Kaikkea sitä autojen eteen tekeekin!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja makke, 1.6.2005.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kai mää soitan sulle Makke jossain vaiheessa päivää, voisin tulla ainakin hetkeksi juttua jauhamaan, jos vaan suinkin ehdin silloin 11 päivä, jos suinkin ehdin.

    T:Alustan Tuunaaja
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Ok, palaillaan. Poikkesitko muuten alkuviikosta mun luona? Naapuri kertoi erään punaisen sun käyttöauton oloisen vekottimen käyneen jossain vaiheessa päivää mun pihalla?
     
  4. makke

    makke 1st gear

    No jotta homma menis oikein vaikeaksi, niin tuo 18. päiväkin meni osin pieleen mun osalta. Nimittäin isöäitini hautajaiset on silloin ja ne alkavat klo 10:00. Siitä sit eteenpäin pari kolme tuntia ja olisin valmis reisuun lähtemään vaikkakin aika surullisena tuon aamuisen tapahtuman takia!
     
  5. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Voih :cry:
    Voimia Makke!

    Ei varmaan "romut" eikun aarteet tuollaisena päivänä jaksa kiinnostaa.
     
  6. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No saakeli, ku taas oli sellanen krakakaulainen valtuuskunta firmassa ja piti vastailla kysymyksiin, kuinka nostureita maalataan... Meni perseelleen koko päivä, ku ei kerenny OD:ta seuraamaan.

    Tosta aarteen jakamisesta, ni eikös Dille kummelin kultakuumeessa sanonu aika osuvasti: "funtsi jos koko norsulauma on kuollu norsuruttoon ja paikalle sattuu yks ainoo raatokärpänen..." :rotfl: Ihan oikeesti, ni eikös se oo kaikkien kannalta parasta, et osat nousee maasta katonalle, kunhan ne saadaan vaan talteen - se et kenelle, on sivuseikka. Ja kyllähän tollanen kaivautuminen "vanhana" säkylän pioneerina verestää mukavasti vanhoja muistoja. Kyllä se löytämisen/harvinaisten osien tallettamisen riemu on se glue, jonka takia tätä hommaa tehään.

    Sillon jos tätä joku alkaa tehä bisnesmielessä, ni sit on jo syytä soittaa auto!!!

    Tosta 18. pv, ni sillon on jo maanpäälle kaivettujen osien vaihtajaiset, eli pistonsin swappi. Toisaalta sillon on myös Himos-kemut, jolloin se J:kylän keikka sopis niinku kuvioon, mut pysytään kuulolla!!!
     
  7. Wesuri

    Wesuri 1st gear

    Se nyt vielä puuttuikin että Kauhajoella on harrastettu lättäpäitten hautaamista, näin itsekkin sieltä kotoisin olevana hämmästelen, tai no, en oikeastaan :). Täytyyköhän yhyttää paikallislehden reportteri paikalle tekemään juttu, saisitte sitten ihailla lehdestä Hangon keksin lailla loistavia naamatauluja aarteensa kanssa :rotfl: . Otsikko "Nutcase Rusty Scrapdiggers CC vieraili Kauhajoella" ja alaotsikko "pössööt rakkarit tonkii iankaikkisevvanhoja ruosteesia romuja ympäri Suomia" ja tietysti etusivulle :lol: .
     
  8. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Nimenomaan!

    Nyt vasta luin ajatuksella tän topicin viimesimpiä juttuja - Osanottoni Makke!!! :cry: :cry: :cry:
     
  9. makke

    makke 1st gear

    Kiitti osannotosta asian huomioineille.
    Mut tuosta tapahtumasta huolimatta pidetäänkö kiinni 18. päivästä ja lähdetään matkaan sit pakon sanelemana hiukan myöhemmin. Voitais tehdä treffit Marttilaan, koska siellä silloin jo joka tapauksessa olen.
     
  10. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Osanotot Makkelle täältäkin. Pitäis varmaan sopia välipisteet tohon matkan varrelle, missä halukkaat voi liittyä Nutcase Rusty Scrapdiggers CC:n letkaan. Tarkkoja aikoja ei tietysti voi suunnitella, kun näiden etappien kestothan on täysi mysteeri... :eek:
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mä lähen täältä Hangosta sit ajelee 18. pv, ni tarvii illaks sit suunnistaa tonne rokkibileisiin/swappiin Tuusulaan housunpolvet savessa ja männynneulasia niskassa. Mä siis tuon sen metallinpaljastimen ja lapion. Tartteeko peräkärryä? Mulla on sit Makke sulle se -54 Vauxin ohjekirja.
     
  12. makke

    makke 1st gear

    Kiitos myös BB MOPAR:lle. Kyllä tässä vielä jaloillaan ollaan vaikka suru puserossa, taas yksi vähemmän tän sukunimen omaavia Suomessa ja nyt alle 10 kpl vain. Grand old lady is gone! :cry:

    Mut vaihdellaan puhelinnumeroita ja ilmoitellaan kuinka matka etenee, olisiko tuossa ideaa?
     
  13. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Kerrotko BBMOPAR vaik YV:llä, et mistä oot tulossa? Ite ajan reittiä Hanko-T:saari-Salo-Eura... Aikataulu selviää, ku Makke kertoo omista kuvioistaan :)

    Sit JariV, Ookkonä lähössä?
     
  14. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Pistin sulle Puli-Song YV:t matkaan.
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Sitä ei vissii kerkee yhessä vkonlopussa tutkii, ku yhen paikan? Et jos alotetaan sieltä Marttilasta (haettas samalla Makkelle se lättis) ja jatketaan sieltä jyväskylän suunnalta toiste? Onkos Marttilan suunnalle muita lähössä, ku Makke, JariV ja mä? Eikös Chevy53 pitäs jo vakaumuksen vuoksi olla mukana? 8) :rotfl:
     
  16. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Kieltämättä tossa olis jo asennetta. Toiset viettää juhannusta mökkeillen niin scrap diggerit temuaa pitkin metsiä vanhan raudan perässä... :)

    Sitten seuraavana viikonloppuna onkin nitro natikat...

    Olen kyllä Puli-Song samaa mieltä, että yksi viikonloppu ei noihin kaikkiin keikkoihin välttämättä riitä.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Olen hengessä mukana ja lupaan ajatella teitä lämmöllä... :-?
     
  18. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Dodäds...
     
  19. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  20. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No niin. Nyt on sitte Nutcase Rusty Scrapdiggers CC:n toiminta virallisesti käynnistyny. Pienten harhailujen jälkeen löydettiin paikalle - kiitos Makken kärsivällisyyden luurin toisessa päässä! Hommaa hankaloitti muurahaiset, nokkoset, paahtava helle (olutta kului!) ja maastoon moottorinetsijöiden kiusaksi kylvetyt pullonkorkit, mopon jarrukengät, ämpärit, tynnyrit ym ym. Ts metallinilmaisimen räikkä huusi jatkuvasti...

    Mutta hukkaan ei päivä mennyt. Palovammojen, kämmenen rakkuloiden ja nokkosten ja muurahaisten aiheuttaman kutinan lisäksi matkaan tarttui Fordin 60hp Flathead moottori + rattikarahkalla vaihdettava 3 lovinen loota...

    Tästä on siis hyvä jatkaa kohti uusia seikkailuja


    Ps. kotimatkalla käsiin tarttui erään ystävällisen muorin ladosta kierros -39 Fordin fiksuja ovia, ovitolpat, sekä hantin etulokari...
     

Kerro tästä muillekin!