Kaasari vai ruisku 454 päälle...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja raisu37, 2.2.2008.

  1. raisu37

    raisu37 1st gear

    On tuossa työn alla 454 koneellinen rodi pick up ja oon kahen vaiheilla uhraanko kohtuu nipun käteistä Edelbrock ruiskusarjaan vai ostanko uuden kaasarin.

    Kulutus kokemuksia kaivataan kummallakin kompinaatiolla ja muitakin käyttökokemuksia Edelbrock ruiskuista.

    Konehan on vakiohko, 400 aski perässä ja pitkäruuvinen perä jatkeena...
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mielipiteitä ja mutua on tasan yhtäpaljon kuin vastaajiakin, ton asentaneita ja käyttökokemusta hankkineita sit vähempi. Homman mielekkyys kumpikampikaasarivairuisku paremmuus riippuu täysin omista preferensseistä, kummastakin saa osaava hyvän hyvillä osilla.

    Haulla löytyy sitä kädenvääntöä...
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Osta uusi kaasari,niin toimii heti paketista ja pääset ajamaan :wink:
     
  4. paskat, myyntipalstalta DS325:lta ostoon nuo ruiskukamat. Jos ei joka pytylle ole omaa suutinta ja imutorvea niin ei puhuta urheilumoottoreista.. tai voihan sitä ehdottaa Bernie Ecclestonelle et holikat pakollisiksi F1:siin :rotfl:
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    ...tai Edlbrockin ruiskut.
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    oha se vähä semmosta, kaasari ehkä helpompi saada heti pelittämään, mut ruisku parempi jos kattoo koko kierrosalueen seosta.. Tehot tietty on aikalähellä samat kummallakin.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei se mun mielestä oo vähän semmosta. Ei ruisku automaattisesti tuo mukanaan noita etuja, vaan ne täytyy säätämällä hakea. Sama vaiva kaasarin säätelyyn mitä harrastajat ruiskujensa kanssa touhuaa, niin seokset sun muut on jopa ihan läpi alueen kohallaan silläkin. mä väitän, että useimmat harrastevehkeiden jälkiasennusruiskuista ei oo mitenkään optimisäädöissään, eikä niiden lyöminen hyvällä kaasarilla edes järin hankalaa. Eli se ruisku ei oo mikään oikotie onneen; jos ei koneesta tai kaasrista ymmärrä mitään, niin jälkiasennusruiskulla ongelma harvemmin korjaantuu. Loppupelissä jää sit vähintään 75% tapauksista oikeestaan toi hintaero, joka kyllä yleensä onn kaasarin puolella.
     
  8. just katoin summitin luetteloa.. joku isompi racekaasari, vaikka Willy's ja mitä näitä on... 1100$ ei hyvää päivää, mikä hinta mekaanisesta mehumaijasta mikä syö tehoa siellä läjän kukkulalla.

    nojoo, kaikkihan ne pitää säätää, jotta seos on kohdillaan kaikilla osa-alueilla, oli ruutta tai mehumaija.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pitää myös muistaa että aika usein ruutan kylkiäisenä tulee sytkälle myös ohjaus. Sytkä on tohon tehoon ja taloudellisuuteen aikas tärkeä ja sen optimiksi saanti on kohtalaisen mahdotonta aivottomalla jakajalla.
     
  10. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No 1100 taalan kaasari aika kaukana perusmekaanisesta mehumaijasta.
    Esim 750demoni joka riittää tolle 454:lle tais olla 450-475e us-partsilla.Jos en väärin muista.Perus holleyt aika samaa kastia ja summitilta saa varmaan pikkasen halvemmalla.
    Ja mitenkä se kaasari sitä tehoa syö????Mun tietääkseni ei mitenkään.
    Jos muistelee taannoin V8-lehden testiä 454bbc koneessa kaasari vs KMS-ruisku niin en näe mitää tehollisesti järkevää syytä siinä kombinaatiossa asentaa ruiskua.
    kaasari 500e vs 3000e ruisku??2500e:llä ostaa 1780litraa bensaa!!!!ja sillä ajaa perus harraste vekotin n9000km eli parin kesän ajelut....
    Ja jos kerta kyseessä perus454 niin ei se kulutus hirveesti tipu vaikka ruutan laittaiski.Toki kivempaa se voi olla sanoa että ruiskukone siellä on.
     
  11. garagektc

    garagektc Gearhead

    Ja noissa ruiskuissakin on aika paljon eroja, mutta Edeliähän ymmärtääkseni tuossa vaihtoehtona pidettiin.
    Pitihän se tarkistaa kun en tuota checy2:sen hintaa meinannu sulattaa mutta niinhän se näyttää kolmentonnin hujakoille hinta asettuvan. Sillä saa valita imusarjan, sytkän ja käyttöajoon hyvän mehustimen ja jää vielä rahaa kondomeihin ku kuitenki tommosella rodilla tulee pesää ovista ja ikkunoista :rotfl:
    Kuulopuheista on ruiskujen osalta positiivisia ja negatiivisia kokemuksia, negatiiviset sitten todella negatiivisia (näissä tapauksissa kylläkin yleensä ostajan päässä vika). Mutta hollikan kanssa harva tuskailee kun jokaisella on kuitenkin kaveripiirissä joku joka sen saa "tunnissa" säätöihin.
    Eli täältä dramatöörin ääni tässä sovelluksessa perinteille...
     
  12. 4.3125

    4.3125 1st gear

  13. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Rodiin kaasari, ruisku johonkin muualle.
     
  14. 4.3125

    4.3125 1st gear

    Väärin.Kaasarit tai legendaarista Hilbornia,Kinsleriä ym.Tyyli ennenkaikkea.
     
  15. raisu37

    raisu37 1st gear

    Näyttää olevan tuo kaasari ja ruiskukuppikuntaisuus yleistä muuallakin kuin meidän kerhon porukassa. Toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä.

    Nuo kokemukset kulutuksesta ja Edelin ruiskujen toiminnasta kiinnostaa tosissaan.

    Ruiskut kiinnostaa sen takia kun ko projektilla tulee ajelemaan paljon myös tuo perheen sihteerikin. Sihteeri ajelee meidän henkilö Rodilla enemmän kuin minä johtuen työhommeleista. Meillä Rodilla ajetaan sitten kesäisin ihan oikeasti eli noin 10000km / kesä. Chrysleri onkin varustettu ruiskuilla ja muilla sihteeri tason varusteilla kiitos Akseli Von Gardaanin....

    Toista kymmentä vuotta on tullut harrastettua myös kilpa-autoja. Niissä on ollut kaasareita ja ruiskuja. Onpa tullut yhdet Tatech ruiskut laitettuakin Volvo 2.8 EVO pannun ohjaukseen. Ainakin kilpapuolella ohjelmoitavilla ruiskuilla käyttöalue laajenee huomattavasti ja kaasuun vastaavuus paranee. Kulutus ei EVO pannulla muuttunut Weberistä ruiskuun vaihdolla; aina on mennyt 1,5 l / km, mutta entäs sitten.

    Minua siis todella kiinnostaa ne käytännön kokemukset niiltä jotka on korvanneet kaasarinsa tollla edelin ruiskulla.......
     
  16. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Onko sen ruiskun pakko olla Edelin tekemä. Saahan noita säädettäviä ruiskuja paljon halvemmallakin.
     
  17. raisu37

    raisu37 1st gear

    No kerropa Kimmo T saako muita kun megaruutan halvemmalla kuin edelin. Megaruuttaan en meinannut sotkeutua kun on muutenkin tekemistä tarpeeksi.

    Tatechin asennus 4-pyttyiseen kilpuriin suorasyttyineen maksoi aika lähelle saman kuin millä edelin saa Summitilta tilattua.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eipä kait mikään aftermarketruutta nyt sentään itsestään säädy ei edes vaikka maksais enemmänkin??
     
  19. napa

    napa 3rd gear

    en kyllä käsitä tuota megasquirt vastaisuutta :odroll: itse en tiennyt/ollut opiskellut (-80 luvulla käytyä amiksen autopuolta ei voi laskea opiskeluksi tuossa mielessä...) ruiskuista yhtään mitään, ennen kuin megasquirtin koneeseen laitoin... mitään suurempia ongelmia ei tullut vastaan ja jouduin sentään rakentamaan sytkäpuolenkin tuohon ilman valmiita neuvoja...

    sanoisitko mitkä on ne suurimmat pelkosi/ennakkoluulosi megaa kohtaan?
     
  20. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    eiköhän se ole niin että hyvää ei saa halvalla, eli jos haluaa oikeasti hyvän niin pitää laittaa €€€ likoon, jos haluaa megasquirtin niin varmaan pitää säädellä tovi.. Suurimmat pelot megaruuttaa kohtaan on varmaan kaikilla siinä että joutuu säätämään _paljon_ / vaikka säätää niin kuitenkaan ei saa tarpeeksi jollain tapaa hyvää (yskii pätsii kulutus jne)? Ite voisin ehkä laittaakin megaruiskuttimen kenties johonkin projektihtavaan jenkkifarkkuun, mutta empä sitten tiiä jos olis rahaa ostaa 454cid nii viittisinkö mennä 'sotkemaan' siihen jotain muutaman satkun teeseitse suihkinsoihkin laitetta...?
     

Kerro tästä muillekin!