Jeep Grand Cherokee -kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja jeepitär, 12.1.2007.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ihan normaalia. Kaikki autot kuluttavat talvella enemmän. Tuollaisessa koneessa lukemat vain korostuvat, verrattuna johonkin 1,1 litraiseen kukkopilliin.

    Mutta sen huomasin että omassa 5.2 l -96 Grandissa kun vaihdoin pari vuotta sitten alkuperäisen äänenvaimentimen hyvin virtaavaan Dynomaxiin, niin keskikulutusmittarin mukaan kulutus laski jonkin verran.
     
  2. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Kyllä mä sen ymmärrän, että talvella vie enemmän. Mutta onks toi kesäkulutuskaan alueella? Jotkut ovat huudelleet 4,7 koneella kulutuksiaan olevan jossain 13-14l paikkeilla!?!?
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos toi on pelkkää taajama-ajoa niin varmaan ihan linjassa. Meillä on samanlainen ja maantievoittoisessa seka-ajossa kulutus kesällä ollut 14, pelkkää maantietä niin putoaa 12 ja allekkin. Eikä sekään ole mitään köröttelyä.
     
  4. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Ja nyt syttyi vikavalo.

    Koodia "P0420" eli "Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)"

    Ja vikakoodi lista tarjoaa selitykseksi
    "Catalyst 1/1 efficiency below required level."

    Joten vaihtoon menee
    Lambda(t)?
    Katti?
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jaaha. Mikähän vika mahtoi tulla. -96 5.2 malli kyseessä.

    Sammui liikennevaloissa, eikä pysy enää käynnissä muuten kuin kaasua painamalla.
    Kun pääsee liikkeelle, toimii ja kulkee aivan normaalisti, mutta ei siis käy tyhjäkäyntiä.

    Arvauksia?
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tyhjäkäynnin säätömoottori IAC? Vikakoodia?
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    IAC tai TPS? Vikakoodeja??
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei ainakaan mitään lamppua syttynyt kojelautaan.

    IAC, TPS Mitä ne on? Miten mä saan vikakoodit selville?

    On kolme ja puoli vuotta kone toiminut kuin sveitsiläinen kello, eli en ole perehtynyt noihin juttuihin.

    IAC. Tuo nyt ainakin olisi helppo korjaus?
    http://www.jeepforum.com/forum/f13/how- ... ve-756934/
     
  9. TATU

    TATU Gearhead

    Mulla hävis tyhjäkäynti -97 5.2 grantista pari kertaa, ei muutakun akun kenkä irti, varttu 10s ja kenkä kiinni, jos ei tyhjäkäynti palannut niin pari kertaa sama setti ja toimi. Sen tarkemmin en koskaan jaksanut syytä selvitellä, pää asia että alkoi pelittää.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    IAC = Idle Air Control = tyhjäkäynnin säätömoottori, tommonen: http://www.jamant.fi/iacventtiili-oa1771504-p-1229.html

    TPS = Throttle Position Sensor = kaasuläpän asentotunnistin, tommonen: http://www.jamant.fi/tpsanturi-cro4778463-p-571.html

    Vikakoodit saa ulos, laittamalla virta-avain kolme kertaa on-off-on-off-on, ja hetken kun odottelee tulee vikakoodit matkamittariin (huom!!! Vaatii siis että on elektrooninen matkamittarinäyttö ja huom 2!! kaikissa ei toi vaan toimi jostain syystä)!!!
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ahaa! Thanks.

    Paitsi että mun matkamittari lakkasi toimimasta samana päivänä kun body control module pimeni pari vuotta sitten. Siis se murikka joka ohjaa kaikkia toimintoja joissa on jonkinlainen viive-elektroniikka.
    Enkä ole uutta vielä löytänyt. Sultakin taisin kyseistä osaa joskus tiedustella, mutta koodi ei täsmännyt.
     
  12. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Vinkkejä ja vihjeitä kaipaillaan.

    -03 2.7crd Grandi alkoi kiukuttelemaan -25c kylmäkäynnistyksessä. Vikavalo syttyi ja laatikko jossain vikatilassa.

    Kakkonen nähtävästi päällä kun noin kahdeksaakymppiä kulkee, eli ei vaihda vaihdetta. Ongelma on että 40km lähempää ei taida löytyä Jeeppiä ymmärtävää testeriä...
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No äkkiä sanoisin, että jännite vain käynyt alhaalla ja herjaa takimmaista vaihteiston nopeustunnistinta, on vikatilassa kunnes vikakoodi tarkistettu ja poistettu. Mutta tulee uudestaan sama vikakoodi jos starttauksessa jännite tippuu liian alas ja sama ruljanssi taas edessä... Mullakin yksi 2.7CRD takapihalla odottaa vuoroaan, että sais laatikon toimimaan....
     
  14. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kuulostaapas kovin helpolta vaihtoehdolta. Koodeja ei mitenkään näistä taida saada nollattua ilman testeriä?

    Pitänee huomenna lähteä tekemään rauhallista siirtymää piuhan päähän.
     
  15. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Taisi tulla samainen/samantapainen ainakin, ongelma joku vuosi sitten.
    Pakkasella käymään ja kakkosta pesään.
    Ajelin siinä tovin, koululle kun oli pakko mennä penskat viemään... Ehti lämmetä sillämatkalla, että seuraavalla startilla vika kuittaantui ja homma jatkui.
    Ilmeisesti säikähdyksellä selvisi, kun akunvaihdon jälkeen nuo ongelmat väheni jos ei jopa kadonneet.
     
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hommattiimpa tommonen -95 jeep grand cherokee 4.0 kutvosella. Ostaessa jo hoksin että ei oikein lämpene koppi, mutta oletin että termari siellä vaan on juntturassa. Vaihdon sen vaan eipä tuo kummentunut..
    Moottorinlämpömittari näyttää jotain 155fahr. Vesi kiertää kyllä ja kennonkin letkut on kuumat. Mikähän tuolla vois olla vialla? Tuota tuulettimen viskoa räpläsin vaan ei siitä ottanut selvää.. Lämpösempänähän se pitäs olla jämäkämpi pyörittää ku kylmänä?
    Voi kai sieltä olla joku lämppärinkennopöntön luukkuki vissiin jumissa tai hajalla.. Kait..
     
  17. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Meinas Kuusamon reissulla kabiinissa tulla vilu ku oli melkein -30pakkasta. Puhalsin sitten sievästi paineilmalla/vedellä lämppärinkennoa väärään suuntaan ja melkoista oksennusta sieltä tuli. Käytin vielä konetiskiainetta siellä hautumassa ja lisää lähti paskaa pois. Nyt lämpenee kajuutta.

    Ei tuo tosin vieläkään vedä camrylle vertoja. Semmostaki kokeilin että otin koko viskoföönin pois ni taas vaikutti lisää lämpöön.

    Laakerit tuosta viskosta ainakin on kohta loppu joten meinasin etten laita sitä paikalleen ennen ku saan uuden. Paikallaanhan tuota ei noin kestä pitkiä aikoja käytellä mutta ajossa luulis menevän noinki.

    Ajelis kuukauden päivät ja huuhtelis sitte uusiksi sen lämppärinkennon ni jos se vielä paranis.
     
  18. Lpiikki

    Lpiikki 3rd gear

    Suht tuore hankinta Grand Cherokee -93


    Lainaus aikaisemmasta jutusta sivulta 6: Koeajolla kummastusta herätti ohjauksessa oleva väljyys. Rattia sai heilutela suhteellisen paljon ennenkuin renkaissa "tuntui". Lisäksi auton kulkua sai kokoajan korjailla, koska tuntui menevän vähän minne tahansa.


    Mulla sama juttu..menee minne sattuu ja pahasti.
    Vajaa vuosi sitten vaihdettu kaikki etupään puslat ja pallonivelet.Ja näköjään kulmat laitettu.
    Onko selvää syytä löytyny?
     
  19. El 60

    El 60 Gearhead

    Saakohan -95 5,2 GC madallusjousia? H&R tarjoo vain 6 koneelliseen.
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mielenkiinnosta kysyn, miksi pitää madaltaa Jeeppiä?
    Yhden tuollaisen madalletun olen nähnyt, ja oli todella hölmön näköinen. Ihan kuin kääpiö.
     

Kerro tästä muillekin!