Jenkkkien polttoaineen kulutuksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja caprice85, 18.11.2012.

  1. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Eipä jaksa kulutuksia mittailla.Pitää bensaa tankissa sen verran ,että ei lopu kesken.Hymyssäsuin voi ajella kun miettii niitä satoja tuhansia ihmisiä,jotka lyhenteleevät uuden auton velkaansa samalla työntäen tonneja huoltoihin+varaosiin ja vuosittain ns. vetäävät muutaman tonnin vessanpöntöstä alas arvonalennuksen muodossa.Ja juuri tälläiset ihmiset pitävät sitä kulutusvihkoa hanskalokerossa ja tuleevat mulle viisastelemaan jostain polttoaineenkulutuksesta.
     
  2. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Laitilasta--> Turun Artukaisiin matkaa ehkä n.50km kului n.16litraa!!
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Ihan hyvä filosofia.

    Jos yhdessä asiassa häviää niin jossain muussa jutussa voi voittaa, eli ei se polttoaineen kulutus pelkästään näyttele koko totuutta autoilun kuluja laskiessa....
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ai jaa, täytyy heittää sitten vihko mäkeen.

    On se joskus kyllä ihan hyvä pitää kirjaa noista kulutuksista vaikka ei nyt desin tai litrankaan päälle laske.
    Jos kulutus sattuu jostain syystä nousevan pysyvämminen vaikka likemmäs 10l/100km niin ehkä se voi herättää miettimään, ettei vaan olisi autossa joku vika.

    Tosin servoletissa se on minulla kyllä ihan turha sen kulutuksen laskun kannalta normiajossa, kun ei se matkamittari näytä mitään niin ei voi laskea oikein kulutustakaan. Mutta tuleepahan pidettyä kirjaa ja huollotkin siellä ylhäällä.
     
  5. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Sama homma. Ei ole desin päälle, mutta tulee aina katsottua trippimittarista tankkauksen yhteydessä paljonko oli toimintasäde. Jos systemaattinen kulutus nousisi yli sen mitä ko. moottori-vaihteistokombolta voisi odottaa, varmasti alkaisin ottaa selvää mistä johtuu.

    PS: Hanskalokerossa ei ole kulutusvihkoa, mutta huoltokirja siellä on. Tosin Aron leimoja sinne ei tule enää, koska kuuleman mukaan Aron huolto (jos oikeasti tehdäänkin jotain) on sama kuin seteli perseeseen ja istunnolle.
     
  6. superbastard69

    superbastard69 1st gear

    Oon huomannu nyt sen!Astro mene"sukkasillaan"ajolla 10-12l/100.mutta jos kyseistä mopoa käskee niin menee vitusti enemmän.Minä EN marise bensankulutuksesta!Itse 25 vuotta leikkinyt haaramoottorien parissa(V8)ja nyt rouvalla mopo.Vitun hyvä ajaa,ja kulutuksesta että kaikki menee mitä tankkiin laittaa.Ride on :mad:
     
  7. superbastard69

    superbastard69 1st gear

    Jätkä on menny mopolla 8)
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    '01 F-350 7.3 PSD, viritetty, crewcap dually, kesällä keskikulutus 16,
    talvella 18, kesällä 10m 1300kg umpikärry ja n.1800kg jenkki kyydissä: 19.5/100km, mielestäni ei paha.

    '95 F-350 7.3 PSD, viritetty, crewcap dually, keskikulutus 10L/100km,
    8m umpikärryn n.1000kg ja +1500kg jenkki 15L/100km

    '01 Grand Cherokee,vakio 4.7, 8m umpikärry n. 1000kg ja +1500kg jenkki: 36.8L/100km
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

    :eek:
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minä jaksan, niinkuin olen jaksanut vuodesta -98 kirjata jokaisen auton kaikki kulut ja ajetut kilometrit. Minulla se on osa harrastusta.

    Halvimmat kilometrit on tullut Caminolla, mutta vain sentin/km kalliimpaa kyytiä tuli juurikin tuollaisella uudella (ranskalaisella!) autolla, jossa oli vain starttimoottori. No ei siitä tosin lainaa tarvinut lyhennellä. Typhooni on sitten omassa ylhäisessä yksinäisyydessään toisessa ääripäässä.
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä, ihmettelen itsekin. Boxiviritteinen kone.

    Ainuat erot nykyiseen Fordiini on et nyt uudempi korimalli, nelivetoinen ja moottori välijäähdytetty.

    Mutta tämä painaa huomattavasti enemmän. Punnittua omaa painoa yli 4000kg

    Ja vaikka tähän on tehty samat jipot kuin vanhempaan niin ei mene lähellekään samoja kulutuksia.

    Kyllä kun tulin kärryn kaa Oulun näyttelystä (n. 600km suunta) ja tankin viisari ei tuntunu tippuvan, epäilin ääneen sen olevan rikki.

    Täällä itärajalla toi kulutuksen laskeminen on helpompaa (halvempaa) kun aina käy tankkaa täyteen.. 8)
     
  12. camaro95

    camaro95 Gearhead

    Camaro Z28 1995, Jkl - Kiuruvesi matka-ajoa, rauhallista n. 95-100 km/h, kulutus 8,2 l / 100 km. Lyhyessä kaupunkipyörittelyssä josta suurin osa ajetaan kylmänä niin silloin kulutus 17 ja 18 litran välissä satasella. 8)
     
  13. Jaccez

    Jaccez 3rd gear

    6.2 vani + 350 loota, kulutus ollu 13l pintaan..
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Jos huomenna kun rahhoo tulee löis Chevyn tankin täyteen ja kahtois huviksee..
     
  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    3.3L vojaakkeri sekoajossa n. 13L satkulla. Ex-vallu kylärallia suhatessa n. 35L satkulla, buikulasta ei vielä kokemusta.
     
  16. KurtzZz

    KurtzZz 1st gear

    Nytkun mittasin, niin jotakuinkin 14-15 litraa mennöö satasella capricella seka-ajossa.
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Mittausvirhe +/-10 L
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jeepillä, takavedolla ja vaihteisto comfort-asennossa, näkyy tuonne 12,5litran pintaan nyt työmatka-ajossa asettuneen. Power-asennossa minun ajotyylillä vei 14l pintaan. Jotkut sanoo powerilla vievän vähemmän. Matkamittarista laskettu ja rengaskoko on alkuperäistä suurempi, gps:ään verrattuna mittari näyttää vähemmän. Litran verran saattaisi gps -lukemilla olla pienempi kulutus. Mutta joka tapauksessa pari kertaa viikossa pitää tankata.
     
  19. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Itse kun vedin 4.7 jeepillä 600kg:n avokärryssä 1400kg autoa niin kulutus oli alle 20 litraa. Että pienemmällä kuormalla kulutus kyllä putoaa. Maantiellä ilman kärryä rauhallisella ajolla 11-12 litraa.
     
  20. jakemon

    jakemon 1st gear

    Tuoreena harrastajana laskin auton ostoreissulta ajellessani ja pikkasen kaupunki ajoa niin tuo oma -67 galaxie 390 vakiotekniikalla hörppäs sellaset 25-30l/100km nätillä ajolla, ummikkona näistä ja mitään tietämättömänä vielä niin soitin Niemensivulle ja hän epäili että power valve vuotaa. Kyllähän tuo haiskahtaa että kävis melko rikkaalla :D
     

Kerro tästä muillekin!