Käyntiongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja El C, 13.5.2017.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

  2. El C

    El C 3rd gear

  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitäskin tutkia lähdematskua, käykö 2-jetin tai q-jetin suuttimet monojettiin. Jos käy, niin voisin lainata suutinta testiin. Huom. siis lainata. Tokihan sitä kokoa pitäs vähän kattoo... Hyvä ja tarkka valokuvakin suuttimesta numeroinen ja viivamerkintöineen saattaisi auttaa selvitystyötä.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, ei käy q-jetin suuttimet. Neulallisessa monojetissa on ihan omansa. B-mallin ykskurkkuseen saattas käydä 2-jetin suutin, mut niissä on vähän kokoja mulla.

    Edit: tai siis saattavat käydä kyl paikalleen, mutta sitten koko säätö alkaa alusta, kun eri mallisella on erilainen virtausarvo ja paikallaan olevan suuttimen arvoa ei voi käyttää lähtöpisteenä.
     
  5. El C

    El C 3rd gear

  6. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Tuolta ^tulee asialliset postipaketit alta viikossa (suomisähläys saattaa hiukan nostaa arviota).
    Viime viikolla tuli just yks suutin ym. läjä tuolta.
    Mullakin jotain suuttimia(68 - 76 väliltä) .
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kuten jo topikin alussa kirjoittelin, laajakaista lambdalla selviäisi seoksen tilanne/nykiminen.
    Sopivalla kaveriporukalla mittarin hankinta ei ole iso investointi.
    Sopivan tilaisuuden tulle esim, kun pakoputki- tai sarja on irti, niin hitsailee lambdan kiinnikkeen paikoilleen. Kiinnikkeitä saa esim. Motonetistä ykköseuroilla. Kun anturin kiinnike on valmiina, mittarin asennus kestää vain hetken. Itte olen vetäny johdot ulkokautta sivuikkunasta moottoritilasta kapiiniin. Virta mittarille tupakinsytyttimestä. Mittarin koteloin muovipurkkiin jeesusteipillä ja se pyörii jalkotilassa mittauksen ajan.
    Suutin jumppa on myös hakuammuntaa ilman mittaria. Pitkällä ajanjaksolla voi mittarin hinnan säästää pienentyneellä bensan kulutuksella ja korjaamon ohi voi ajella vaan.
     
  8. El C

    El C 3rd gear

    Mielenkiintoista.
    Asiaa pitänee tutkia.
     
  9. El C

    El C 3rd gear

    Mites tämä.
    Laturin kuoreen toinen mittarin piikki ja toinen akun -napaan, lukema heittelee sattumanvaraisesti. Samoin käy kun piikit laturin ja akun +navoissa.
    Akun+ kenkä irti, kengän ja navan väliin mittari joka näyttää n. 9volttia ja laskee melko nopeasti?
    Pidemmän aikaa irti ja laskenut 0,44V tasolle ja näyttäisi siinä pysyvän.
     
    Muokattu: 23.5.2017
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Virtalukko off-asennossa omissa noissa vanhoissa vehkeissä tuo jännite on nolla. Uudemmissa on kaikenlaista pikku valmiustilaa ja kello.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei tommosilla mittauksilla ole mitään virkaa, eikä ne kerro mitään.
     
  12. El C

    El C 3rd gear

    Aijjaa.
    Herrat amerikasta anto tollasen ohjeen, en siitä sen enempää tiedä.

    Kai se vaan niin on, että ainakin laturi on sökö. Tai siis ainakin se jännitteentasaaja. Ei kai noi voltit muuten tollain hyppis.
     
    Muokattu: 23.5.2017
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    turhaa hankkia mitään kallista laajakaistaa kun kapeekaista on ihan yhtä hyvä tollasten maamoottorien säätämiseen.


    Kapeekaista lambda 20e ja yleismittari varmaan löytyykin.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko sulla muuten millanen ryyppy autossa?

    Jos käsiryyppy niin koita ajaa ryyppy hiukan päällä ja kato loppuuko nykiminen jollain ryypyn asennolla. Sillä selviäisi se että onko se laihalla.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Saattaa tietysti kuulostaa nykypenskasta hassulta, mutta kyl noi vehkeet saatiin säädettyä sillonkin, kun kukaan ei ollu kuullukaan mistään lambaadasta. Sillon ei myöskään voinu kysellä siitä täällä... :)
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saa ne säätöihin, mun mielestä silti 20e lambda on ihan kohtuullinen hankinta jollon saisi jotain dataa tänne, siis muuta kuin että auto pähisee, rötisee ja pöhisee onko se nyt siis laihalla vai rikkaalla? Saisi vaan poissuljettua jotain vikoja kokonaan. Tietty jollei ole lambdalle paikkaa niin ei sellasta kannata välttämättä alkaa kyhäämään.

    En itekkään ole lambdaa käyttänyt muuten kun 307 oldsin kanssa kun on ollut ainut auto missä on ollut paikka lambdalle.


    Itte epäilen vielä sähkövikaa jo siitäkin syystä että yleensä noi 12v muutokset on ihan päin persettä toteutettu ja ihan turhaa jossain kesäautossa. Mut kohdetta näkemättä hankala sanoa.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No mitä se auto lataa nyt? Siis sen jälkeen kun sait mittarin näyttämään järkeviä.

    Vedä hyppylanka laturin kuoresta akkuun jos epäilet huonoa maadotusta vai mitä tossa koitit mitata?
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Turha epäily, sanoisin. Ei oo maailman temppu, eikä tee kyllä mitään henkimaailman juttuja. Kyllä niihin aina löytyy joku ihan oikea syy. Jos ei ole museovehje, niin ei ole mitään syytä pysyä 6V systeemissä.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos akun jännite hyppii 19 voltissa vaikka laturi ei ole edes kiinni luulis että siellä jotain outoa on turattu tai mittalaitteessa vika.

    Suomalaiset saa kyllä helpoistakin asioista tehtyä henkimaailman juttuja esimerkkinä lukuisat eri olds 307 saastelaitteiden poisto operaatiot jotka on jos jonkunmoisia katastrofeja..vaikka kyse ei ole muusta kun sähkötön kaasari ja sähkötön jakaja ja "kaikki" muu pois niin vaikka mitä on tullut vastaan.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olet jäljillä. Mittaamisen yksi pääsääntö on se, että pitää tietää, mitä mittaa, ja mihin käytettävä mittauslaite pystyy.
     

Kerro tästä muillekin!