Kätevää!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rinnewood, 5.9.2008.

  1. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Siis tulipa mieleen vaan moinen aihe. Tänään töistä lähtiessäni totesin että "tollasia pikku eurolavoja tarttis muutaman halkopinon alle" joten auto (Chevy pick-up) vinoparkkiin kasan viereen ja palikat kyytiin!
    Eilen tuli haettua paikallisesta halpakaupasta tuollainen pressutalli, ja myyjätyttö kysyi että "millanen auto teillä on?" Sanoin että isompi mitä tohon talliin mahtuu. Fillareille tuo "talli" tuli joten taivasalla on auto edelleen. Myyjä tietysti sen vuoksi kyseli kun paketti oli "aika iso".. No, lavan pohjalle se kätevästi heilahti.. Ettei tilan puutteesta tarvinnu huolintafirmaa palkata.

    Kätevää! :D

    Aikaisemmin kun käyttiksenä oli tuollainen vw Jetta niin ainoa kätevä puoli siinä vehkeessä oli tuo pysäköiminen, se mahtui jokaiseen nykyaikaisille kääpiöautoille piirretyille ruutuihin! :poff: ..prkl jopa työmaan parkkiksella se mahtui melkein yhdelle ruudulle?! :lol:
     
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    Joskus kans rautakaupan setä kyseli että minkälaisella autolla olette, kun joku isompi esine noudettiin: vastaus oli ,että ihan henkilö-autoon se meinataan laittaa. Autohan oli Suburbani ,ennen veron kierto korotusta.
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olen myös huomannut että piilofarkun tavaratilan leveys on kyllä tasan monen standardin mukainen, oli kyse sohvasta tai rakennuslevyistä... just sopii kuin nakutettu.

    mutta kääpiökokoisen kutistetun caminon lavalle kun haluaa kasata alumiinirakennustelneitä tai niitä rakennuslevyjä, tarttee alle eurolavan renkaiden sisäloksupaukuroiden takia...

    En minäkään ymmärrä miten joku voi pärjätä jollain eurokinnerillä, eihän niihin saa sopimaan kuin muutaman matkustajan- ahtaasti.
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    Kun oppii ajelemaan pakettiautolla, on jopa ruokakaupassa käyminen yhtä tuskaa henkilöautolla, vaikka menisi jenkilläkin. Eihän sinne jenkinkään takaluukkuun enää mikään mahdu, kaikki joutuu sovitteleen :rotfl:
     
  5. Jämä

    Jämä 3rd gear

    Aikoinaan kun ostin edestä täytettävää pesukonetta niin myyjä kans kysy että "millanen auto sulla on?". Sanoin notta Fiiatti Uuno :D Myyjä sano, että älä ny viitti..ei me sitä sinne tungeta. Mutta niin heilahti paketti uunoon. Koppi oli täynnä mutta kova kuljetuspeli se oli :D
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Onhan ne käteviä vehkeitä joo. Ainoa huono puoli on tietysti, että jos pitäs tämmöisellä viiden hengen perheellä lähteä johonkin, niin tuleepi vähän ahdasta. Ja jos talvella matkustaa, niin voi olla tavarat aika jäässä siellä avolavalla :D Siksipä tässä onkin subbaria tai excursionia katteltu, mutta kun ne on perhana kaikki melkein kuorkkeja :odroll: Järkevän kokoinen kauppakassi, ja perään joku kaatopaikkakuorma niin tarttis yhdistelmäkortin :mad:
     
  7. Jome

    Jome Gearhead

    Käteviä on juu. Harmittaa kun oman pick-upin myin pois. Rakennustarvikkeet ja romukuormat oli helppo roudata. Ny tarttee aina laittaa kärry perään jos täytyy jotain kuskata :mad:
     
  8. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ...mutta totuuden nimessä on todettava että onhan ameriikkalainen autosuunnittelu ollut harvemmin mitenkään tilankäytön tehokkuuden edellä.
    Penkit ei kaadu edes kaikissa 90-luvun puolivälin autoissa, pitkistä akseliväleistä huolimatta takajalkatilat on korkeintaan kohtuullista tasoa jne. ja käykääpä kokeilemassa jeepin compassin tilavuutta. joo-o. neliveto vie tilansa...eikä se vanha cherokeekaan mikään tilaihme ollut.

    Mutta isolla koolla saa kompensoitua, varsinkin jos kyseessä on farmari tai muu hyötymalli.
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo, me oltiin tossa vähä kalassa ja ravustamassa tuolla Kainuun erämaassa. Oli siinä sovittelua että sai kaikki tavarat mahtumaan mukaan. Autohan on pitkä Pajero, jonka pitäisi olla tilava perheauto, onhan se 7 paikkainenki......
    Ensi vuonna reissu uudestaan, mutta täytyy toi Vani saada kuntoon kyllä sinne reissulle, kun sitten mukaan lähtee myös koira ja haulikko (jotka tänä vuonna jäi pois kun en tiennyt saanko sinne metsästyslupia)
     
  10. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    kyllä kuorma-auton perässä hinautuu sellanen pikkuvaunukin... ei sellaiseen toki paljoa sitä tavaraa mahdu, mut eipä tarvitse yhdistelmäkorttia alle 750kg vaunua vetäessä.
     
  11. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Minä sovittelin Caarina Liftbackiin pesukoneen lisäksi sähkökiukaan, pari telkkaria ym. pientä kun yksi tuttu halusi päästä romuistaan eroon. Se on se auton korimalli eikä koko. Samainen tuttu oli ollut mukana kun koko suvun voimin kokeiltiin änkeä muovista kompostoria erikokoisiin eurosedaneihin. Ei onnistunut vaan oli pantava vanhan Micran kyytiin.
     
  12. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Tämän vahvistan täysin, kerran kuljetin jopa suuren kolmen istuttavan nahkasohvan sillä! Toisen kerran kaverin omakotitalon ulko oven, karmeineen, joissa vielä ikkuna yläpäässä! Tehkääpä perässä edes isommalla henkilöautolla..
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    kyllä kinnerilläkin tulee toimeen kunhan siinä on vetokoukku, koukuttomia autoja en oikein ymmärrä oli ne sitten pieniä tai isoja
     
  14. jviirret

    jviirret 1st gear

    Kyllä sitä katotonta tilaa niin harvoin tarvii, että kymmenen vuoden lava-autoilun jälkeen siirryin joku vuosi sitten takaisin henkilöautoon+tarvittaessa kärry. Varsinkin tuollaiset lyhyt hyttiset lava-autot on tympeitä kun mitään ei mahdu sisälle lukkojen taakse. Henkilöauton kontissa on aina haalarit, työkalupakki, kunnon tunkki, käynnistyskaapelit yms yms ja silti saa esim. ruokaostokset tungettua sinne.
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    3+4 paikkanen Chevy crew cab 2,5m pitkällä lavalla. Kantavuutta riittävästi. Kaikkea on kuljetettu: Betoniharkkoja, hiekkaa, puutavaraa, 5kpl V8-moottoria +3 vaihdelaatikkoa kerralla yms. Ja onhan tuo toiminut hääautonakin. :rotfl:

    Ja joku vielä kehtaa kysyä, että miksi en laita jotain käyttökelpoisempaa autoa??!
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    Nyt kun olen viitisen vuotta uuskoppasella caminolla ajellut niin en ihan helpolla vaihtais pois, on kyllä pirun kätevä peli mun arki- ja työkäyttöön ja taivas kattona estää tehokkaasti sen ettei lavalla turhaan tule säilyteltyä rojuja niinkuin mulla umpipakujen kanssa tuppaa käymään. :lol:

    Lavan alla ja penkkien takana hytissä on palttiarallaa keskikokoisen sedanin takaluukun verran tilaa kuskailla käsityökaluja ym. aina kyydissä pidettävää tarviketta.
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse kun työn takia jo kuljetustilaa tarvitsen, niin on noita STW ja Van malleja tullut käytettyä. No onhan Pocahontas avolava lasikuitukatteella...
    Vani on siitä kiva kun saa hyvinkin surutta työntää rojua kyytiin kun ei ole "turhia penkkejäkään tilaa viemässä...
    Mutta kyllä tuonne Esteriinkin (Caprice STW Ex ruumisauto) kummasti on saanut kyytiin kottikärryjä, 5 metrisiä lautoja ja lankkua yms. muuta jota harvemmin henkilö-autoon mahtuu sisään...
    Ja silloin aikoinaan kun oli Satellite sekä Dart, niin kyllä niihinkin ihan kohtuullisesti meni tavaraa lähes sama kuin japanin "isoihin" farkkuihin... :rotfl:
    Tietty nuokin olivat järkevämpiä eli 4 ovisia malleja...
     
  18. starcraft

    starcraft Gearhead

    Samalla tavalla olen huomannut vanin käytännöllisyyden. Sinne kun menee näppärästi kyytiin niin swappi löydöt kun rintamamies talon pintaremppaan tarvittavat paneelit ja laminaatit. Sitten kun tarvii päästä vaikka alastaroon kilipailuja kattomaan niin eiku patja peräluukkuun ja menoksi niin on yöpaikkakin valmiina. Nyt tuntuu että elämä muuttuu hankalaksi jos ei ole monikäyttövania pihassa.
     
  19. raggar

    raggar 3rd gear

    Vaikka ameriikkalaiset ei oo kovin järkevästi suunnitellu tota tilan käyttöö, nii saa niillä sentään jottain vietyä:
    http://kuvablogi.com/nayta/1456492/
    http://kuvablogi.com/nayta/1261058/
    Nyt ku on tuo steppari jo talaviteloilla, niin on pitäny varmarilla ajella romppeita.
    Männä viikonloppuna siivottiin nurkkia kotpuolessa ja oli turhan pitkä matka liiteriltä romulavalle. Hyvin tuli volvon koneet ym. capricen takaluukun päällä ja kontissa. Vähän tul sotkua, mutta eipä haittaa ku enemmän sitä tulee sillo ku on joku ärree apinalauma kyyvvissä :rotfl:
    Koukku pitäs vielä laittaa ku sais hitsattua rungon semmoseen kuntoon että kestää vetää. Viime talvena vedin pari kertaa Taunuksella kärryä, pelotti niin saatanasti jo tyhjänäkin ajella...
     
  20. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Tuohon polttopuiden kuljettamiseen mää tuota Fleetsidea suunnittelin. Iso lava ja sitten vielä laittais kärryn perään. Mutta nyt näyttää että se auto on lähdössä vaihtoon, kun en ole vieläkään sitä saanu kuntoon eikä ole aikaa.....
     

Kerro tästä muillekin!