Jeepin jarrupoljin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja HEKULIINI, 13.9.2004.

  1. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Kun nyt vauhtiin pääsin, niin kyselläämpä hieman lisää Jeepin "ominaisuuksista". Eli jarrupoljin painuu melko alas, ennenkuin mitään tapahtuu. Paloissa on pintaa, eikä ilmaakaan pitäisi järjestelmässä olla(pumppaus ei tehoa). Eli onko taas säädön paikka jossain polkimen ja tehostajan välillä?!?
     
  2. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ei siellä kyllä mitään säätöjä ole... onko jarrunestettä ???
    Ottaako jarrut hyvin joka nurkassa, onko testattu.
     
  3. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    No tänään vasta rupesin asiaa miettimään, kun olen pitäny vaan ominaisuutena, että jarrua saa painaa. Miten inkkari sulla sillon Jeepissä oliko jarrut herkät? Entäs ohjaus? Saattaa silti tuo ohjauksen tunnottomuus johtua vaan mun "suurista" renkaista;) Nesteet vois kyllä tarkastaa ja koittaa vielä ilmata. Lueskelin NAXJA:n sivuilta, että Jeeppi on hankala ilmata, että saattaa siellä sittenkin olla ilmaa edellisen asentajan jäljiltä. Täytyypi koittaa, jos vaikka samalla vaihtais nesteet...
     
  4. khv

    khv 1st gear

    En tiiä jeepistä sanoa mutta jos takana on kengät kaukana niin vaikuttaa asiaan.(en tiiä onko jeepulassa automaatti säätö,joka ei toimi:)
     
  5. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tunnoton ohjaustehostin kylläkin on jeepissä, esim. Dodgessa on tehostin paljon parempi... Jeepin ohjaus tuntuu oudolta, että ei siinä välttämättä mitään vikaa ole. Jarrut pelasi ainakin omassa ihan ok.
     
  6. Jimmy

    Jimmy 1st gear

    Niin,alkaakos jarrut ollenkaan ottamaan alussa ja antaako poljin painetta. Jos se vaan painuu alas ennenkuin himmaa vauhdin pois niin vois kuvitella takakenkien olevan etäällä tai pääsylinterin kumit antaa periks (loppu). Jos taas mitään ei tapahdu polkimen alkupäässä,niin eikös silloin luulis olevan kulumaa polkimelta sylinteriin menevällä tangolla (jota yleensä voipi hieman hienosäätää)??? Jos oli sulla isoa palloa ja sen semmosta niin eikös se ole selvä että ainakin tehostajalta tai nilkalta vaaditaan enemmän poljinvoimaaa. :D Ohjaus siis oli tunnoton eli liian kevyt,vai? Uskomatonta,mut luulisin kyseesä olevan keskialueen tunnottomuus johon yllättäen vaikuttaa ohjauvaimennin aikaslail radikaalisti sekä tietty jos eturullat harittaa niin se korostuu mukavasti. :eek:
     
  7. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    saattaapi olla muuten vika noissa takakengissa, sillä aina joskus on jarrut mukavan herkät... Täytyypi puhdistella ja tutkailla. Jeepissä on vissiin automaattinen säätö.

    Mitenkäs tuo ohjaus vaimennin vaikuttaa? Jos alkaa olemaan vanha, niin tulee tunnottomuutta, vai?
     
  8. impala67

    impala67 Double Gearhead

    vikaavikaa, molemmat olivat omissa -75 wagossa ja saman ajan cherokeessa todella ylitehostetut. seikka ei tosin haitannut meikäläistä lainkaan.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oma Jeep Cherokee oli juuri jarruhuollossa ja asentaja ilmoitti että näillä takajarruilla ei konttorilla tule leimaa kirjaa. Toinen takajarruista oli melko tehoton (oikean puoleinen).

    Sanoi epäilevänsä yhtä hommaa.

    Jarru auki ja syy oli ainakin hänelle selvä:
    - jarrukengissa oli tarpeeksi pintaa jäljellä.

    - mutta edellisen jarrutyön tekijän jäljiltä oikean puoleiset jarrukengät olivat väärin päin, eli etupuolen jarrukenkä takapuolella ja toisinpäin.
    - sekä puuttui sieltä joku jousikin.

    - jarrukengät oikeille paikoilleen auttoi asiaa mutta tullut aivan 10:iä.
    - vaihtoi vielä oikean ja vasemman etukengän paikkaa niin tuli hyvä.


    (Varmuuden vuoksi hankitut jarrukengät jäivät tosin hyllyyn.)
     
  10. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Otin jarrut eilen auki, ja säätimet oli toisella pulella jumissa, ja toisella puolella rikki... No tein molemmista manuaalisesti säädettävät, ja säätelin, niin jopa rupes jarrut tuntumaan paremmilta...
     
  11. aapo

    aapo Gearhead

    jeepin ohjaus simpukassa on semmonen säätö millä pystyy vaikutta siihen keskialueen tunnottomuuteen. ns. esivastus.
     
  12. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    Saiskos tuosta hieman tarkempaa kuvausta... Eli simpukan kyljessä joku ruuvi vai? käännellään ja ihmetellään? Onko varmasti XJ-korisessakin sellainen säätö, ettei sekotu fullsize Jeeppien simpukoihin??
     

Kerro tästä muillekin!