Kaasu "leijuu"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ikämies, 14.5.2023.

  1. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Voi olla että olen joskus kysynytkin, sori jos näin ja otsikkokin on huono.
    Mutta, kaasua tyhjäkäynnillä polkaistaessa vastaa kohtuu hyvin, mutta jää hetkeksi ns. leijumaan ja palautuu viiveellä takaisin tyhjäkäynnille. Laihallako? Vai muita ehdotuksia?
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jäisikö jakajasta ennakko päälle? Tarkasta liikkuuko jakajan sisukalut herkästi.
     
  3. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Jos on imuvuotoa, voi myös tehdä tota.
     
  4. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Eikös imuvuodon voi koittaa katsoa starttispraylla?
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Joo, tai sit käytä syttymätöntä bräkleeniä niinku minä ja kiroile...
    Huomasin tossa ite just että motonetin alipainetulpat ei kestä bensaa ja alko imemään ilmaa tulppien halkeamista.
     
  6. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Kiitos vinkeistä. Yhtään ei kyl huvittais ruuveilla
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Pienet lisätiedot tekniikasta vois auttaa jäljille.
    Kaasari/ruisku?.....
    merkki, malli, vuosimalli, ...
     
  8. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    383, Edelbrock 1405.
     
  9. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Kuulostaa että jakajan keskipakopuntit ei palaudu näpäytyksen jälkeen.
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuliko vika talvisäilössä tai muuten vaan mitään muuttamatta vai tuliko tuosta tuommoinen jonkun rakentelutoimen jälkeen?

    Ostin tuommoisen Edelbrockin (1406, sähköryypyllä) silloin kun nuo tulivat markkinoille (noin 30 vuotta sitten) ja se kaasari vaati aika paljon huomiota suoraan boxista otettuna. Toisiot eivät oikein tahtoneet mennä kiinni. Purku ja läppien asemointi akselille auttoi mun tapauksessani.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Tulihan tuo remppaamisen seurauksena. Jäi vaan viime syksynä vaiheeseen kun muuten pelitti ja talvisäilö odotti. Kiitos vinkeistä, täytynee paneutua taas.
     
  12. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Kannattaa tarkistaa myös kaasuvivun palautusjousi. Eli kun jää leijumaan, niin avittaa kädellä kaasuvipua ja jos tämä laskee kierroksia, voi jousen vaihtaminen tai kiinnityspisteen muuttaminen poistaa ongelman.
     
  13. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Mopon kanssa oli joku vuosi sitten suutin ja neulajumppaa paljonkin kun vaihdoin vapaavirtaus suodattimiin. Vähän samaa ilmiötä oli, mutta tyhjäkäyntipiiriä rikastamalla helpotti siirtymä.
     
  14. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Kaasu vaijeri/vivusto palauttaa kyllä, imuvuotoa ei vielä katsottu mutta jakajan sisäkalut liikkuu huonosti.
     
  15. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Vanhassa jakajassa ei puntit palauttanut kunnolla ja alipainekello ei toiminut lainkaan. No, tuli hankittua uusi jakaja, eikä vaikutusta. Samalla sitten huomasin että laturin laakerit huutaa ja tuli hankittua uusi laturi ja kas...nyt vastasi kaasuun ja palautuikin kohtuudella, kunnes ei enää ladannut ja sytytysennakko ei pysynyt paikoillaan. Jännitteen säädin kyrvähti. Nyt on uusi säädin ja kaikki tuntuisi toimivan ok, eli vaikuttaa jälkiviisaana että virtapuolen häiriötä olisi ollut. Mistä seuraakin seuraava kysymys Kierrosluku mittarin signaali pitäisi ottaa puolan -navalta. No ei tule. Plussalta antaa ja toimii hyvin mutta akulta alkaa jännitteet laskemaan, eli oikarissa ilmeisesti. Mikäs ja missä voisi olla väärin? Vanhat ja varmaankin monien runkkaamat kytkennät löytyy.
     
  16. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Ääni tälle, jos vaijeri vähän kiepillä, tai rispaantunut, tai jos tankokäyttöinen kuten - 60 luvun vivusto, ja tanko pyörähtänyt kierroksen on tanko nyt vähän lyhyempi, ei jousessa välttämättä riitä pänninki palauttaa nopeasti kaasua tyhjäkäynti asentoon.
     
  17. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    No, vaikuttaa että tuo leijuminen ja sytytyksen vaeltelu olisi nyt poistunut ...vasta uuden laturin ja jännitteen säätimen myötä. Into ollut vaan kateissa niin testaaminen tiellä on ollut vähissä joten en vedä lippua salkoon vielä.Mutta uusi juttu on toi kierroslukumittarin kytkentä. Autossahan on ties kuinka monen virittämät sähköt niin voi olla vaikka mitä ja onkin. Mutta, mikä voisi olla että signaalin saan puolan +navasta enkä -navasta?
     
  18. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    puola kytketty väärin päin, siis - napaan tulee jatkuva virta
     
  19. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    No helvete, noinko simppeli. Käännänpä huomenna toisinpäin. Tuossa on kyllä mun järkeen ollu ihme kytkentöjä muutenkin, mut toisaalta olen aika surkea autosähköissä Kiitos.
     
  20. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Pelittää, kiitos Nyt kun vielä viitsis mielensä pahoittaa testiajolla miten muuten toimii
     

Kerro tästä muillekin!