Julmaa peliä Ruotsissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja cdv70, 21.9.2021.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä en ole ollut huolissani jälkimmäisestä. Riippuu varmaan vähän siitäkin, mihin siellä ruotsissa päätyy. Siirtolapputason harrasteen jääminen ruotsin tulliin pohdituttaa. Mut tuskin ne ulkomaalaiselta epää muuta kuin maahan pääsyn.
     
  2. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Ainakin Ladoja vietiin niin suomesta venäjälle :D
     
  3. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mahtavaa että joku on huonommin Ruotsissa, ees vähänaikaa
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eräällä HTOL opettajalla oli vetokoukku neliveto-Nissaninsa keulassa. Venettä hän kai sillä ramppiin lykkäsi. Koukku oli vielä keskilinjasta sivussa ja kai siinäkin oli joku ajatus. Opettaja ei ollut ihan yhtä pidetty kaikkien kesken. Kun se auto oli välillä nokka seinään päin oppilaitoksen pihalla ja kaalimato tms liike lähellä, niin keulan vetokoukku sai uuden suojatulpan. Pitkähkö, vaaleanpunainen. Oli se siinä jonkin aikaa ollut kunnes joku oli sanonut Jaskalle auton stondiksesta.
     
    FuryIII '71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Tuo oli uutta mulle ja miksei,erikoiskäyttöön kuten tuossa tee-se-itse miehen omaan käyttöön ,toki voihan keulilla olevalla koukulla vetää venettä ylös vedestä peruuttaen tiheällä pakilla katsekontakti kohteeseen,kiskoa puita kumoon tai jännitykseen ettei kaadu...piip...vaan siihen oikeaan suuntaan ym semmoiseen mutta toki koukku tarvii tukevan auton ja vetovoimaisenkin,esim maasturin.
    Toisalta vinssi taitaa nykyään olla kätevämpi,helpompi ja varsin tehokas koukkuhommiin verrattuna jos vetohommat mielessä.
     
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Pikkariin kun laitoin irrotettavan vinssin, niin samaan telineeseen teki helpolla myös irrotettavan koukun. Ajatus oli lähinnä, että jos metässä tarviaa rankakärriä siirrellä hankalassa paikassa, mutta näppärä tuolla on pihassakin isoa kärriä siirrellä.
     
  7. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Kuulaa keulaan kiinnittäessä kantsii olla tarkkana sen kanssa peuhatessa.
    Kerran yks ajo syylärinsä mun taka koukkuun kun taas kerran yks jäi puskuristaan kiinni siihen.
     
  8. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Asun Ruotsissa ja tuo tapaus on ollut kovasti tapetilla, ja monasti unohtuu tarinan toinen puoli. Tuossa alkuperäisessä linkin jutussa on sellainen pieni kompa, että (projekti)autot yritettiin tuoda maahan romuna, eli reilusti pienemmällä veroprosentilla. Nimikkeitä kun on paljon, kuten myös veroprosentteja. Ennen riski on ollut mitätön, nyt asiaan puututaan herkemmin. Virlamiehelle on, ikävä kyllä, periaatteessa aivan sama onko kyseessä Volvo 740 vai 1959 Dodge, romu on romua. Mutta tapauksen käsittely etenee.

    Ja uutta harrastekalustoahan tänne tulee koko ajan reilusti, riittääpä niitä vientiinkin...
     
    BHBS, juko7, jarkko359 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    :poff:

    Siinä vähän heikentää valituksen läpimenomahdollisuuksia, jos on itse perseillyt. Tämä tapaus kuitenkin taas puhuu toiseenkin suuntaan, ellei siihenkin sisälly joku vastaava säätäminen:
    https://mhrf.se/forbud_mot_ utforsel_av_ historiskt_ fordon
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Hyvä että tätä nyt joku meille suomensi. Nuita ruotsinkielisiä artikkeleita on naamakirjassakin jaettu pitkin syksyä eikä niistä ymmärrä hölkäsen pöläystä kuin korkeintaan joku rantaruottalainen. Itse sain ruotsin ylioppilaskirjoitukset läpi kahdella pisteellä vuonna 2000 ja sen jälkeen en ole tehnyt yhtään liikettä, joka olisi edistänyt kielellistä kehitystä tuon siansaksan suhteen, vaikka olenkin asunut jo puoli elämää aivan ruotsin vieressä (virkamiesruotsikin jotenkin suoritettiin, kai sitten vanhoilla opeilla).
     
    Muokattu: 23.9.2021
    jarkko359 tykkää tästä.
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ja toisen puolen lähellä Neuvostoliiton rajaa. Sunhan pitäis olla oikee kielinero!
     
    cdv70 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!