Kaasuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja toyopet, 16.6.2004.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

  2. janiluo

    janiluo Gearhead

  3. Väpsy

    Väpsy 3rd gear

    Joo sen verran kerkesin jo sivistää itteäni, ettei kauheesti löydy yhtäläisyyksiä. Täytyy vähän pöydästä mitä siitä velimiehen osaläjästä löytyy ja pystyä mahdollisesti käyttöön, ajatus kiehtoo aikalailla. Mutta taitaa mennä ensin injektoinniksi, mikä kyllä ollutkin suunnitelmissa.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kuinka paljon pitää laskea lisätilaa pelkästä ilmoitetusta pullomitasta päähän tulevalle pullohanalle?
     
  5. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Varmaan 5-10cm. Pullojen mitat on sitten sinnepäin ettei ne kyllä millilleen ole sitä mitä on annettu mitoiksi. Ainakaan teräspullot. Kuitupullot onkin varmaan tarkempia kun tehdään eri tavalla.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mielessä pyörii muuttaa Electra kaasukäyttöiseksi.. Siinä kun on jo muutenki jumalattoman kokoinen kontti. Tulee sen verta harrasteautolla ajettua että maksaisi itsensä jopa takaisin. Eikä kyllä harrasteautossa tarvitse kertainvestointeja perustella. Tietää vähän mittailla minkäkokoinen pullo sinne mahtuisi ( =toimintasäde kaasulla). 92 litran bensatankki siellä on kyllä kanssa, että ei sillä ihan heti tien päälle jäisi.
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tuonne vanhan auton kaasutus ketjuun kirjoittelin kaks ja puoli vuotta sitten Capricen muutoksesta. Melko yleispätevää Electraankin.
    https://www.overdrive.fi/forum/threads/maakaasut-vanhaan-autoon.80529/page-64#post-3490180
     
    Kustom STW ja Inlinee tykkäävät tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  9. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Niin ja tonnin taitaa saada rahaa valtioltakin jos sen leimaa sille kaasulle.

    Vissiin kaasarilla tuo sun electra?
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kyllä.

    CCC quadrajet vaihettu sivarein Carter AFB:hen. 307 vaihtuu 362:seen jahka joutaa, edellisestä autosta talteen otettu.
     
  11. isalmela

    isalmela Gearhead

    Eikös se ollut museorekisteröity? Vai muistanko väärin?
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    On.

    Se on eri asia kuin kauan, henk.koht en anna tälle statukselle arvoa. Minun henk.koht mielipide on ettei tämä(kään) ole mr-statusta ansainnut vaikka hieno onkin, tainnut ennemmin ratsastaa Nokian edustusauto-statuksella museoleimaan.

    Ja auto tien päällä on parempi kuin auto tallissa, oli status mikä hyvänsä.
     
    AVRO, isalmela ja Turbiini tykkäävät tästä.
  13. AVRO

    AVRO Gearhead

    Päivän hinta Jäken Gasumilla: bio 1,47 , maakaasu 1,50. Noo, eihän se ole kuin 7€ ja risat/kk lisää työssäkäyntikuluun sanoisi joku. :confused:

    Joo, tiedän mitä bensa maksaa, tiedän myös myös mitä RE85 maksaa kun näitäkin joutuu ostamaan.
     
  14. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    vantaan tuupakassa kans tänään ensikertaa ainakin minun kaasuttelua historiassa bio "halvempi" kuin Putlerin maakaasu
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tais tulla yhdessä yössä suuresta osasta kaasuautoilijoita biokaasuautoilijoita.
    Tätä kautta koko Suomen kaasuautoilun fossiilisen co2:sen tase lähentelee nollaa.
    Näin koska Suomessa ei Gasumin lisäksi ole käytännössä muita maakaasua liikennepolttoaineeksi myyviä firmoja.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tosin toi toteutunee vasta kun lopettavat fossiilisen tavaran työntämisen kaasuverkkoon...;)
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niin no, ei taia kaikki sähkökään tulla vesivoimaloista/ tuulimyllyistä sähkiksiin vaikka päästöttömiks mainostetaan ;)
     
    impala-63 ja janiluo tykkäävät tästä.
  18. Procharged Vette

    Procharged Vette 2nd gear

    Tällä hetkellä kiinnostavin asia ylipäätään voimanlähteisiin liittyen on synteettinen polttoaine. Kaikki ei varmaankaan tiedä että tällä saralla tehdään töitä ihan tosissaan ja antaa edes vähän toivoa mäntämoottorin ystäville.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  19. Solvent

    Solvent 2nd gear

    Ite kans lukenu tosta power-to-x konseptista. Ilmeisesti Formula 1:n saralla tota hommaa kans kehitellää vauhdilla, siellä kun on kans melkoset paineet toteuttaa ympäristöystävällisempää autourheilua. Jännä nähä miten toi synteettinen polttoaine tulee kehittymään...
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

Kerro tästä muillekin!