Jenkki MGB.n saastelaitteiden poisto ?? vm. -72-79

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja aspire, 11.10.2011.

  1. aspire

    aspire 1st gear

    Kertokaapa viisaammat kun Jenkeistä tuotu MG ja siitä alkaa poistamaan saastelaitteita niin mitä tulisi ottaa huomioon , onko eurooppamallilla ja jenkkimallilla mitä eroa ? Esim.puristukset , männät , kansi , kaasarit / kaasari .
    Triumpeissahan on ainakin ( Spitfire ) jenkkimallissa 1 kaasutin ja matalammat puristukset koneessa kun eurooppamallissa 2 SU.ta ja puristuksia enemmän.
     
  2. 75b

    75b Gearhead

    Itsellä homma hoitui vaihtamalla alkuperäinen yhdistetty imu/pakosarja kaikkine ylimääräisine härpäkkeineen alkuperäiseen europakosarjaan ja SU-pariin imusarjoineen (tarkista, että sarjojen laippojen paksuudet täsmäävät toisiinsa). Kaasarien vaijerien kanssa pitää tietty myös askarrella ja pakoputken etuosa pitää vaihtaa normaaliin kaksiputkiseen. Zenith-kaasarin ryypyn vesikierto jää pois, joten paikalle vaihdoin alkuperäismallisen kannen yli kulkevan metalliputken ja siihen kuuluvan alavesiletkun. Kannen takaosan vesilähdön tulppasin metallilaipalla ja tiivisteellä. Toisella puolen kantta ilmapumppu poistetaan ja kannen ilmansyöttöreiät tulpataan sopivilla pulteilla. Siinä se ja säädöt kohdalleen. Noilla auto toimii ihan hyvin tavallisessa käytössä ja ero alkuperäiseen todellakin tuntuu ajossa.
     

Kerro tästä muillekin!