Jenkeistä -79 Trans Am. Tarviis Suomennus apua...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Markuk, 22.8.2009.

  1. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Moro

    Elikkäs myyjä listannut hyvät ja huonot puolet, ei tuo Googlen kääntäjä mielestäni kääntänyt ymmärrettävästi, joten olisi MAHTAVA juttu jos täällä joku Englantia taitava voisi tuon mulle Suomentaa...

    THE GOOD:


    1. TWO OWNER. 1ST OWNER A RETIRED HOUSTON HI SCHOOL SHOP TEACHER WHO BOUGHT CAR NEW IN HIS 40'S AND TREATED IT VERY WELL UNTIL SELLING IT IN 2005. I HAVE OWNED IT SINCE AND CONTINUED ITS TENDER TREATMENT!


    2. NUMBER'S MATCHING. (will include pic of vin stamp on motor on request). I BELIEVE REPORTED MILEAGE (76,969 CURRENTLY) PER THE CONDITION OF CAR! BUILDSHEET, ORIGINAL GLOVEBOX DOCUMENTS AND RECEIPTS!


    3. 100% RUST FREE! I HAVE NEVER SEEN ANOTHER 30 YR OLD CAR THIS RUST FREE EXCEPT A SHOW CAR! NEVER ANY RUST REPAIR!!!


    4. BODY IS LASER STRAIGHT WITH ONLY BONDO (MILD) REPORTED BY MY PAINT/BODY MAN AROUND DRIVER'S REAR QUARTER SIDE MARKER LAMP!


    5. I SPRAYED IT IN PRIMER/SEALER WHEN I BROUGHT IT HOME TO PROTECT IT BUT I AM NOT SET UP FOR PAINTING SO I TRAPPED SOME LINT IN PRIMER COAT THAT WILL NEED SANDED OUT. THEN IT IS READY TO BE PAINTED GORGEOUS METALLIC ATLANTIS BLUE (PAINT INCLUDED FROM HIGH QUALITY MATRIX PAINT SYSTEMS!!) AND CLEAR-COATED AND THEN STUNNING RARE COMBO OF 5 SHADE GOLD/YELLOW BIRD AND DECALS APPLIED (INCLUDED FROM PHOENIX GRAPHIX)


    6. NOT A RATTLETRAP! DRIVES OVER BUMPS AND DIPS QUIETLY! HANDLES TIGHT! DOORS SNAP SHUT LIKE ITS STILL 1979! A PLEASURE TO DRIVE!


    7. MOTOR STARTS AND RUNS BEAUTIFULLY WITH JUST A BUMP OF IGNITION EVERYTIME! THE 6.6L IS VERY, VERY STRONG!! HAVE FISHED THE REAR END A COUPLE TIMES JUST TURNING CORNER CALMLY.


    8. SEE UNDERSIDE PICTURES! CLEAN ENOUGH TO EAT FROM!


    9. SEE INTERIOR PICTURES! BEAUTIFULLY PRESERVED ORIGINAL WITH EXCEPTION OF PROFESSIONALLY INSTALLED DASH CAP 3 YEARS AGO AND AWAITING NEW HEADLINER (INCLUDED) ALL INSTRUMENTATION -WINDOWS -LIGHTS -ETC FUNCTION --EVEN CLOCK!


    10. ALL PARTS INCLUDED TO COMPLETE -SEE PICS! I PARTIALLY REASSEMBLED INTERIOR SO THAT BUYER COULD SEE PRESERVATION OF CAR AND COULD DRIVE CAR!


    11. NEW TIRES ON THE 15X8 SNOWS. THEY STILL HAVE THE RUBBER POINTS ON TREADS!


    12. NEW BATTERY.


    13. NEW SHOCKS.


    14. NEW POWER STEERING PUMP.


    15. NEW WEATHERSTRIPPING.


    16. NEW HOOKER COMPETITION HEADERS. ONLY NON-ORIGINAL ADD-ON TO CAR. WILL SELL ORIGINAL 403 EXHAUST MANIFOLDS BACK WITH CAR IF BUYER WANTS.








    THE BAD:






    1. NEEDS EXHAUST SYSTEM FINISHED FROM OPEN HEADERS BACK. I HAVE NEW SPLIT TIPS (INCLUDED). I WAS PLANNING ON TRANSVERSE FLOWMASTER 60 SERIES IN AXLE HUMP.


    2. I SUSPECT SPEEDOMETER NEEDS LITHIUM GREASE TO CABLE. STARTED BINDING NEEDLE ON SPEEDO ANYWHERE BETWEEN 20MPH AND 60MPH ON DRIVE HOME FROM BODY SHOP BUT WORKED MUCH BETTER TODAY. MAY BE OK NOW. ODOMETER STILL TURNS.


    3. SOME REAR INTERIOR PLASTIC PIECES LOST AT BODY SHOP. I REPLACED REAR SIDE PANELS WITH LESS THEN THE QUALITY I WOULD WANT -USED AND DYED PIECES JUST TO SELL CAR.


    4. SMALL CHIP FROM CORNER OF DRIVERS TAIL LIGHT SEE PIC -BUT TAILLIGHTS -LIKE REST OF CAR -IN VERY NICE SHAPE -NO OTHER CRACKS/CHIPS/SCRATCHES!


    5. TWO SMALL SCRATCHES IN MACHINE TURNED DASH NEAR A/C VENTS. NOT BAD. REMEMBER, THIS IS A HIGHLY PRESERVED 30 YEAR OLD CAR TO DRIVE WHEN YOU WANT TO! NOT A TRAILER QUEEN!


    6. SNOWFLAKES HAVE SOME SMALL KNICKS AND MINOR IMPERFECTIONS HERE AND THERE FROM 70K MILES OF USE. EASY CANDIDATES FOR RESTO!


    7. FRONT NOSE EMBLEM LITTLE FADED. I WOULD REPLACE FOR 30 OR 40 DOLLARS.


    8. SMALL 1 1/2 INCH ROUND CRACK CENTER OF WINDSHIELD. HAVE NO IDEA HOW IT GOT THERE. I THINK IT COULD BE ROCK CHIP REPAIRED.




    LIFE HAS PUT ME IN A BAD PLACE AND I NEED THE CASH BUT THIS RARE COLOR COMBO, EXTREMELY WELL PRESERVED CAR WILL BE A GORGEOUS FINISHED PRODUCT FOR JUST A FEW HUNDRED DOLLARS MORE AND A COUPLE OF WEEKS AND WILL INSTANTLY BE A 17K -22K CAR, IN MY OPINION!!!
     
  2. ata

    ata Gearhead

    Tässä koko teksti suomeksi, eikä ole mikään konekäännös vaan ihan itse käänsin:

    Hyvät puolet:

    1. Kaksi omistajaa. Ensimmäinen omistaja oli eläkkeelle jäänyt teknisen työn opettaja joka osti auton uutena nelikymppisenä ja piti sitä erittäin hyvin kunnes myi sen vuonna 2005. Minä olen omistanut sen siitä lähtien ja jatkanut sen hellää käsittelyä!

    2. Numbers matching eli alkuperäinen tekniikka korissa (voin lähettää kuvat VIN-numerosta moottorissa pyynnöstä). Uskon että mailit mittarissa ovat oikein (76 969 tällä hetkellä) perustuen auton kuntoon! Buildsheet (tehtaan varustelista), alkuperäiset hanskalokeron dokumentit ja kuitit löytyy.

    3. 100% ruosteeton! En ole nähnyt koskaan toista 30 vuotta vanhaa autoa näin ruosteettomassa kunnossa, paitsi näyttelyautoja. Autoon ei ole tehty mitään ruostekorjauksia!!!

    4. Kori on laserinsuora ja ainoa (vähän) kitattu paikka jonka maalari/peltikorjaajani löysi on kuskin puolen takakyljessä sivuvalon kohdalla!

    5. Maalasin auton pohjamaalilla kun toin sen kotiin suojatakseni sitä, mutta en ole maalari joten pohjamaalissa on roskia jotka pitäisi hioa pois. Sitten se on valmis maalattavaksi upealla Atlantic Blue metallinhohtosinisellä (korkealuokkaisella maalisekoittimella sekoitettu maali tulee mukaan!!) ja lakattavaksi ja sitten upea ja harvinainen viittä eri sävyistä kullanväristä ja keltaista sisältävä lintu ja muut tarrat sisältävä sarja (tulee mukaan, Phoenix Graphix-firman tekemät)

    6. Ei ole kolinoita! Menee töyssyistä ja joustaa äänettömästi! Tiukka käsittelytuntuma! Ovet sulkeutuvat kuin olisi yhä vuosi 1979! Nautinto ajaa!

    7. Moottori käynnistyy ja käy kauniisti vain avainta kerran kääntämällä joka kerta. 6,6-litran moottori on hyvin, hyvin vahva!! Heittää perää sivulle vaikka vain kääntyisi rauhallisesti.

    8. Katso pohjan kuvat! Niin puhdas, että siitä voisi syödä!

    9. Katso sisustan kuvat! Kauniisti säilynyt alkuperäinen sisusta, ainoana erotuksena ammattitaitoisesti asennettu kojelaudan päällinen kolme vuotta sitten ja odottaa uutta kattoverhoilun asennusta (verhoilu tulee mukaan). Kaikki mittarit, ikkunat, valot ym. toimivat, jopa kello.

    10. Kaikki osat mukana auton valmiiksi rakentamiseen. Katso kuvat! Olen osittain asentanut sisustan, jotta ostaja voisi nähdä auton kunnon ja myös ajaa sillä!

    11. Uudet renkaat 15x8 lumihiutalevanteilla. Niissä on vielä kumissa valujäljet.

    12. Uusi akku

    13. Uudet iskarit

    14. Uusi ohjaustehostimen pumppu

    15. Uudet ovien ja luukkujen tiivisteet

    16. Uudet Hooker kilpapeltisarjat. Ainoa ei-alkuperäinen lisäys autoon. Voin myydä auton mukana myös alkuperäiset 403 pakosarjat jos ostaja haluaa.


    Huonot puolet:

    1. Pakoputkisto pitää laittaa pakosarjoista taaksepäin. Minulla on uudet kaksihaaraiset putkenpäät (tulee mukaan). Olin suunnitellut poikittaista Flowmaster 60-sarjalaista akselin syvennykseen.

    2. Epäilen, että nopeusmittari tarvitsee litiumrasvaa kaapeliin. Neula hyppii 20 ja 60 mailin välillä kun ajoin auton kotiin korikorjaamolta, mutta se toimi paremmin tänään. Ehkä se on OK nyt. Matkamittari toimii normaalisti.

    3. Muutamia takasisustan muoviosia on hukkunut korikorjaamossa. Uusin takasivupahvit mutta laatu ei ole ihan mitä olisin halunnut. Käytetyt ja värjätyt pahvit vain auton myyntiä varten.

    4. Kuskin puolen takavalossa on pieni murtuma nurkassa (katso kuva) mutta takavalot, kuten muukin auto, ovat erittäin hyvässä kunnossa, ei muita halkeamia, säröjä tai naarmuja!

    5. Kaksi pientä naarmua pyöröhiotussa kojelaudassa lähellä ilmastoinnin suuttimia. Ei paha. Muista, tämä on hyvin säilynyt 30-vuotta vanha auto jolla voi ajaa kun haluaa! Ei mikään trailerikuningatar!

    6. Lumihiutalevanteissa on pieniä jälkiä ja ei merkittäviä epätäydellisyyksiä siellä ja täällä 70 tuhannen mailin käytöstä. Hyvät kandidaatit kunnostukseen.

    7. Keulan merkki vähän haalistunut. Sellaisen saa uutena n. 30-40 dollarilla.

    8. Pieni 1,5 tuuman pyöreä halkeama keskellä tuulilasia. Minulla ei ole tietoa miten se on siihen tullut. Luulen että sen voi korjata.


    Elämä on saattanut minut huonoon tilanteeseen ja tarvitsen käteistä, mutta tämä harvinainen väriyhdistelmä, erittäin hyvin säilynyt auto tulee olemaan upeasti viimeistelty laite vain muutaman sadan dollarin lisäsijoituksella ja muutaman viikon työllä ja on sen jälkeen helposti 17000-22000 dollarin auto, minun mielestäni!!!
     
  3. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Kiitän ja kumarran. KIITOS
     

Kerro tästä muillekin!