Joskus toiveet toteutuvat...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jupe, 5.10.2012.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Vähä oli semmonen fiilis et tais tulla pitopeli tästä 8)
    Huolettomia maileja!!!
     
  2. Jupe

    Jupe Gearhead

    Kiitoksia, kiitoksia!
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei kai se lava siitä miksikään mene, oli kuuppa päällä tai ei. Onhan ulkokattokin taivasalla ja siinä on sama maali päällä. Tavarakuljetuksesta suojaamattomalla lavalla ne kolhut ja naarmut tulee. Omassa Caminossa oli lava samassa kunnossa, tosin ei alkuperäisessä maalissa. Kuljettelin siinä kaikkea tarpeellista, toimipa hetken meidän karting-joukkueen huoltoautonakin, mutta kun aina oli joku vanha matto tms. alla ja vahasin lavan samalla kun muunkin auton, niin ei se siitä miksikään mennyt.

    Hieno löytö kyllä!
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onnea Jupe, hämmästyttävän hienokuntoinen on kyllä.
    Se kattoverhoilu on aika helppo itsekkin korjata, ainakin jos se kaukalo mahtuu kääntymään ulos ilman tuulilasin irrottamista. Joku varmaan on asiaa kokeillut ja tietää.
    Siinä on kuttaperkka-kaukalo, kannattaa irrotella varovasti. Siitä voi rapsutella sen alkuperäisen vaahtomuovin irti ja sitten ruiskuliimalla uusi 3mm vaahtomuovi kaukaloon kiinni. Sitten uusi kangas vastaavasti ruiskulimalla kiinni vaahtomuoviin, kannattaa käyttää jossain määrin venyvää kangasta.
    Ja jos se alkuperäinen kangas on hyvä, niin kai senkin voi uudelleen kiinnittää. Sitten se sopii ne pussihousutjalassakin ajeluun paremmin.
     
  5. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Olipa mukava tarina ja hieno löytö! Itsellänikin on samanikäinen Camino ollut vajaan vuoden verran ja olen kyllä tykästynyt tuohon autoon.
    http://public.fotki.com/Rinnewood/priva ... -2370.html
    Olkoonkin että on vajaamoottorinen ja 'hiukan' kuluneempi.. Tuossa omassa autossani on 229 cid V6 ja olisi tarvetta uudelle rochester dualjet kaasarille. On yllättäen pahuksen hankala löytää uutta, ehjää, mutta jos korjauskelpoinen löytyisi niin olis hieno homma. Edes käytettyä ei romu-ukoilta meinaa löytyä! Tuossa omassa on ryypyn vivustoja väännetty solmuun ja ilmeisesti jotain osiakin puuttuu että kylmäkäynnistys on aina sellaista aikaavievää kaasujalkajumppaa.
    Sori jos lainasin röyhkeästi tätä topikkia ylläolevaan asiaan. Toivotaan Jupen Caminolle leppoisia eläkepäiviä kun on selvästi mennyt hieno auto oikeaan osoitteeseen! :)
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos auto päätyy Jupelle, se voi onnitella itseään. Siis se auto.
    Laitan sulle yyveen Rinnewood tosta kaasaariasiasta.
     
  7. Larry

    Larry Double Gearhead

    Videokuvaamo H... Niinkös se oli?
    Kyllä tuo Camino aina tuli liikenteessä noteerattua. Perä hieman kyykyssä oleva, siisti auto silmiinpistävällä lavakatteella. Ja herrasta "tiedettiin" että hän olisi ollut vanha kaukopartiomies.
    Ot: Taunuksenkin muistan ja sen kun Atlas antautui palohälytyksen pärähtäessä :D.
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    No niin minä muistelisin siinä lukeneen. Kyseinen herrasmies oli evp lentäjä eli ohjaaja, kuten hän ainakin itseään minulle tituleerasi.
    Ja perhana, niin muuten Atlas antautui... juuri siinä Reetan kulmalle kurvatessa se päätti lyödä lukkoon ja hetken oli kabiini käsivarsia täynnä. Ja takaisin mäelle nilkutettiin hyvin, hyvin varovaisesti... En muuten muista että ehdinkö edes kyytiin vai jäinkö asemalle? Joka tapauksessa taisi mennä sen keikan tienestit pikkaisen pakkasen puolelle :-?

    Voi sentään, muistoja, muistoja "Those were the days my friend, We'd thought they'd never end..."
     
  9. Jupe

    Jupe Gearhead

    No niin, eiköhän olisi aika päivittää tätäkin...

    Edesmenneen aikaisemman omistajan pojalla onpi käynyt tuuri. Oli käynyt jokunen vuosi sitten ajelemassa mutkan Caminolla, sen kummemmin asiaa ajattelematta. Jarruputki joka nyt petti tallista ulos siirtäessä, oli siis pääsylkyltä propovalvelle menevä etupiirin putki. Lisäksi molempien eturenkaiden putket olivat olivat aivan lahot, toinen katkesi nippaa avattaessa ja toinen kun pudotin putken lattialle vajaan metrin korkeudelta... Nyt on kaikki jarrusysteemit vaihdettu ja polkimessa mukavasti tuntoa! :D Kaikkea muutakin huoltotoimenpidettä on tehty, mutta yksi takaiskukin tuli kohdalle. Avasin perän kopasta pultit ja ulos valuvassa öljyssä näkyi kimalletta, lukoton 7.5 tuumainen on alkanut antautua :( . Mitähän tekisi... välitys näyttäisi olevan pitkä, 2.41 ja lukkoa ei ole. Jospa siis laittaisi lukon ja 3.08 tai 3.23 välityksen? Vai pitäisikö originelli välityksen, mutta lisäisi vain lukon? Vai onko tuolla aavikkovälityksellä mitään järkeä edes lukkoa lisätä?
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos kuminpoltto tai liukkailla sudittelu on se juttu sulle, niin sitten lukkoa kehiin.

    Normaali käytössä sitä lukkoa ei juurikaan tarvitse,
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    epäilisin että ei vielä mitään syytä huoleen. putsaa perä kaikesta paskasta niin hyvin kuin pystyt sieltä takakautta ja välitystä pyörittelemällä, sitten liimat väliin ja kiinni. halvat peräöljyt sisään ja ajat lämpimäksi, lasket paskat pois ja sitten kunnon öljyt sisään.
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ei toki ole tarkoitus suditella, eikä muutenkaan revitellä rikki tätä kampetta, lähinnä varmistaa liikkeelle pääsy. Tiedä vaikka ajelisi liukkaillakin? Tuumailinkin kyllä että putsaus, koppa kiinni ja uudet öljyt sisään. Leimalle ja katsoo sitten mitä tekee.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kannattaa ehkä vetää ristitappia vähänmatkaa ulos ja tarkastaa sen mahdollinen kuluma. Jos se ei ole kulunut, niin se tulee helposti ulos kun lukitusruuvin irrottaa.
     
  14. Jupe

    Jupe Gearhead

    Mutta olikos niin että tuon lukitusruuvin pää katkeaa helposti, jolloin luvassa on heti kertaluokkaa hankalampi savotta? Ei sen puoleen, mieli se tekisi katsoa... niissä pikkurattaissa on silmin nähtäviä vaurioita. :(
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Se katkeaa yleensä ristitapin kulumasta johtuen, eli kun rattaat ottaa ristitappiin liian kovasti kiinni ja murjoo sitä. Siinä tapissa on kierre noin 1,5cm matkalla siinä kuusiokannan päässä, loppuosa on sileäpintaista.
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ok, täytyy siis tarkistaa. Uusia ristitappeja vissiin saa tarvittaessa erikseen?
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kirjoitin muuten vähän väärin tuossa edellä. Siis siinä ruuvissa on kierre 1,5cm matkalla, ei ristitapissa.
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    sinuna en tekisi tässä vaiheessa muuta kuin sen perän putsauksen ja huuhtelun. on siinä vehkeessä vähän muitakin paikkoja, jotka vaativat keskittymistäsi. turha uuvuttaa itseään ensimmäisen avatun luukun takia.
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead

    Lukottomissa perissä se ristitapin kuluma on se joka ne hajottaa. Pintakarkaisu kun kuluu läpi, niin se menee sitten aika nopeasti. Mutta tuossa 7,5" perässä on aika kova se tappi jos vertaa vaikka vanhempiin 8,2" periin.
     
  20. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tarkistin tuolta itl:ta et toi perä on ehjä.
     

Kerro tästä muillekin!