jimmy heittää vapaalle!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 18.10.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    ajan 2wd asennolla ja yhtäkkiä tiputtaa vapaalle.pysähdyn,kytken nelivedon, matka jatkuu.kilometrien kuluessa heittää taas vapaalle pysähdyn laitan 2wd asennon taas mennään! sama toistunut jo toista päivää.jakolaatikko vai tomaatti (350lock) paskana.
     
  2. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Laitatko vaihteen esim N:lle kun vaihdat vetotapaa?

    Oletko kokeillut vain vaihtaa vapaalle ja sitten takaisin pykälä päälle ilman että muutat vetotapaa?

    Villi ajatus näin juuri heränneenä: vaihdelaatikon öljymäärä?

    Luulis että kun toi jakoloota on täysin mekaaninen niin se joko vetää tai sitten ei.

    Tai sitten ei...
     
  3. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Mulla muinoin Jeep Wagoneer teki samaa. Johtui kulahtaneista moottorin ja vaihteiston kumityynyistä, jotka päästi paketin liikkumaan liikaa kovasti kaasua polkaistessa tai kuoppaan ajaessa, väänsi vaihteensiirtovivustoa vastaan automaatin vaihteen vapaalle ihan itse!
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai jakolaatikko. Kerran nimittäin oli NP-208:ssa samantyyppinen oire, mutta se teki sen vain kylmänä liikkeelle lähtiessä. Kun jakkis lämpeni, se meni itsestään vapaalle. Pakko pysähtyä ja käyttää keppi 4Low -asennolla asti ja takas 2HI -asentoon. Eikä sen jälkeen mitään ongelmia, ennenkuin taas lähti kylmänä liikkeelle. Sama uudestaan!!!

    Jakolaatikosta oli haarukka rikki!!!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    HIP HEI !!!!! JA HURRAA!!!!!!!!!!!!!
    Tässähän vanhakin innostuu !!!!!!!!!!
    JA VIELÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikäs huutomerkkikilpailu täällä on menossa !!!!!!!!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    jep.ongelma ratkottu.ajoin takas töistä,kunnes taas veto hävis.ei auttanut asennon muuttaminen 4hi vaan piti käyttää keppi 4lo asennossa.ja meno jatkui.laatikon öljytkin katsoin juuri äskettäin,oli ok.eli jamant osui varmasti oikeaan. eli haarukkaa esiin kaivamaan.onko vaihto kokemuksia tosta haarukasta?
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siis millä jakolaatikolla tuo on???? Vaihtoehdot (kun ei vuosimalli tiedossa) NP-203, NP-205, Spicer 18, Rockwell T221, Spicer 24, NP-208, NP-241 ja NP-243.

    Joihinkin noista varaosia löytyy :oops:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    MALLIA 85 JA 6.2 KERROPAS MITEN JAKOLOOTAN TYYPIN SAAN SELVILLE?JOTAIN KILPEÄ,YMS?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kivaa helppimistä mutta entäs jos muutkin firmat alkaa aktiivisesti tarjota varaosia/huoltoa tällä palstalla ? Teknisiin ongelmiin tulee varmasti vastausta jossei muuten yv:llä jos asiakkaita saa ruveta haalimaan...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitä vieras tarkoittaa? että jamant ei saisi vastata ja kertoa omaavansa varaosia? täh?
    hieno homma jamant, jatka samaan malliin. todellista aktiivista asiakaspalvelua!
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ilmeisesti kyseessä K-5 -koppainen (ei S-10) Jimmy? Ainoa vaihtoehto -85:n on NP-208.
    Jakolaatikon kuori alumiinivalua ja keskellä ketjukuorta on lätkä (halk. n. 50 mm) kiinni lyöntiniitillä tai peltiruuvilla, jossa lukee stanssattuna ylärivillä 208C tai 208GM.

    Nyybien kiusaksikin kerron että varaosia löytyy suoraan hyllystä!
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toivottavasti silti ei kaikki suomen 200 korjaamoa ala tarjota "asiantuntemustaan" ja varaosapalveluaan täällä topiceissa vaan vaikkapa mainostamalla V8:ssa tai tossa pystypalkissa. Mun mielestä tollanen keskustelupalstalla mainostaminen syö tän homman tarkotusta ja avaa mahdollisuuden kaikille muillekin "ammatilaisille" mainoskanavan. Tietty tollaseen mainostamiseen liittyy riskinsäkin että en tiedä sitten tuleeko tolla konstilla lisää asiakkaita. Ei ainakaan muhun iske tollanen ittsensä esiintuominen. Kertoo lähinnä työpulasta ja asiakkaiden kaikkoamisesta.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei tosiaan ole työpulaa....
    Ja btw. mulla on mainokset sekä V8:ssa että pystypalkissa, niin että mitä sitten jos kerron että osaa on!
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    On toi nyt hemmetti että jos täältä kysytään apua ja toinen auttaa, niin pitää alkaa nimettömien huutelemaan vielä perään.

    Vielä parempi, jos mieheltä löytyy osatkin suoraan hyllystä!
    Onko se teiltä pois jos JAMANT myy jonkun kikkulan sitä tarvitsevalle? ...ilmeisesti on, kun noin kiukuttaa :odroll:

    Täällä saa siis mielestänne keskustella niin kauan, kun ei toimi autoalalla, eikä ole missään alan firmassa töissä / omista sitä?
    Jos perustaa vaikkapa toiminimen, niin pitää lopettaa ihmisten neuvominen? Puhumattakaan, että jollain hyvällä kaverilla olisi vaikka varaosafirma. Semmoiset tyypit heti bannilistalle!
     
  16. kane

    kane 1st gear


    :eek: Asiantuntija apu on AINA tervetullutta, oli sitten harrastaja tai ammattilainen. Toiset ammattilaiset kun ei välitä selitellä mahdollisen vian syitä muuten kuin tyyliin "tuo tänne niin katsotaan" => sitten maksetaan. Aika moni kuitenkin haluaa itse yrittää ensin...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei kukaan kiellä keskustelemasta eikä esim yv:llä tulevaa lähestymistä esim firman nimissä voi oikein estääkään mutta se periaate että keskusteluun ei oteta osaa firman nimellä tai omaa osaamistaan/varaosavarastoa mainostamalla oli ainakin ennen pyhä. Täällähän on keskusteluissa useita työkseen autoja korjaavia kavereita eikä niiden ole tarvinnut tuputtuu juttujaan. Harrastajat tietää hyvät mestat ilman että nen itte mainostaa itteään tai laittaa pari apunimimerkit heti murjoon eriävät mielipiteet. Mua tollanen aktiivinen lähestyminen ainakin ällöttää ja se että tarttee keskustelupalstalla kertoa että hommia piisaa vaikka kuinka kuulustaa just niin ontolta kuin vaan voi...
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiaan puutun sen verran että itseäni mainostaminen ei haittaa, jos kaveri sanoo että mulla löytyy osaa niin mitä sitten, jos kuvitellaan että Jamant ei olisi missään firmassa töissä ja ilmoittaa vaan että mulla on osa täällä, mitä merkitystä molemmissa tapauksissa osasta joudutaan maksamaan ???? Miksi tehdään asioista liian vaikeita, ja yleensä ne jotka eniten pistävät hanttiin ovat anonyymejä.
     
  19. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tämä oli sitten minun raapustuksia anonyyminä :D :D :D
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä näistä asioista viitti paljoa omalla naamalla/nimimerkillä puhua. Mul oli kismaa yhden just sellasen v8 mainostavan laatikkofirman kanssa ja sillä ainakinon tällä palstalla vakinimimerkit jotka kehuu sitä ja puolustaa kriitikkoja vastaan. Mut se keskustelu ja tekninen neuvonta on ihan ok mutta osien kauppamisen vois tehdä vaikka yv:llä kuin suoraan tekstillä. Kyllä jos joku alkaa off topicina myymään kamojaan välillä pyydetään yleensä siirtään toi myynti tonne myydään palstalle ettei ala nää sivut täyttyä myyntiilmoituksill. Vai on ko täällä luulo että esim Jamant on ainoa paikka mistä löytyy siirtohaarukoita. Siinä alkaa muuten pian melkonen mainosrumba kun kaikki firmat alkaa ilmotteleen osiaan. Ja kun aikansa kilpailevat eivät sitten ilmoittele enää mitään. Ja jos toi ilmoittelu sallitaan vain harvoilta ja valituilta firmoilta niin sit mennään ihan tosissaan metsään. Mutta saahan näitä mielipiteitään tuoda julki ?
     

Kerro tästä muillekin!