käynnistys ongelma lämpimänä mopar 318

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja belve, 3.9.2006.

  1. belve

    belve Gearhead

    kylmänä lähtee käyntiin kuin unelma mutta lämpimänä saa hangata pitkän aikaa.auto -74 valiant lievästi piristetyllä 318:lla.kone ei ole väljä ja kaikki pitäs olla kunnossa.etuvastuksen oon kokeillu ohittaa omalla katkasimella starttauksen aikana mutta ei silläkään tunnu olevan vaikutusta.toista puolaa oon kokeillu mutta ei vaikuta.minkä lämpöarvon tulpat pitäis olla..tällä hetkellä on ngk 6 lämpöarvot.oisko kellään mitään vinkkejä asiaan ?
     
  2. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    jonkusortin lämpölevyä kaasarin alle.. käy kuumana -> kaasarista kiehuu bensat -> ei starttaa.
     
  3. Stance

    Stance Gearhead

    Olen huomannut omassa autossa ('74 Valiant, 318) parhaaksi käynnistys tekniikaksi:
    - kylmänä > yksi polkaisu kaasua ennen starttausta, lähtee kerrasta
    - lämpimänä > jalka pois kokonaan kaasulta startatessa, kaasua vasta kun käynnistynyt

    Olen käyttänyt omassa Champion N14YC tulppaa, pysyy puhtaana ja käy tasaiseen. En muista NGK:n arvoja ihan tarkkaan mutta 6 tai 5 lienee lähellä oikeaa?
     
  4. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Soita Mopar-kuiskaajalle! Se käy aina minunkin autojen henkiset viat korjaamassa. Juttelee niille nättejä tai jotain. :wink:
     
  5. lemmy

    lemmy Gearhead

    jepjep :rotfl: melko hyvä.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Millä ootte muuten tarkistaneet, ettei se kone ole väljä?
     
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Älkääs nyt, Mopar-kuiskaaja on totta!!
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    se on tuo pitäs sana semmonen että senkun sanoo niin mikään ei toimi eikä pidä paikkaansa.se sana on meidän tallilla pannassa ja silti tulee sanottua ja kaikki menee v......si. :soosoo:
     
  9. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Tuota lämpöeristelevyä kannattaa kokeilla. Kaasu pohjassa kannattaa kokeilla startata. Lähteekö silloin yhtään paremmin? Joskus joutui entisen auton kanssa käyttämään tuota kaasu pohjassa starttausta. Vaikkei se kyllä tulppia kastellut, mut auttoi lämpimänä heräämistä.
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Omassa moppessa kuumana käynnistyy kaikkein parhaiten kaasu pohjassa. Kannattaa kokeilla.
     
  11. kasipata

    kasipata 1st gear

    Sama käynnistys ongelma täällä sbc 350 kaikenlisäks auton ku ajaa lämpösenä talliin ja kun tuun takas esim. 10min päästä niin bensa löyhkää. Eli aivan kuin ne höyrystyis sieltä kaasarista sen "kiehuessa". Minkäslaista lämpölevyä tonne tarttis tyrkätä, paksumpi tiiviste vaan vai?
     
  12. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    pakeliittilevystä ainakin saa hyvän tehtyä, siihen vaan kummallekkin puolelle tiiviste ja rokrok. Ja muistakaahan sitte pitää hengityssuojaimia pakeliittia leikellessä. ite joudun tota materiaalia välillä töissä leikkaan, vaarallista terveydelle kun hengittää sitä pölyä.
     
  13. kasipata

    kasipata 1st gear

    Kuinkakohan paksusta levystä sitten toi pitäis tehä niin ja tää pakeliittilevy on kyllä mulle ihan utopiaa (koskaan kuullutkaan) :eek: Vai mahtaiskohan esim Us-partsista löytyä jotain valmiita kaasutin kohtasia "lämpöeristetiivisteitä" ?
     
  14. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    eihän tuon periaatteessa tarvi montaakaan millia paksu olla, muttakun tekee eripaksusia niin voi vertailla vedoissakin pieniä eroja. Joissain kaasuttimissa mokoma vaikka 5mm korotus vaikuttaa moottorista ulostulevaan voimaan yllättävän paljon
     
  15. kasipata

    kasipata 1st gear

    Joo no tulin sit siihen tulokseen et alan värkkäileen tota eristettä vanerista ku se on ainaski tuttua materiaalia meikäläiselle. Yks porsaanreikä on vielä vaan, eli ku tos performerin imusarjassa on kaksi kurkkua niin voinkohan tehdä eristeen siten että siinä olisi vain yksi reikä eikä tota väliseinää ollenkaan? Vai eikö bensa jakaudu sillon tasaisesti molemmille kurkuille?? :eek:

    Säästäis vaan aikaa ja vaivaa...nii ja 16mm vanerista teen tämän ekan eristeen
     
  16. kasipata

    kasipata 1st gear

    Taas kerran laiskuus voitti ja tuli sit tilattua us-partsista valmis 8mm pakeliittieriste, 22egee makso... :p Toivottavasti chevy alkaa kulkeen vieläkin ripeemmin mitä nyt mennöö..nii ja et räjähtäis tulille kuumana samantien ilman sahausta :-?
     
  17. poku

    poku 1st gear

    oma 360 magmun ei kärsi lämpösenä yhtään kaasua jos sen tekee niin ilmanputsari auki ja iso ruuvvari väliin ja pyöritystä ja olen ajanut vuodesta 75 sillä.Leimassa on joskus jouduttu odottamaan vaikka olen insille sanonut ja silti ihan itsestään on painanut kaasua.
     

Kerro tästä muillekin!