Kaikkea sitä autojen eteen tekeekin!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja makke, 1.6.2005.

  1. makke

    makke 1st gear

    Mä olen siltä saanut ostettua aina kaikki mitä oon halunnut silloin ostaa, mut tosiaan... miestä tarvii osata käsitellä oikein, muuten tulee äkkilähtö ja kauas! Hajuhaittakin on kyllä aika mittava ja keskustellessa ei tiedä miten happea sais. :wink:
     
  2. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Jos mukaan saa vielä ilmoittautua, niin meikäläinen on lapio olalla lähtövalmiina tonne Jyväskylän yläpuolella sijaitsevalle apajalle. Saahan siinä ainakin reipasta liikuntaa... :odroll:
     
  3. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tossa vaiheessa tuli just JariV mieleen :rotfl: 8)
     
  4. Ettei vaan nyt puhkeaisi kultakuumeen kaltainen epidemia....

    Hautausautoja :eek:
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tätä jos lukee kukaan ulkopuolinen niin sen mielestä koko porukan voi laittaa pakkopaitaan. Lauma tyyppejä meinaa kiertää puoli suomea, kaivaa maata kuutioittain ja syöttää itsensä itikoille vain muutaman mahdollisesti löytyvän ruosteisen nikaleen takia.

    Mul alkaa maanantaina kesäloma, mikä se matkareitti vois ollakaan??? :odroll:
     
  7. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

    Eipä ole Intinkään poikien löydöt aina varmoja:
    "Helsingin Käpylän urheilupuistosta ei ole löytynyt epäiltyä lentopommia. Puolustusvoimat
    totesi löydökset metalliromuksi kaivaustöissä alkuviikosta. Maan alta löytyi muun muassa sodanaikaisen raviradan kaivorakenteita, urheilukentän maalitolppien tukia ja metallisia vesijohtoputkia. Kaikki löytynyt romu kaivettiin ylös."
    http://www.soneraplaza.fi/uutiset/artik ... -1,00.html

    No, rodiaihioita esiin lapioivillahan tahti vaan kiihtyy jos löydökset osoittautuvat
    metalliromuksi. :rotfl:
    Ja kun Intin pojilta jo romun etsintä sujuu niin niitähän voisi pyytää mukaan keikalle...
     
  8. makke

    makke 1st gear

    Jos se metallinpaljastin haistaa ne osat ja koneet sieltä jokityrmästä, niin sit se tietää isoa kaivuu-urakkaa kyllä.
    Mutta jyväskylä ylpäpuolisella paikalla on se hyvä puoli, että paljon löytyy ihan vaan sammaleen alta.

    Itse yhä ja varmaan ikuisesti etsin vuoden 1912 Vauxhallia joka tehtiin tilaustyönä Venäjän Tsaarille. Tuo auto kulkeutui sittemmin Suomeen ja päätyi noille nurkin missä se kuoppakin on. Saapa nähdä löytyykö tuota erikoisuutta koskaan?

    Juu, ja mulle ei sitten sovi se 11. päivä kuten ounastelinkin. Pakko mennä sinne grillijuhliin tai ei hyvä heilu meikäläselle. :-? Seuraava lauantai passais kyllä ja silloin aikaisintaan näillä näkymin sais ne Cadillacin koneetkin haettua...
     
  9. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Meikäläiselle näillänäkymin passaa ainakin... 8)
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Toivottavasti tätä keskustelua ei linkitetä muille foorumeille, saadaan pian sekopään maineet kaikki... :rotfl:
     
  11. makke

    makke 1st gear

    Teistä muista en tiedä, mutta meikäläisen kohdalla kaikki on jo menetetty. Sekopäänä näet pidetään jo ennestään. :wink:
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Heh... pakko kai se on jäseneksi tunnustautua tai ainakin quideksi tän ekan reissun osalta ko. jengille.

    Muuten tilasivat jo hamb:ssa kuvia Caddyn koneen ylös kaivamisesta. Siinä siellä onkin sit väellä kummastelemista kun iso joukko ukkoja mönkii ja koukkii onnellinen ilme naamallaan maata jossain pohjoisessa kaukaisessa maassa! Ja sit ne on vasta silmät selällään kun sen itikkakuopan ympäristöä porukka kaivaa... Varoitan jo valmiiksi, että siellä on sit vaikea housuissaan pysyä, meinaan niin paljon on tavaraa maastossa. Toivottavasti sitä ei vaan ole täytetty enempää täs vuosien varrella.
    Löysin muuten eilen valokuvia sieltä mut en ehtinyt niitä vielä skannaamaan, mut tänään illalla sitten! :D
     
  13. makke

    makke 1st gear

    Mulla on romuja ennestääkin jo ihan riittävästi tallin täytteenä.
    Ainutta sellaista mitä oikeesti nyt tarvitsen joka muillekin kelpais olis osaa ja kamaa A Ford Tudoriin, '35 Fordiin sekä '46 Packardiin.

    Ja mitä sitä kaikkea itselle haalimaan ja sit muille kauppaamaan. Paljon mukavampaa hommaa kun saa porukalla tonkia ja tehdä mahdollisia löytöjä. Jaettu ilo on moninkertainen ilo.

    Kun tuota vähän pidempää reissua ehdotin alkujaan, niin ajattelin sitä enemmänkin virkistysmatkana arkisen aherruksen lomaan. Tuon Marttilan paikan kanssa olen kyllä hyvin skeptinen, pelkään että maata on liikaa päällä. Mut näettehän sit ainakin paikan jos vaikka joku joskus innostuisi menemään vaikka oikein tosissaan kaivamaan vaikka en olis itse paikallakaan.

    Mut se siellä Jyväskylän yllä on kyllä sit Scrapdigger (TM) taivas! Kuvissa ei näy juuri US autoja, mutta niitäkin siellä todistettavasti on ja paljon.
     
  14. makke

    makke 1st gear

    Ne mitkä tiedän sinne varmasti kuopatun ovat juuri tuossa toisena Caddyn koneen kuoppaamisen jälkeen esiin ottamassani paikassa, eli Marttilassa. Vielä kerran varoitan, maata voi olla jo liikaa päällä.
    Mutta en näkis ollenkaan mahdottomana etteikö siellä Jyväskylän ylläkin olis niitä.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kummassakin paikassa olis kiva käydä nuuskimassa ja tonkimassa. Oliks tästä Marttilasta sitten millasta tietoo sen alueen laajuudesta, ja suunnilleen miten syvästä montusta puhuttas?

    (Kirjautuminen jäi) Jari Vasarainen
     
  16. makke

    makke 1st gear

    Niin ja sit olis vielä se kolmaskin paikka siellä J-kylän lähettyvillä, eli paikkoja kyllä on ja neljäs olis toi mistä on noita kuvia jo esillä!

    Marttilan paikan kohdalla puhutaan Paimionjoen törmästä ei mistään täytetystä kuopasta. Niiltä kohdin on joskus maata vyörynyt jokeen tms ja rantatörmästä tullut loiva poiketen yleiseen jokitörmän muotoon. Tää herra oli päättänyt laajentaa käyttökelpoisen tonttimaansa määrää ja alkoi siis niillä autoilla ja moottoreilla öisin hissukseen laajentaa tasaista tonttimaata. Hällä on kaksi taloa siin lähekkäin ja välissä on yksi toinen tontti. Se varmin alue on sen toisen talon takana (autiotalo) ja siitä rantaan päin. Alueen pystyy määrittelemään noin 50 -100 m tiensuuntaisesti ja siitä jokirantaan päin noin 50 talosta alkaen. Sit sen toisen talonkin takana on jonkinverran sitä kamaa, mut alue suurinpiirtein samaa kokoluokkaa. Pienellä varauksella nuo mitat, en ole vuosiin sillä silmällä noita nurkkia katsellut, käynytkin noilla main viimeisen 15 vuoden aikana vain muutaman hassun kerran. Kukas sitä nyt Marttilaan takas haluis kun sieltä on kerran pois päässyt. :wink:
     
  17. makke

    makke 1st gear

    No minnes Nutcase Rusty Scrapdiggers CC:n virallinen metallinpaljastimen käyttäjä on hukkunut?
    Jokos Pulisong sai tarpeeks tarkan vihin siit Marttilan paikasta ja häärii siellä jo miinaharavansa kanssa näin hienona kesäpäivänä? :lol:
     
  18. dustujevski

    dustujevski 1st gear

    Moi

    Jos mukaan mahtuu ja yhtä lapiomiestä lisää kaivataan niin mulla olisi kiinnostusta lähteä messiin jos vaan sattuu sellaselle viikonlopulle ettei ole "oikeeta duunia". Tässähän ei vuoteen olekaan mitään joutunut mistään metsän keskeltä ihmisten ilmoille roudaamaan ja eihän semmonen vetelehtiminen passaa puoliterveelle miehelle.

    t. Juki
     
  19. makke

    makke 1st gear

    Tästä tulevasta "Nutcase Rusty Scrapdiggers CC:n" ekasta kaivuukeikasta vielä hivenen. :wink:

    Niin... jos meinaa noita paikkoja joita ehdottelin, niin mun tarvis varmaan olla paikalla kanssa? Ja kun nyt tuo 11. päivä ei kerta kaikkiaan sovi, niin siksi tuota 18. päivää ehdottelin. Pari onkin jo lupautunut silloin reissuun lähtemään.
    Ainut reissusta varmasti jollekin tietylle menevä olisi nuo Caddyn koneet osineen kaikkineen. Niistä kun olen jo kaupat tehnyt. Ja jos apuja sais kun sitä toista maasta kaivaa, niin en pistäis yhtään pahitteeksi. Ja nostoapuakin varmaan tarvitaan? On meinaan järkyttävän painoisia kasoja. Pelkkä kone painaa HAMB hemmojen mukaan noin 410 kg + loota päälle joka siitä ehkä puolet! Huh, huh...

    Reitti vois olla seuraava: varmaan kannattais Hesan ja Turun yms. suunnasta tulevien kanssa sopia tapaaminen Lietoon, joko mun tallille tai sit keskustan Shellille. Sit miettis miten autoilla lähtee, sillä ei kait nyt jokainen sentään omallaan?
    Siitä sit 10-tietä Marttilaan. Se kun on tsekattu, niin ylöspäin silleen, että Kauhajoelta haetaan ne Caddyn koneet ja siitä sit ylöspäin kohti Jyväskylää. Hiukan siitä ohi Jyväskylän sinne kuopalle tai sit sitä ennen siihen yhteen lopettaneeseen romikseen. Sit jäis loppuilta aikaa koluta siel kuopalla. Osa porukasta vois lähteä kotiin, mut innokkaimmat diggerit vois yöpyä leirintäalueella sen itikkakuopan kohtalaisessa läheisyydessä (hulluimmat heiluu otsalampuin koko yön... ja piilottaa löytämänsä osat pensaikkoon ettei kukaan näe ;-) )
    Paluumatka sit 8-tien kautta sitä neljättä apajaa ihmettelemään.

    Miltäs kuulostais?

    Kuivuuko tää torsoksi vai onko väki ihan tosissaan lähtemässä moiselle kesäretkelle luonnonhelmaan? :eek:
     
  20. JPM

    JPM Gearhead

    Minä voisin liittyä muiden romunhalaajien matkaan Fiskarsin pistolapion ja otsalampun kanssa Jyväskylän yläpuolelle suuntautuvalle kierroksen loppuhuipentumalle. 18 päivä käy näillä näkymin hyvin.
     

Kerro tästä muillekin!