jimmy heittää vapaalle!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 18.10.2004.

  1. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Toki täällä saa ja pitääkin sanoa mielipiteensä... olisiko se sitten ratkaisu jos sitä kauppaa käydään yv:nä kun osan tarvitsia kyselee nimettömänä ??? Pakkohan sitä jotenkin on ilmoitettava että joo osaa löytyy, tietenkin kun nyt on mainos tuossa vieressä niin sieltähän yhteystiedot löytyy nimettömällekin.
    Mutta turhaa tässä on Firmaa potkia pois kun arvokasta tietoa annetaan ihan ilmaiseksi, ei Jamant ainakaan ole pyytänyt rahaa neuvoistansa.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No hyvä että edes yks tyytyväinen p......nuolija ilmottautui...ei vaiskaan...En tiedä k.o firmasta muuta kuin sen mitä palstalla on näkynyt ja mitä nettisivuilta löytyy...Hurjasti on kokemusta niin japseista, euroista kuin amerikkalaisistakin. Ei ainakaan itseluottamusta puutu.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Hämmennetään soppaa: Harkinnu kyllä, jopa 0800-alkuista numeroa. Arvatkaa vaan puhunko puhelimessa paljon antamassa neuvoja? Kyllä hyvin voi keksiä syyn siihen, että muut korjaamot ei neuvo puhelimitse vaan käskee tuomaan auton tontille ja katsotaan!!!
    Mutta jos ilmaiset neuvot ei nyybille kelpaa niin lopetetaan niiden antaminen..... Ja jos soitat (nyybi) ja pyydät neuvoa, niin konsultointilasku tulee perässä.
    Itseasiassa pitäisi laskuttaa etukäteen esim 50,- ja kun rahat on tilillä, saat neuvonta-aikaa esim kolme varttia puhelimitse.... Oliskohan hyvä bisnes????
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Varmasti jos maine olis hyvä....
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    On se kumma kun tästäkin, muuten asiallisesta, viestiketjusta suurin osa on täyttä bullshittiä nimettömien osalta? Niin kuin todettiin jos Jamant maksaa mainostilasta overdriven sivuilla, ainoana firmana tällä palstalla joka erikoistuu 4x4 laitteisiin ja on vieläpä asiantunteva kaveri, siinä ei pitäis olla kenelläkään sanottavaa. Ja jos on, se palaute tulee ylläpidolta, ei nimettömiltä eikä rekisteröityneiltä huutelijoilta. Mikä erottaa yksityishenkilön ja yrityksen myymän osan tällä palstalla? Kuitti.
    Niin että jos nyppii ostaa firmalta osia voit varmaan saada saman palikan ilman kuittia samaan rahaan. Tai ostaa sen jostain muualta. Toistaiseksi mitään ei ole pakko ostaa jos ei halua. Ja sinä joka rutisit jostain automaattilaatikosta, ota asia puheeksi kyseisen firman kanssa, Jamantilla tuskin on sen asian kanssa mitään tekemistä.


    Vielä tosta mainostamisen etiikasta. Tällä hetkellä tossa "pystypalkissa" mun selaimessa on mainos Getaway in Stockholm -dvdrainasta jossa kiihdytellään kadulla laittomasti ja vaarannetaan oma ja sivullisten turvallisuus siinä sivussa. Kumma kun siitä ei kukaan ole vielä
    nostanyt meteliä!
     
  6. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    ziizus kraistus :eek: ja piruparka kun erehty vaan kysyyn jimmyn laatikko vaivoista. ihmiset varmaankin haluais täällä neuvoja autojensa teknisiin ongelmiin. joittekin ongelmat täällä taitaa olla henkistä laatua :mad:
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tell me about it! Ainiin, mä olen IT alalla töissä, joten mun pitää nyt sitten varmaan lopettaa neuvominen niissä asioissa :lol:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    suuri kiitos jamant!tutkin huomenissa onko jakolaatikko tyypiltään 208,auto on k-5 koppainen. jos kyseistä palikkaa ei naapurustosta löydy,soitan varmasti sulle.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osta Mersu

    Myy paska pois ja osta kunnon auto.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Re: Osta Mersu

    :odroll: Ja taso sen kun nousee kirjoituksissa... ei käy tasan onnenlahjat...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meitä nimettömiä on moneksi mutta periaatteessa yksityishenkilö voi myydä ja kaupata osiaan ihan vapaasti mutta jos toimitaan firman nimellä niin yhä toivon että Jamantin kanssa ei ala kilpailla muutkin firmat osia täsmämyymällä. Ja muistan kyllä lukeneeni tuon laatikkoepisodinkin joskus. Siinä lienee kyse että Jamantti tuskin itse korjaa laatikoitaan vaan välittää ne eteenpäin johonkin korjattavaksi. En tiedä mihin mutta vastuu asiakkaan näkökulmasta jää siihen liikeeseen mihin auto on korjattavaksi viety. Enpä muista oliko tuossa keskustelussa korjauspaikasta mitään mainintaa...
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :soosoo: Nyt on porukoilla pahasti vellit ja kellot solmussa. Kukaan ei ole kieltänyt antamasta asiantuntevia neuvoja keneltäkään. Kaikki kritiikki on tullut tosta pakollisesta suoramainonnasta lähes aina kun jamant jotain on vastannut. Olen tosta jutustellut monen OD hemmonkin kanssa ihan henk. kohtaisesti ja lähes kaikki oli samaa mieltä eli ei hjyva asia vai pitäsikö itekkin mutta sit kaikki......? Valvojat on tässä asiassa ollut aika munatonta porukkaa koska selvää kantaa ei ole heiltä tullut muuten että kun keskustelu asiasta alkaa niin lukko päälle :eek: .

    Noista vieraista on moni rekisteröitynyt mutta kirjoittaa anona henk. kohtaisista syistä. Sen takia esim. teksti "Nyybien kiusaksikin kerron että varaosia löytyy suoraan hyllystä" tarkoittaa kaikkien kiusaksi ja tahallista provosointia johon moni tarttuu.

    Olen vielä aivan varma että toi markkinointitapa on vähentänyt mahdollisten asiakkaiden määrää ja sitä ei nämä jälkipuinnit mitenkään korvaa vaan hommasta tuntuu tulleen periaatekysymys tyyliin "ja minä teen mitä huvittaa"?? ja sen takia nämä vastaavat tekstit varmaan jatkuu tulevaisuudessakin.

    Olen poistanut pöhköpostiosoitteeni monesta eri harrastusporukan listoista tollaisen pyytämättä tulevan suoramainonnan takia.

    Ja tähän kyskään
    "Mikä erottaa yksityishenkilön ja yrityksen myymän osan tällä palstalla? Kuitti. "
    vastaus on sellainen että yksityinen tajuaa tyrkyttää osaansa yksityisesti privaattiosastolla.
    8)

    Joojoo lukkoa päälle vaan sillä asiat selviää :rotfl: .
     
  13. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Nyt joku voisi neuvoa miten sitä privaa käytetään jos toinen osapuoli on nimetön ????
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitti Mudracer...Sä osasit aika selvästi kertoo just sen mitä mäkin olen yrittänyt. Toi agressiivinen suoramarkkinointi on perseestä. Ja jos se sallitaan niin onhan noita yrittäjiä. Ja Overdriven tarkoitus ei kait ole suojella tai ohjata porukkaa jonkun tietyn firman asiakkaiksi. Mun puolesta voidaan laittaa topicci lukkoon mutta toisaalta vois vähän kanssa suitsia tollasta firman nimellä tapahtuvaa suoramainontaakin...voishan olla vaikka oma osio näille firmoille ja siellä kerrottaisiin mitä palvelua kukin tarjoaa...Mutta meille nimettömillehän voi huudella ihan mitä vaan ja nimimerkillä kirjoittaessamme kumarrella. Ihmeellistä Hangaround porukkaa tuntuu piisaavan...
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    OKEY!

    Olen pahoillani jos olen aiheuttanut sekä vieraille että nikkinsä antaville mielipahaa. Lupaan että tällä foorumilla en mainitse tämän jälkeen, jos osia on!!!! Etsikää itse, ja tuhlatkaa puhelinrahaa ja aikaa....

    Mikähän siinäkin on että jos joku varastoi osia joita joku muu tarvitsee ja mainitsee asiasta yleisesti niin haukkuja tulee??? Eipä mainita enää!!!

    Tyytyväisiä??

    Saako mainita jos ei ole osia???

    Nyt saa panna lukkoon tämän topicin!!!!

    Kiitos ja anteeksi!
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Reilu meininki. Myytkö vielä huutomerkkejä tai ylimääräisiä kysymysmerkkejä ? Metro-auto, usa-parts, SWT,American import, Star-Amogo.Trade parts,Partcorner,racerpalce yms harkinnevat liittymistä agressiivisten osakauppiaiden joukkoon. Eikä tarttis turhaan tuhlata rahaa mainostamiseen. Ja jso vielä sopiva sopulijoukko helpottaa maaperän pehmittämisessä ja tarjonnan monopolisoimisessa.
    Anteeksi ja Kiitos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    en ymmärrä mitä mudracer tarkoitat. Mielestäni olisi hienoa jos useampikin ameriikan autokorjaamo kehtaisi ja viitsisi vastailla joskus tyhmiinkin kysymyksiin näillä sivuilla.
    Meikäläisen meiliosoite on myös aikas monenlaisen kerhon sivulla enkä silti koe että mua olisi pommitettu millään tarjouksilla autonraatojeni huoltamisesta. Se, että joku (yksityinen tai firman edustaja) tarjoaa julkisesti toiselle rikkinäistä osaa tai korjaamopalvelua, on siis hiton hieno juttu! mun mielestä se yksityisesti YV:llä lähestyminen on itse asiassa epäilyttävämpää.

    on täällä kanssa ihme ryhmää kun avun tarjoamisesta pystyy ärsyyntymään?!
    tietty jos tällä ensimmäisellä vieraalla-ärsyyntyneellä on jotain negatiivista kokemusta niin kertokoon sen sitten jos päätä puristaa; vai onko huolissaan omasta leivästään? "älkää perkule kertoko kuinka helppoja ne viat on korjata, multa menee leipä..."

    PS:itse en ole koskaan asioinut jamantin kanssa, kirjoitan tämän täysin sivullisena. Tosin hänen palveluhalukkuutensa perusteella voisin vaikka joskus jakolaatikon huollattamisesta kysyäkin sieltä.

    Meikäläistä oikein riepoo tommonen isoveli-valvoo asenne.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulle kyllä tulee tosta mainostamisesta lähinnä just sellanen ähky että en ikinä veis tollaseen paikkaan jakolaatikkoani. Ihan vaan sen vuaksi että hyvät paikat tiedetään ilman että ne itse sitä toitottaa. Tällä palstallakin kehutaan aina automaattihuoltoa helsingin pohjoispuolella ja mainostaahan k.o putiikki ahkerasti mm. v8 lehdessä vaikka tunnetusti eivät tiedä mitään laatikoista. Tätäkin keskustelua seuranneena tulee väkisin sellanen olo että tää keskustelu palvelee muutamia firmoja ja kesmääräinen harrastelija kerää tietonsa muualta sillä kysymykset/vastaukset/tietämys tuntuu niin huteralta ettei tollaselta pohjalta ponnista maailmalle edes amiksen autolinjalaiset...
     
  19. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Voiko tämä olla edes tottakaan, aika veikeetä että palstalaiset alkaa bannaamaan toisia käviöitä välittämättä modelinjauksesta.
    Ei aina uskoisi että ollaan aikuisten ihmisten kanssa tekemisissä, mitä seuraavaksi... kaikki toisinajatteliat ajetaan pois, väärällä merkillä ajavat syödään pihalle... jne.

    Hyvää jatkoa kaikille.
     
  20. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Mikä sopii ja nähdään hyväksi yhdelle, toimikoon kaikilla.

    Eli jokainen työkseen tai muuten rahasta esim. laatikkoremppoja tekevä innolla vastailemaan kysymyksiin ja tarjoamaan palveluitaan...

    Kysymyksiin vastailu ilman palkkiota = harrastustoimintaa = tälläisessä foorumissa ok.

    Osien tarjoaminen keskustelun yhteydessä elinkeinon muodossa = myymistä = sitä varten on omat kanavat ja keskustelualueet täälläkin.

    Olisihan se kummallista, että jos edes yksityisen ei ole suotavaa myynti-ilmoituksiaan muun keskustelun sekaan sotkea, miksi moinen olisi suotavampaa jollekin asiaa elinkeinonaan tekevälle?

    Jos olisi 5-10 aktiivista samalla taivalla toimivaa yrittäjää, voisi lopputuloksena olla se, että threadit alkaisivat ongelman kuvauksella ja jatkuisivat yrittäjien avoimella hintakilpailulla.

    Asiantunteva neuvominen on hyvä juttu mutta vaikuttimet ovat väärät jos tavoitteena on vain kalastella asiakkaita itselleen. Ja se, että täällä ehtii roikkua jakamassa bisnestään, kertoo mielestäni enemmän tekemisen puutteesta kuin sen runsaudesta.
     

Kerro tästä muillekin!