kärjetön mopari?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jirka, 25.4.2002.

  1. jirka

    jirka 1st gear

    mulla on moparin kärjetön sytkäsarja joka ei sisällä puolaa.. käykö vanha "normaali" puola vai ei?? (olen kuullut kumpiakin huhuja)
     
  2. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Kyllähän sen pitäis käydä, siis Moparin oman kärkisytkälle tarkoitetun. MUTTA suosittelen kylmästi uutta tehopuolaa, itte laitoin viime kesänä Dotsiin Cranen jonkun ei niin hirveän kalliin version. Joku 300mk maksoi, kyllä kannatti.
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mistä kohtaa tota järjestelmää kandee lähteä parantamaan, jos kaikki on vakiota. Eli orggis puola, uudet orggis johdot, orggis r-tulpat. Kannattasko vaihtaa vastuksettomat tulpat? Vaiko johdot vaiko puola? Ei viittis laitta rahaa ihan hukkaankaan
     
  4. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Aivan mahdotonta heittää lonkalta. Siis sulla on kaikki uutta vakio kamaa? Parhaat vakio osat ovat poikkeuksetta parempia kun huonoimmat viri-viri lelut. Mikä laite sulla on, kärkisytkällä vai?
     
  5. jirka

    jirka 1st gear

    noniin puola siis kävi.!!
    auto toimi perussäädöillä just ja just pari kilsaa ja STOP... kun starttaa niin käy(jakajalle virtaa) kun päästää startista ei käy.(ei virtaa) MITÄ HELVETTIÄ TAPAHTUU??
    ei kai ECU?
     
  6. ana57

    ana57 1st gear

    Vaikuttaaa enemmänkin virtalukon pohjalta (tai joku sulake akun ja puolan välissä), ecu (tai kärjetön sytytys) tulee vasta puolan ja jakajan väliin, tosin noista jenkeistä ei aina tiedä.
    Suurtehopuola voi rikkoa sytysmodulin, ohjaustransistorit kuormittuu liikaa. Ne transistorit on yleensä vaihdetavissa (jos ei ole hartsiin valettu paketti), jos ovat poksahtaneet.
     
  7. jirka

    jirka 1st gear

    DANKE!!:D
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Onko moparissa sama juttu kuin GM:ssä eli startatessa puola saa ohi etuvastuksen virtaa startin solenoidilta mutta normaalisti etuvastuksen läpi? Eli etuvastus olisi sökö?
     
  9. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ainaki pitäs olla
     
  10. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jatketaanpas vähän. Mitkä tulpanjohdot olis hyvät? Esim. Accel 8.8 = maksaa hunajaa, onko niistä sitten vastaavaa iloa? Mallory? Mielipiteitä...
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    7mm accelin silikoooonit ok
     
  12. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Riippuen tapauksesta (kone/peltisarjoja tai ei) joskus on paras ostaa valmiiksi pätkitty Power Pack. Accelin 7 ei kelpaa ainakaan mulle, pistä 8 !
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Veikkaisin ton ongelman aiheuttajaksi kärähtänyttä etuvastusta. Sytkälaitteistakaan en paljoa ymmärrä, mutta sen verran on tullut pulattua niiden kanssa, että olen huomannut moottorin tarvitsevan kipinää käydäkseen. Jos se sen saa oikean aikaan, niin se on tyytyväinen. Sillä minkälaiset laitteet sen kipinän toimittaa ei ainakaan tehon kannalta ole paskankaan merkitystä kunhan homma hoituu. Vähintään 95% laitteista toimii yhtälailla kunnossa olevilla perussytkäosilla kun jollain hip hop systeemeillä. Niissä ei ole sellasta taikaa jotka nostavat tehoa, pienentävät kulutusta jne. jos kaikki jo ennestään toimii. Mopar Performancen kärjetön sytytyspaketti, siis se vanha; nykyistä en ole nähnytkään, koostuu vakiojakajasta ja pikkasen erilaisesta ECUsta. Jakajan keskipakoennakkokäyrä on hiukkasen lyhempi kun tuotantojakajissa ja jouset hiukka löysempiä. Vakiona ennakkokäyrä ei kuitenkaan ole likikään tehtaan ilmottamia ja ennakko lisääntyy vielä yli 5000 kierroksille asti; itse olen yleensä suosiolla jättänyt pidemmän ja paksumman ennakkojousen kokonaan pois. Kannattaa myös tarkistaa pick upin ja reluctorin välys, muistaakseni 0.20 milliä, myös alipaineen kanssa jos alipainesäädin on käytössä. Multa on muutama jakaja hajonnut kun välys menee alipaineella liian pieneksi; massatuotanto ameriikan paskaa kun ovat. Puolana käyttäisin jotain laadukasta peruspuolaa, MSD:n blaster 2 on osoittautunut toimivaksi. Ja etuvastusta pitää käyttää senkin kanssa. Sytkäjohtoina toimii ihan hyvin vaikka ACCELin 8 mm silikonijohdot, laadukkaampiakin on tarjolla mutta maksavat enemmän. Ite oon aina lyhentäyt omani jolloin niistä saa haluamansa laiset erilasten pekosarjojen ym. takia.
     

Kerro tästä muillekin!