Jousen riipukkeiden pultit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja nuc-64, 26.6.2018.

  1. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Taas käyttis osoittaa vanhenemisen merkkejä. Oli yksi lehti katkennut ja nyt on uudet jousipakat tilattu ja uudet u-pultit. Rupesi vaan epäilyttään missähän kunnossa noi helojen läpi tulevat päätypultit on, täytyykö uusia? Niitä pultteja ei erikseen näkynyt myynnissä, käyköhän tilalle perus 8.8 pultti vai pitääkö kehittää muuta?
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Yleensä etupään pultit on niin ruostuneet heloihin, että ainoa konsti on poikki vaan.
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ja lehden takapään pulttien ympäristö rungossa voi olla korjauksen tarpeessa.
     
  4. kuutio

    kuutio Gearhead

    No ite en ihan kilopulttikamaa laittas tollaseen kohtaan. Jos ei alkuperäsissä sanomista käyttäsin ne uudestaan.
     
  5. darpen

    darpen Gearhead

    Ton taulukon mukaan 10.9 kestäis enemmän.
    Itte löysin darraan 12.9 pultteja tuumakokoisena, eli noihan on ollu jo ihan kauhean kestäviä.
    Kilopultit ei useinkaan ole tota 8.8
     
  6. kuutio

    kuutio Gearhead

    Yks wurthin myyjä sano et kinkit leimaa kilopultteihin ihan semmosia lukuja kun tilaaja haluaa.. oli sangen jyrpiintyny kun oli joutunu ajaan saman myyntikierroksen uudestaan
    missä oli halpispultteja myyny... ja viemään parempia tilalle..
     
  7. altzu

    altzu 1st gear

    ite laitoin lehtijousien riipukkeihin 10.9 kovuutta en laittais kyl 8.8
     
  8. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Onkohan jotain pajaa josta saisi ei merkkikohtaisia riipukkeiden pultteja? Tohon ford coe malliin ei löydy ainakaan osanumerolla ja nuo firmat ei luonnollisesti kerro minkä mittaisia pultteja myyvät, ainoastaan että käy johonkin tojotaan.
     
  9. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

  10. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Laitoin Ramiin milliset, onhan ne aavistuksen ohuemmat (14 mm) kuin alkuperäiset (9/16") mutta kuitenkin vahvemmat kuin vanhat ruostuneet.
     
    juko7 tykkää tästä.
  11. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Riipukkeen pultti, ei U-pultti. Mutta nämä löyty jo, melkein samanlaiset Ford C1tt-5465-e.
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    The higher the ISO numbers are, the stronger the bolt. A metric bolt designated as ISO class 6.8 roughly corresponds in strength to an SAE Grade 2 bolt. Bolts of ISO class 8.8 and the slightly stronger class 9.8 roughly correspond to an SAE Grade 5 bolt. An ISO Class 10.9 bolt roughly corresponds to an SAE Grade 8 bolt.
     

Kerro tästä muillekin!