ovat saaneet auton käyntiin jne.

    Koeajolla kummastusta herätti ohjauksessa oleva väljyys. Rattia sai heilutela suhteellisen paljon ennenkuin renkaissa "tuntui". Lisäksi auton kulkua sai kokoajan korjailla, koska tuntui menevän vähän minne tahansa.
    Samoiten liikkeen pihaan tullessa käänsin hiukan jyrkemmin pakilla ja auto alkoi vastustaa ja rutistaa takaisin.

    Eli, jotain vikaa näissä on ollut viskoissa. Mutta tuleeko se esiin tuommoisessa tilanteessa, kun lähtee peruuttamaan ratti ääriasennossa vai onko se vain normaalia nelivedon "vastaanlaittoa"?

    Lisäksi tuo ohjauksen väljyys ja vetely. Jotainhan siellä on väljänä, mutta olisiko mitään arviota, että mitä? Liike lupasi katsastaa auton ennen mahdollisia kauppoja, mutta foliohattuna en aina luota näihin liikkeen katsastuksiin.

    Kova hinku liikkeellä tuntuu olevan autosta eroon päästä. Eilen eivät millään tahtoneet päästää liikkeestä pois ja tänään soittelivat vielä perään. Oli myyjä jutellut pomon kanssa ja voisivat hyvittää luvattua enemmän tuosta voortista jos toisin auton vaihtoon :rotfl:
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    Duoda duoda,...
    mulla on myynnissä samanmoinen,Gr Che LX -98,viis piste ysillä, vähemmän ajettu, mitään ohjausklappeja ei ole, viskot ei hanttaa vastaa, jne.
    Hinta sama, aletaanko kaupoille?
     

Kerro tästä muillekin!