Kaasuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja toyopet, 16.6.2004.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oliskos jollain, janiluo, impala-63, Hai, kuv(i)aa moottorihuoneesta kaasuvehkeineen. Lähinnä kiinnostaisi miten se kotimaisissa systeemeissä syötetään koneeseen, kun joutuu kaasu/tvs telineet yms tekemään tyhjästä. Että tulis tehtyä siinnä mielessä oikein, että jos sinne joku laippa tulee johonkin väliin niin sais sen jo tässä vaiheessa ns suuniteltua mukaan.

    Tosi huonosti ylipäätään tuntuu netistä löytävän näistä yhtikäs mitään, lähinnä kaikki mitä löytää onpi lpg vehkeistä. Mink) valmistajan tuotteita muuten Terragas käyttää asennuksissaan?

    E: Ekaa kertaa löysin ja sattumalta vaikka monasti ihmetelly, Landirenzoa näyttäs olevan
     
    Muokattu: 22.11.2021
  2. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Kotimaisissa cng vehkeissä syötetään ihan samanlailla kuin ulkomaisissakin se kaasu koneeseen ja samat osat käytössä.

    Laita googleen cng install niin tulee videota ja kuvaa. Laippoja ei tule mihinkään. Lpg vehkeet on konehuoneen osalta muuten sama mutta paineensäätimen luokitus on eri paineelle. Ne on kyllä yleensä saman näköisiä.

    Mä yritän kaivaa omista kätköistä kuvia. Tuolla Janin tekemiä ainakin http://www.cnghouse.fi/muutokset/galleria/
     
    Inlinee tykkää tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kiitoksia.

    Janin firma? Tämähän on muuten unohtunu kokonaan, cng house. Pitää lärätä nuokin sivut lävitse.
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mikä on Inlineen projekti? Vois vähän hahmottaa mitä siihen kuuluis.
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sedan Electra. 307 pellin alla, ehkä 350 jossain kohen. Sinun kuviasi olenkin kontin puolelta katellu Capricen osin, samanmoin kaavaillu kaasusäiliötä sijoittaa kuviesi innostamana, tuossa on niin jumalaton kontti että sinne jää silti helkkaristi tilaa.

    Mitä kirjottelit aikoinaan niin range sen kokosella olis ihan hyvä, ja lisänä on vielä 94 litranen gasotankki jos sattus kesken loppumaan. Tolla rangella ja tankkauspaikkojen sijainnilla pystyisin omista ajoista likimain 90% ajaa kaasulla, gasumin asema on 3 kilsaa kotiovelta, ni aika no-brainerilta alkaa tuntua.
     
    Muokattu: 23.11.2021
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Myin tuon 1987 Capricen Luomalle ja hän palautti sen vain bensaksi. Eli hänelle jäi tuo teline.
    Kannattaa kysyä häneltä onko vielä jäljellä? Pitäis mielestäni mennä Electraan ihan suoraan.
    Tuo oli tehty 406mm halkaisijaiselle pullolle. Minulla oli 120L.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  8. AVRO

    AVRO Gearhead

    Gasumilla gaasun hinta noussut taas. :wc: Näin sitä vihreyttä tuetaan.

    Bio 1,52€ ja maakaasu 1,56€ (1-alue) Edellisen korotuksen lisäksi taas 2€/kk lisää työmatkakuluihin.
     
  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Pitää vissiin alkaa kohta itse valmistamaan biokaasua, krapula pieru tankkiin...kuinkahan monta vuotta linnaa / sataa tuhatta euroa tulisi rangaistukseksi veron kierrosta jos omilla "polttoaineilla" ajelis :p
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Henkilöautolla 330 euroa, pakulla 500 euroa päivässä korotettuna 30%, koska ei ollut maksettu etukäteen. Minimisuoritus 20 päivää vissiin ja voidaan tarvittaessa "arvioida" menneisyyteen hyvinkin pitkälle, jos aihetta on.
    Mutta saa sitä kaasua tai biodieseliä tehdä ja käyttää. Maksaa vaan verot ennen käyttöönottoa. Polttoainevero on melkein aina halvempi maksaa vs ajoneuvon käytön kautta määrätty vero.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Traktorilla on vissiin vain viisi euroa päivässä jotta saa ajella PÖ:llä. Sekin toki etukäteen.
     

Kerro tästä muillekin!