JIM - Kustomoitu kaara

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kustom STW, 3.9.2008.

  1. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kustomoitu kaara
    Honda CRX:n moottoriehostus. Tänään Honda CRX:n konepellin alle laitetaan kromikalvoa, venttiilikoppa maalataan, vapaavirtaussuodatt imen putki vaihdetaan, ja konetilaan asennetaan strobovalo. Amerikkalainen sarja.


    Olihan villi ohjelma ja säpäkkä honta.
     
  2. wildchild

    wildchild 1st gear

    Ei paha :rotfl:
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Täh?! Otin "nauhalle" digiboksiin ohjelman, mut mä luulin että siellä kustomoidaan jotain oikeasta pellistä tehtyä autoa, eikä tuunata mitään s**tanan honda merkkistä pesupalloa... :mad: No, kaipa se pitää kattoa (tai ainakin yrittää... :poff: ) ku tuli kerran tallennettua ohjelma. :-?
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mikä näistä autonrakennusohjelmista oli se oikea ja alkuperäinen?
    Näitä näkyy nyt olevan vähän joka kanavalla. Maxilla ja discoveryllä tulee se Barry Whiten mikä nyt olikaan romusta unelma-autoksi tms. Ja sitten tämän intialainen chop jotain.
    Pimp my ride MTV:ltä.
    No American Hot Rod nyt loppui.
    American Hot rod nyt oli noista minun mielestä paras, kun siinä tehtiin sentään pellistä ja asiallisesti muutenkin.
    Nämä muut on sitten hirveää kohellusta ja kiirettä.
    Joku iltapäivä tuli katsottua tuota Barry Whiten ohjelmaa, kun tekivät dartista katuohjuksen. 472 Hemin istuttivat keulille. Kolme viikkoa ohjelman mukaan aikaa ja kylkikolaroidun dartin oikaisivat ja hirveä määrä pakkelia kylkeen liukuvasaroinnin jälkeen. Saivat autosta huutokaupassa 60000$. Joo, siis kolmessa viikossa kitatusta autosta. No olihan siinä iso moottori.
    Aiemmin jotain fordia laittoivat ja lokasuojien maalaus meni pieleen. Uusintamaalaus maksoi sen mukaan 2000$ siis pelkille etulokareille. Aika kallista on ameriikassa.

    Mutta kai se kovaa bisnestä on, kun noin monta eri ohjelmaa samasta formaatista pitää vääntää.
     
  5. R.H

    R.H 1st gear

    Mielestäni täyttä kuraa kaikki nuo tunaus ohjelmat, hotrodia ja chopperia lukuun ottamatta.
    Varsinkin se intialainen äijä saa savun nousemaan korvista. :mad:
    Pari jaksoa tuota katsoin. Tyypit leipo kitillä autoon muodot ja muutenkin ratkasut oli kuin jostain peltoautosta. Tämä oli se tojota josta lyhensivät hyttiä ja siirsivät taakse päin. Vaihde keppi jäi omalle paikalleen ja jatkopätkä väliin että yltää ohjaamoon. :D Kristus että rupesi taas pistään vihoiks. Lopussa itkivät miten mahtava rakentaja tuo olikaan :eek:

    Ihaillen katselen, kun Boydin pajalla se vanha mies pokkaa peltiä.
     
  6. Trampas

    Trampas 1st gear

    Itse olen innostunut tosta Autoklassikot sarjasta, joka tulee ennen tota tuunausohjelmaa. Se kun on vaan puolen tunnin ohjelma, niin siinä mennään niin kauhiaa vauhtia eteenpäin, ettei siinä paljoa työvaiheista saa käsitystä. Ja puhetta, sitä tulee ainakin kolmen vartin edestä.

    Kieltämättä, sen punasen mussen reinkarnaatio tuli seurattua tarkkaan, sentään hoppa kyseessä. :D
     
  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Sen Mark Lambertin ohjelma jossa se esim. entisöi mm. -37 Packardia on asiallinen. Siis asiapitoinen ja siitä voi olla jollekkin hyötyä.

    Classic car restoration on taasen hanurista. 62 T-birdiin laitetaan tiehää uutta tarvikeperää, alukantta, ja uudet bensasydeemit ja kaikki dressup-kitit koneseen yms. s-tanan kallista mutta itse lusulle koneelle ei tehdä mitään. Ei edes jakopäätä vaihdeta.

    Tuo Hondan tuunaus (customointi) oli ihan asiapitoinen ohjelma mutta eihän noiden päälle jenkkimiehet ymmärrä :)

    Kyllä nuo muut on lähinnä viihdettä. Johan lähtökohta, että jotain hurjaa pitää saada aikaiseksi 2 viikossa tai 2 päivässä on kieroutunut. Nuo ohjelmat puhuttelee varmaan maalliikkoa joka voi uskoa että nuo Leepun ja muiden Pimp mai raid äijiien kittiluomukset olisivat oikeasti jotain huippu laadukasta juttua.
    Boyd oli Boyd ja aivan omaa luokkaansa siten että sen pajan työt kestänevät lähempääkin tutkimista.
     
  8. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Discoveryn Over hauling (suom. Tuunaajat) On hyvä sarja, välillä ei vaan jaksa sitä pelleilyä :poff:
     
  9. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Juu, tuo overhaulin on munkin mielestä ehdottomasti paras noista sarjoista! Onmuuten chip foose aika ukko myös piirtämään noita autoja!

    Ja miks ei muka autoa sais kymmenen miehen voimin ympäripyöreitä päiviä tekemälla 2 viikossa nippuun?
    Jos tehdään 14h päivä 14kpl, 10 miehellä niin johan siitä tulee melkein 2000h tuntia yhteensä... Kyllä sinäajassa yksi auto tehdään hienosti, kun ottaa huomioon että aika iso osista tulee valmiina ja maalaukset tehdään muualla...
     
  10. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No tämä on sama dilema kuin 3 miestä tekee 30 päivässä talon valmiiksi.
    Mutta jos 30 miestä yrittää saada talon valmiiksi 3 päivässä niin se ei onnistu edes viikossa. Ei kuivu betonit eikä maalit eikä tavara mahdu varastoihin ja pienikin häiriö aiheuttaa 10 kertaisen tappion ja suurin osa porukasta pyörii muutenkin vain toistensa edessä ja häiriönä tai keksimässä jotain ha ha ha hauskaa jekkua toiselle.

    Eihän edes Bernie ja Leepu mahdu samaan aikaan katiskansa ääreen saati 10 miestä.
    Uskokaa pois vaan, tuo on teatteria ja tv-viihdettä kaikki. Nuo pajat muuten eivät tienaa niillä kittikasoilla joita ne tekevät ja olevinaan myyvät, kuten ei OCC:kaan tienaa enää pyörien rakentamisella muuta kuin kahvirahoja. Heidän tienistinsä tulevat huikeista korvauksista jotka tulevat kun tällainen sarja pääsee globaaliin jakeluun.
    Luulempa Bernien ja Leepun olevan jo multimiljönäärejä vaikka näyttävätkin tura-ukoilta ja ohjelmassa tuunataan muutaman satasen vekottimia.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Leepu on silti ja jokatapauksessa ihan kuninkas tuunaaja!! :rotfl:
     
  12. Jube-setä

    Jube-setä 1st gear

    Oma karvas mielipide on, että american hot rod oli/on ihan karmeeta paskaa. Vaikka kuinka hyviä rakentajia oisivat niin ne käsikirjoitetut riidat, vakavat keskustelut ja erottamiset vituttaa. Puhumattakaan Boydin (rauha hänen ruholleen) havaiji-paidoista.

    Overhaulin, joka on typerästi suomennettu tuunaajiksi on paras.
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    hauskoja nuot kaikki on varsinkin se intialainen ohjelma, laitetaan aaltoja johonkin vanhaan ropposeen ja vot heillä on muka urheiluauto. suorituskyky on tois sijainen asia... hauskaa sitä on silti kattella varsinkin intian osuuksia kun työkaluina on vasara, rautasaha ja pilli.

    am hod rodissa vaivaa eniten et tekniikkapuoli jää yleensä pahoin varjoon ja huomio kiinnittyy heidän keskinäisiin välien selvittelyihin.

    eikös siinä honda ohjelmassa tuunattu 67 el camino suht siistiksi...
     
  14. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    katoetko muuten sen ohjelman missä lampertin äijä entisöi sitä punasta (62?)avo corvettea? :poff: välillä kyl setä puuhastel ihan mitä sattuu.. nosti koneen ylös,purki kannet,vei vauhtipyörän sorvattavax yms..mut ite koneen alakerralle riitti puhistus ja punanen kälätsy!! :eek: ei aukassu ees öljypohjaa eikä jakopään koppaakaan,helevetti jos kiulu on nostettu autosta ni kyllä siitä yleensä katotaan laakereiden yms hilujen kunto samalla? :-? joskus näissä autojen rassaus ohjelmissa on hyviäkin pätkiä mut se turhanpäivänen riehuminen alkaa vituttamaan..
     

Kerro tästä muillekin!