JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    selevä,saako jeeppiin sitä korjauslaakeria ?ja ääni tulee sitte jarruista
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saa, mutta se ei toimi, kun alkuperäinen laakeri hajoittaa sen vetarin koko rullan leveydeltä ja korjauslaakeri siirtää rullaa reilun puolen rullan mitan verran, niin ei se vetari kestä sitä, hajoaa leveämmältä aika pian... Ja yhtään viallista laakeria en ole noissa nähnyt, aina on ollut vetari rikki...
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja paperiluettelo antaa muuten myös väärän korjauslaakerin...:odwink::odwink::odwink:
     
  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    jos ja kun tarvii uuden akselin,ni muistatko suunnilleen mitä maksaapi ?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    En, mutta nettikaupassahan ne on... Jonkun satasen, riippuu tukkurista ja varusteluista vetareissa, kaikilla valmistajilla ei tule ABS-kehiä, eikä studeja....
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    rokkiautossa ei ole kartio laakeria,katso vaikka kuvasta sieltä
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    entäs laakeri 1653631 dana 44??? minusta se näyttää kartiolaakerilta ,myös seuraavalla rivillä 1653605 ?
     
  8. Masa71

    Masa71 Gearhead

    -92 cherokee etujarrut, "turpoaako" ne ihme bakeliittimännnät ajastaan vai johtuuko jumittaminen normaalista kumien välin ruostumisesta??
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Turpoaa.
     
  10. Romumäkelä

    Romumäkelä 1st gear

    Saattaisn Ostaa.

    Jeep Comanchen

    Ei rojektia, tarjoa txt tai soitto.

    Juhalle, nolla neljä nolla 7746478
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ihmetelläänpä oikein jeep-otsikon alle.
    Minulla on pihassa kaksi Jeer Cherokee Limited 4.0:aa, molemmat vuosimallia 1990. Toinen on ruosteinen ja toinen vähemmän ruosteinen.
    Ruosteinen on valmistenumeron mukaan aiemmin valmistettu ja siinä on ovissa avattavat kolmioikkunat, ABS-jarrut (ei toimi) ja 4.0-AW-4-NP242 lisäksi myös voimanulosotto, oliko NP208, ihan tarpeeton, kun ei siihen mitään voi kytkeä, jakolootan ja takakardaanin välissä.
    Tässä yksilössä virallisissa tiedoissa omamassa 1610kg, kokonaismassa (muistaakseni) 2210kg ja jarrullinen vetomassa 1900kg.

    Vähemmän ruosteinen on siis tuoreempi, ei avattavia kolmioikkunoita, ei ABS-jarruja eikä PTO:ta (tuotu käytettynä Suomeen). 4.0-AW-4-NP242.
    Omamassa 1755kg, kokonaismassa 2400kg ja jarrullinen vetomassa 2400kg.
    :eek:

    Ohjekirjoissa, suomenkielisessä, että englanninkielisessä omamassaksi mainitaan 1399kg ja jarrulliseksi vetomassaksi 2500kg, kokonaispainoa en löytänyt.

    Aika jänniä nuo erot.
     
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    [​IMG]
    Ujutetaan nyt sitten tähän ketjuun (tyhmä) kysymys tuosta osasta 2/3 (6,1 ESF), onko normaalia että suhisee?
    "Emission Control Vacuum Harness" En ole isommin nykinyt letkunpäitä, sen verran vaan että kiinni tuntuu olevan.
     
  13. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Jatketaas taas. Tänään tankilla käydessä ja pesun kautta pois lähtiessä Jeeppi ei halunnutkaan lähteä. Starttasi kyllä, mutta hetken käynnin jälkeen sammui. Avaimen kun käytti irti, lähti ihan normisti. Voiko paska akku tehdä tätä, enne ei ole ollut moista? Akku on vajaat 2 vuotta vanha, vaan eihän se mikään tae kondiksesta ole.. Scangauge ei näyttänyt mitään vikakoodeja.
    Voishan niitä avaimen pattereita vaihdella ennen isompia ... Ellei nyt sitten jotkin asentotunnistimet temppuile tms.
     
  14. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ei akku tee tommoisia.
     
  15. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Avainherjahan siitä löytyi p0513..
     
  16. Jipe

    Jipe 3rd gear

    Edit: Jeeppi ostettu. Kiitos kaikille autoa tarjonneille.
     
    Muokattu: 8.4.2017
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    grantista tyhjentynyt kummatkin kaukosäätimen patterit,saako käynnistyksenestoa mitenkään pois päältä ? ja miten sen sais niin et on aina pois päältä ?
     
  18. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Minkä vuotinen grantti, auttais pikkasen enemmän. -98 ja uudemmista ei saa pois, kun on pakollinen. Ja se ei oo käynnistyksen esto, se on käytönesto... Käynnistyksen esto liittyy shifteriin, käynnistää vain P:llä tai N:llä, käytönesto estää luvattoman käytön ja sallii aina käynnistyä, mutta sammuttaa koneen kolmen sekunnin käynnin jälkeen...

    Tiedän, tästä tulee samanlainen keskustelu kohta kuin on tuo vaihteiston lauhdutin, TH350:sen by-pass -venttiili ym jutut, mutta käsitteet on käsitteitä tai jos ei oo, niin kohta alan selittämään oikeasti käsittämättömillä käsitteillä ja sitten ei oo kellään kivaa taaskaan...

    Ja ei herneitä sieraimiin ja pakollinen hymiökasa: :odwink::odconfused::rotfl::rotfl::rotfl::poff::argue:
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    -98 vuoden ja 5.9.ja tosiaan kävi sen 3 sekuntia ja sammui sitten.kokeilin muutaman kerran yhtä konstia mikä mulle kerrottiin ja nyt sitte startaa muttei enää käy sitä 3 sekuntia :).hanskalokeron alla vois olla se boksi,sieltä kuuluu jotain surinaa ja kun avaimet panee lukkoon ni surina loppuu,ja auton akkukin oli tyhjentynyt kun ei kuukauteen ole ajettu
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kannattaisko tuossa tappauksessa koittaa ottaa akunkenkää vartiksi irti ja uusi yritys. Esim ryslerit ei tykkää matalasta jännitteestä, tulee hauskoja vaivoja jotka voi parantua resetoinnilla.
     

Kerro tästä muillekin!