Jeep wj vetari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Lerssi, 13.1.2018.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Emäntä valitti jeepin kolahtelevan kurveissa.
    Minä kättä lippaan ja tutkimaan asiaa.
    Jeepistä hanuria ilmaan ja hytkyttelemään osia.
    Ainut mikä pitää meteliä on repsikan puolen akseli.
    Päittäis välystä vajaa 2mm. Kuskin puolella ei tämmöstä klappia ole.
    Jostain pikaisella haulla löysin maininnan että tämä ois vielä toleransseissa.
    Emännän mielestä ei ole. Hän ei kuuntele ylimääräsiä ääniä autossaan.
    Jotain sille ny tarvii tehä kun vuotaa öljyä stefalta käsijarrun kengille.
    Eli mihin mun tarvii tässä varautua?
    Hankkimaan erikois työkalu j-9137 yms, vai pärjääkö tän kanssa ihan normi vehkein?
    Sitte mitähän mahtaa olla ostoslistalla osien kanssa?
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    En usko, että se kolahtelu tuosta johtuu. Mutta jos se vuotaa öljyä niin kannattaa korjata.
    Uusi laakeri ja uudet stefat laakerin molemmille puolille. Minä en tarvinnut tuossa hommassa erikoistyökaluja, tietysti helpompi vaihtaa jos löytyy prässi.
     
  3. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Aika klopinan se pitää ku ottaa renkaasta kiinni ja rynkyttää edes takas.
    Prässi?
    Mihin sitä?
    Ei oo onneksi ikinä joutunu taka akselia korjaamaan ni ei oo nou hauta moiseen hommaan.
     
  4. Seejii

    Seejii Gearhead

    Laakeri on yleensä äänetön välyksellisenäkin.
    Jos laakeriin kuitenkin vaihdetaan niin sinne sitten kannattaa vaihtaa stefan lisäksi myös laakerikansi jolla pyöränlaakerointi puristetaan nippuun.
    Laakerikansi on herkästi venyvää
    paskarautaa ja muodosta johtuen ja ilman verrokkia on täysin mahdoton sanoa onko se kunnossa. Se vaikuttaa kuitenkin suoraan laakerivälykseen ja remontin onnistumiseen!

    Veikkaisin kolinan tulevan taka-akselin ylätukivarren akselin puolella olevasta pallonivelestä. Tyyppivika ja vaikea havaita!

    Kolinan lisäksi auto tulee uraherkäksi maantiellä kun välystä on tarpeeksi.
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vetarin stefan vuodon takia sen laakerin joutuu vaihtamaan joka tapauksessa, WJ:ssä kun ei oo C-klipillistä vetaria. Mulla on hyllyssä stefaa, laakeria ja sen lukitusrengasta ja löytyy se vetarin kiinnityslaippakin. Prässäämällä se laakeri on siellä vetarissa kiinni ja se lukitusrengas myös, samalla kertaa ne sinne prässätään....
     

Kerro tästä muillekin!