Jos ostasin trabantin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Polara, 13.5.2005.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Täähän tarkottaa, ettei edes Fiat 600 ole kääpiöauto?!? Tilavuus 767cc!
    Eipä tuo paljon nykyisistä mopoautoistakaan poikkea.. :confused:
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ensimmäisisissä fiat 600 1955> oli 633 cc kone. 767 cc isolohko tuli vasta 60-luvulla.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jep..
    Tää meidän :pinup: ISOlohko Fiiu on -70 vuodelta.:rotfl:
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kuminkäry EI tule renkaista.. Ehkä hihnan luistosta, tjsp.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    No sitte se ei o enää edes fiat. -69 loppu fiatina tekeminen torinossa jonka jälkeen seat jos on edelleen fiat merkit tai zastava jolloin lukee zastava 750 konepellissä. 60-luvulla tehtiin myös neckarina.

    Ps. Riippuu tietysti millo tehty joka eri asia kuin rekisteröinti. Ja saa semmosen kyllä kulkeen, mutta riittääkö sulla saldo? Tuli pelattua 20 vuotta perämoottori fiattien kanssa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Seattihan tuo..
    Emäntää oon pelotellu että jonain kauniina päivänä nostan siltä salaa konehuoneeseen jonkun tiukemman padan.:D
     
  8. Eli tämä nykyinen on väljä..Polttaako öljyä paljonkin..:D
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :pinup: vai tuo Fiiun kone?!?
    Kyllä :pinup: välillä polttaa öljyt pannulla kun touhuaa muuta samalla kun laittaa ruokaa, mutta tuo Fiiun kone taitaa olla rengastettu melko lähiaikoina..:odeek:

    Väljä.. ?!?:odeek:
     
  10. No isot pojat on vaan kertonut, että tiukka on hyvä, mutta ei oo väljän voittanutta.:rolleyes:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Semmonen 127 903cc kone oli aikoinaan tavallinen helppo viritys kusiaiseen. Vakiona niissä oli 45hp ja siihen lisäksi 850 specialin imusarja ja kakskurkkuinen weber, samasta peltisarja ja vaikka vakiosta hiottu nokka. Sitte siinä on vissiin vähän enemmän. Sitte alkaa luistaa kytkin joten kannattaa sovittaa 127 kytkin suoraan. Kone on niin köykänen että niputtaa pöydällä ja kantaa sylissä auton taakse. 45min lähtee pois ja 1h menee takas niin että ruokatunnilla vaihtaa koneen. Jos nälkä kasvaa syödessä niin autobianchi abarth 1050cc kone on ihan samannäköinen ja sukua. Siitä saa sitte jo yli 100hp ja alkaa ne spoilerit ja levikkeet olla kusiaisessa jo tarpeen. Turbojakin on muutama saatu katastettua muttei saa enää. Se fiatin pikkunen on hyvä kone, kestää kierroksia ilman tasapainotuksiakin ilman että hajoaa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  12. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tutulla kaverilla oli kotipuolessa kusiaiseen laitettu nissan sunnyn oliko se nyt 1,5 kone. Takapään pellit vaihdettu laskuituisiksi joita muovattu niin että näytti orkkikselta mutta tarkemmin katsottuna muoto hieman pyöreämpi jotta pitempi kone mahtui sinne. Leimalla toki käytti 903cc koneella. Rikoksena tosin vanhentunut jos tekijä satut lukemaan tän. Myin rahapulassani siihen 903cc koneeseen weberin imusarjoineen asennettuna joten tiedän millä suuttimilla rupee kusiaisen kytkinlevy luistamaan. Ne on kirjoitettu lapulle joka on tallissa jos tarvii vielä joskus.
     

Kerro tästä muillekin!