Jeepisti kaipaa tietoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja meteli, 31.1.2006.

  1. meteli

    meteli 1st gear

    N. 89-93-vuoden 4.0 Cherokeeta himoitsen ja pari juttua askarruttaa.
    - Onko saksantuontivehkeissä ollut mitään ongelmia?

    - Mielipiteitänne auton luotettavuudesta esim verrattuna 6.2d Chevyyn vm-88. (Itse just nyt aika vittuuntunut letukan pikkuvaivoihin)

    -Onko ollut vaikeuksia katsastuksissa (jarrut, päästöt yms)?

    -Toimivuus kovilla pakkasilla?

    -Automaattilaatikon kestävyys?

    -Muuta huomioitavaa/ vinkkejä Cherokeen ostajalle7 tarjotkaa omaanne!
     
  2. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Omani olen myynyt jo, mutta;
    Pakkasilla toimi erittäin hyvin
    Loota pelitti loistavasti
    Päästöt oliva erinomaiset (näissä joskus ongelmia)

    Olihan sitä jonkinmoista pientä laittoakin. Mutta ihan jees. Varmasti vielä joskus hommaan itselleni Jeepin
     
  3. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Mullakin oli cherokee 4,0l.Ainoa vika oli happi anturi joka vaihdettiin .Muuten pirssi toimi oikeen hienosti ,loota pelasi kuin ajatus ja ikkunat heti auki kovalla pakkasellakin .Nykyään mulla Grand cherokee ja enään en ole niinkään varma että olisko kannattanut vaihtaa,mutta kun siinä on V8 niin.... :D
     
  4. Harri

    Harri 1st gear

    Mullon '89 XJ eikä voi moittia, pari paniikkilähtöä ollut pakkasilla kun ei muut (luetaan vani ) lähteny lämmityksestä huolimatta käyntiin (akut simahti :x ) niin jeeppi lähti melkeen kuin palmun alta, tosin siinä varmaan auttoi uusi akku jonka vaihdoin syssyllä. Päästöjen kanssa ei ole missään vaiheessa ollu ongelmia, ainoastaan jarrut temppuilee välillä, ainakin nyt kun tulee pääasiassa ajeltua ton vanin kanssa, lootan kanssa ei ole ollu mitään vaikeuksia. Kiesi on ollut mulla reilu seitsemän vuotta eikä ole kaduttanut että tuli aikanaan hankittua. Itseasiassa olen kyllä harkinnut myymistä kun se kuten sanottua pilaantuu käytön puutteessa, paljonkos olisit valmis maksaan ???
     
  5. meteli

    meteli 1st gear

    Harrille:
    -Paljo Jeepillä kilometrejä?
    -Peltien, alustan, maalipinnan ja tekniikan kunto?
    -Miten jarrut temppuillu? Jumittaako, tehonpuutetta, puoltaako vai ABS-vikaa vai kaikkia näitä?
    -Varustus, renkaat yms?
    -onnistuuko kuvien lähettäminen mailiin?

    Hintaluokka olis max 5000eemeliä
     
  6. Harri

    Harri 1st gear

    -Jeepillä on ajettu vajaa 350000 km

    -Pellit on ja paikoin jopa ehjät :wink: Itseasiassa reikiä ei pitäisi olla, ainakaan syynissä ei pari viikkoa sitten löytynyt, maalipinta on suht hyvässä kunnossa paitsi ovien helmoista joista ruostetta raaputeltu ja vedetty ferrexiä pintaan, helmakotelot on värjätty samalla tavaralla mutta ne on ehjät johtuen siitä että tein ne uusiksi pari vuotta sitten. Tekniikka pelaa ihan okei, sähkölukot kaipaisi pientä herkistystä, etenkin pakkasella ei tahdo jaksaa avata takaovien lukkoja

    -Jarruissa kevyttä puoltoa etenkin takana, mutta syynissäkin alkoi ottaa ihan hyvin kun sanoin inssille että polje vaan muutama kerta vielä ja kuinka ollakaan nehän meni läpitten 8)

    -Renkaat on sekä piikeillä että ilman ilman piikkejä 31x10,5x15 ja piikkipyörät on 235x75x15

    -Jousitusta on korotettu 3" tällä paketilla ja edessä on tällaiset maastossa ei ole tullut rällättyä muuta kuin marja ja sienireissuilla eli kyljet ym on vielä suorat

    Kuvia on aika hintelästi tullut otettua mutta kyllähän niitä saa lisää ja lähetettyä jos kiinnostaa...voit kyllä soittaakin 050 5928164
    ...minkäslainen scottari sulla on ?
     
  7. meteli

    meteli 1st gear

    Scottsdale 6.2d vm -88 heavy duty-alustalla, borg&warner T5 manuaaliloota.
    Ollut erittäin hyvällä pidolla. Tunnen edellisen omistajan ja on kohtuullisen tarkka kaveri! Historia tarkasti tiedossa.
    Kova lavakate. 2 renkaat.
    Käytännössä ruosteeton pikkuskrubuja lukuunottamatta.
    Katsastuksissa ei vuosiin ole ollut huomauttamisia eli kerralla läpi ainakin viimeset 7 vuotta.
    Vaimo painostaa vaihtamaan perhekelpoiseen kun nuppiluku kasvoi!
    Mailaa kuvia osoitteeseen tero.metelinen@mil.fi jos voit.
     
  8. Harri

    Harri 1st gear

    Mulla ei näköjään ole tässä kotikoneessa yhtään kuvaa Jeepistä mutta jos en viikonloppuna kerkiä ottaan yhtään niin laitan maanantaina töistä...toi scottari vaikuttais ihan hyvältä mutta kun sitä saa töissä veivata tarpeeksi manuaalilla niin ei enää kotiin viitsisi sellaista :odroll:...tosin eihän sitä koskaan kannata sanoa ei koskaan :wink:
     
  9. Harri

    Harri 1st gear

    Laitoin meiliä...
     
  10. meteli

    meteli 1st gear

    Mitä tuo XJ tarkottaa mallina? Onko se joku varustetaso vai mitä meinaa?

    LISÄÄ TIETOA JA KOKEMUKSIA KIITOS!!
     
  11. Harri

    Harri 1st gear

    XJ on toi korimalli, Jeepin pikkarimalli eli Comanche on muistaakseni MJ, Grand Cherokeet ovat ZJ ja WJ ja sitte noi Wranglerit ja muut on YJ, TJ ym, en muista enää kovinkaan montaa niistä...Jenkeissä käyttävät nuita kirjaimia enempi :odroll:
     
  12. julmajari

    julmajari Gearhead

    mulla on toi grand -93 joka teknisesti kai sama, ei ole ollut mitään ongelmia ja on saksantuonti, lähtee kayntiin aina vaikka ei ole lohkoa,
    hyvä ja helppo ajettava talvella, mulla jatkuva neliveto. positiivinen yllätys, suosittelen.
     
  13. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Tässä voisin vähän vertailla näitä kahta cherokeemallia eli tavallinen XJ vastaan grand cherokee ZJ.Mulla molemmat autot olleet työ käytössä vetopeleinä erilaisissa tilanteissa.Grand cherokee veti paremmin polttopuukuorman n,750kg peräkärryssä umpimetsästä pois painavamman massansa ansiosta .Veneen vetäminen trailerissa grand cherokeella vaivattomampaa n,100nm vääntöä enemmän mottorissa 5,2l V8 kun XJ:ssä 4,0l suora kuutonen,mutta sekin vetää venettä hyvin paino, vene+traileri n,800kg .Kiihtyvyys samaa luokkaa kumpaisessakin eli kiihtyvät hyvin lähes 10s/100km/h.pensiinin kulutus grand cherokeessa pienempi .maantiellä n,12l kun taas XJ vei 13l/100km .Pakkasella -20 molemmat mallit lähtevät hyvin käyntiin ilman lohkolämmittimen apua.Vaihdelootissa ei valittamista kumpaisessakaan ja tekniikka toimii moitteettomasti kummassakin mallissa.Sisätiloilttaan grand cherokeessa takapenkkiläisillä jalkatilaa enemmän.XJ on aika ahdaskin jopa.Matkanteko on hiljaista kumpaisessakin ehkä grand cherokee aavistuksen hiljaisempi jos pieniä muovikitiöitä ei lasketa.Mainitsen vielä että,molemmat autot vm-94 ja ajettu n,200tkm kumpaisellakin. Voisin vaikka suositella JEEPin :D ostoa !! :D
     
  14. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Äläs ny ristokakko kiusaa. Mua kun harmitta et oma XJ tuli myytyä. Grandi olis kiva joskus saaha, kun vaan olis rahhoo! Mutta eiköhän sitä taas joskus..

    Ei saa liikaa kiusata, tiedä minkä epätoivosen teon sitä vielä meneekään tekeen.. 8)
     
  15. meteli

    meteli 1st gear

    Usko Jeeppiin alkaa kovasti vahvistua!
    Kertokaa vielä ehdottomasti tarkastettavia asioita Cherokeesta kun tutkii ehdokkaita?
    Tietääkö joku taustoja ja kuntoa Nettiautossa myytävänä olevista?
     
  16. MH

    MH 3rd gear

    Työkaveri tuollaisen osti , oli ihan siisti muuten mutta maali oli kaikilta yläpuolisilta pinnoilta kauhtunut(musta auto).

    No ei siihen hirveästi kilometrejä tullut kun sitä rupesi jurppiin koneen naputus kylmänä käynnistettäessä. Kaveri osti uudet nostajat ja kannentiivisteet ym. hilppeet ja avasi koneen.
    Syyksi paljastuikin että mäntä "klappaa" ylös alas jotain millin ?
    Kiertokangen laakeritkin oli kunnossa eli väljä on siis männässä /tapissa/kangessa?
    Into remonttiin loppui siihen ja auto odottaa parempia aikoja tallissa.
    Onkos tietoa onko kangessa holkki joka kuluu vai mikä mahtaa olla syypää?

    Auto oli saksan tuonti ja joku asiantuntija sanoi että se on pitkä
    tyhjäkäyttäminen mikä tuon on aiheuttanut eikä autobaanalla polvi suorana ajaminen kuten itse epäilin.
     
  17. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Viime kesänä tuli hommattua tuollainen -92 cherokee joka on saksasta kotoisin,eikä mitään pahempia vikoja ole ilmennyt.Todella mukava auto ajella.
    Talvi on tullut sinniteltyä m+s kumeilla mutta kohtuuhyvin niilläkin pärjäilee.Taitaa aika harvassa olla nastarenkaita noissa tuontiautoissa.
    Kulkupuolikin on ollut positiivinen yllätys, mutta se taas tuntuu vaikuttavan negatiivisesti tohon kulutuspuoleen.
    Penkinlämmittimet olis kova sana,ainakin noissa nahkapenkeissä perse jäätyy jos ei sisätilalämppäriä käytä.
    -92:n on ainakin jo vähäpäästöinen mutta en tiedä tuottaako se ongelmia.Ei ole vielä tarvinnut konttorilla käyttää,kohta olis tosin sekin edessä.
     
  18. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Aika erikoinen vika, voisko mäntä olla poikki ? Halpahan toi on korjata oli vika mikä hyvänsä. Uusi mäntä maksaa US-Partsilla 39 euroa eikä se veivin yläpään uudelleen holkittaminen montaa kymppiä maksa.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Varmaan se asiantuntija olin minä :oops: , mutta ilmeisesti pitkään tyhjäkäynnillä seisottaminen ruuhkassa vähentää roiskevoitelua ja männän tappi leikkaa kiinni mäntään ja tapin pesä männässä muuttuu soikeaksi!!! Muuta voitelua ei tappi saa, kuin roiskevoitelua!!
     
  20. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Juuri kun pääsin kehumasta niin rakas jeeppini alkoi temppuilla . :cry: Ei tahdo vetoja löytyvän OD:llä .Tekee sitä ajoittain :-? Mutta asia on jo hoidossa ja tämähän on vaan ohimenevää :D
     

Kerro tästä muillekin!