Kaikkeen sitä törmääkin..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Swine, 16.5.2005.

  1. Swine

    Swine Gearhead

  2. Jasca

    Jasca 1st gear

    Mihinkäs toteemiin se on koverrettu, että rodissa pitää olla veekasi? Toihan voi olla paljon kiukkuisempikin kuin jollain suht vakiolla pikkulohko-kasilla...

    - Jasca - :wink:
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Vähän kunnioitusta vanhalle Hopalle! :cry: Henry kääntyisi haudassaan...
     
  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    kyllä mullaki on yks 80-luvun wheels,jossa on juttua "32" Fordista jossa on Alfa Romeon 2.0 twincam. Se tosin on (oli?) itetehyllä rungolla ja lasikuitukopalla, mut en tiiä... ite en nää tommosessa mitää, mut jos jotakuta kiehtoo, ni eikait se - suolakurkku on hyvää mansikkakiisselin kanssa...
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Englannissa liikkuu -35 Coupe Fordi johon vaihdettiin pikkulohkon tilalle Fordin Twin-cam. Auto kun on perhekäytössä niin oli kuulemma halvempaa menoa sekä polttoainetaloudellisesti että vakuutuksien suhteen. Tiedähäntä...
     
  6. J-peg

    J-peg Gearhead

    Jaa että toyon 2litranen twincami:D. Taitaa tuossa vakiona olla 130heposta.
     
  7. eno

    eno Gearhead

    Ennen kuin alkaa tuomitsemaan tätä kyseistä autoa tai jopa tuuniki vehkeitä, kannattaa muistella minkälaisia USA-autoja ennen rakennettiin.

    4d kutoskoneiseen Belvedereen sivuputki,spoikka ja perän nosto,karvaa sisälle ja usalippu tankkiin. Ja silloin se oli TODELLA katu-uskottava.

    Jos nyt virnuilee sille nuorelle tyypille joka laittaa rahat kiinni siihen 1.6 astraan, mikä on tämän päivän trendi, niin kun omaisuus karttuu ja tyyppi ostaa Porschen tai pikku Ferrarin niin kaveri nauraa ittensä tärviölle kun vanhatparrat yrittää pullistella jollain lattarautajousisella autolla.

    Jos vielä väittää että kaikki thyyning autot näyttää samanlaiselta,niin kannattaa käydä katsomassa. joku custom tai rod tapahtuma joissa lähes joka autoon on tehty ne kaikki "pakolliset"muutokset.
    Esim Usan custom miittingeissä on Barris klooneja silminkantamattomiin.

    p.s ja itse olen aloittanut harrastuksen juuri niillä vanhoilla taxeilla joiden takapenkeiile on oksennettu.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös siiinä kankkusen rodissakin ole nelkku viri kone?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aina löytyy joku henkilö, joka laittaa pöytään tän suomikustom-kortin. Mit vit?? Eihän tässä topicissa oo kukaan edes tuninkia haukkunu. Sitäpaitsi ne on hienoja ne suomikustomit.
     
  10. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Tuokin hoppa olisi paljon parempi nissanin diisselillä.
    (trolli)
     
  11. bbford

    bbford Gearhead

    Olihan pari lehteä sitten hot rod magazinessäkin rodi/kilpurilook laite jossa oli ihan uusi fordin neloskone ja se oli ihan VITUN hieno laite.Mut kai se sit on hyväksyttävämpää kun se oli fordin kone?

    Noita on maailmalla niin helvetin paljon jotka on ihan toistensa kopioita eli aika helvetin tylsiä laitteita joten mun puolesta joku sais tosiaan laittaa sen nismon nakun sinne keulille,olis ainakin erilainen.
     
  12. Muki

    Muki Gearhead

    Rodin rakentajalla oli KANTTIA tehdä asia niin kuin itseä huvittaa, eikä sen mukaan mitä muut sanoo.

    Välillä tuntuu että rodipuoli on yksi kaikkein ahdasmielisimmin normitetuista touhuista tässä meitin harrastuksessa. On vain se ja se, ainoa oikea tyyli tehdä autoja. Kaikki tekeekin sitten kilvan identtisiä rakkineita ?

    Välillä tulee mieleen lepakkoluola joskus 80-luvulla. Piha täynnä "individualisteja" joita olikin sitten samasta muotista veistettynä tuhatmäärin.

    Arvostan kaikkia sellaisia ihmisiä jotka väkertävät omin pikku kätösin ylipäänsä mitä tahansa kokoon. Ei se olekaan niin helppoa...varsinkaan jos lähtee omille teilleen.

    Olisinko itse laittanut tuollaista moottoria. Tuskin, kun en oikein niitä tunne, eivätkä erityisesti kiinnosta niin että jaksais perehtyä.

    Kyllä tuo täyttää hot roddingin perusajatuksen ?
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kyllä A-Ford on niin pyhä asia ettei sinne sais laittaa edes Letukan pikkulohkoa!

    [trolli]
     
  14. makke

    makke 1st gear

    Juu eihän tätä rod & kustom osiota ole määritelty vain nostalgiarodeille. Niille on omat keskustelupaikkansa (US forumi jota täälläkin mainostettu) ja siellä tuo on ainut oikea tie onneen.

    Kyllä ainakin täällä Suomessa moni jo vakavasti harkitsee ties millaista nykytekniikkaa näillä bensanhinnoilla. Liikenneturvallisuuteenkin yhä useampi kiinnittää huomiota. Moni rakentaja alkaa olla jo perheenisä, et sitä jälkikasvuakin tarvii joskus mukana kuskata. Toisekseen noita nykykoneita saa pilkkahinnalla ja säästetyt bensarahat voi käyttää vaikka emännän voiteluun! :wink:
     
  15. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Kankkusen Aakkosessa on Escortin BDA.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei emäntää tartte niin paljo voidella että ei vois kunnon moottorilla ajella, nääs hianot autot tuovat naikkosilta sen verran huomiota että emäntä on varpaillaan muutenkin :lol:
     
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Miten olis vankkeli tollaseen sais äänekkin Täysin mettään.
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    YOU COULD HAVE ONE OF A KIND STREET OR RAT ROD...........
    kylmänväreet meni oikeesti pitkin selkää.....
    toyon pata oli vielä ihan ok mutta tää toinen...
    ÄLKÄÄ ETSIKÖ ENEMPÄÄ PLEASE!!
     
  20. Muki

    Muki Gearhead

    Tohon kieltämättä hiukan hurjaan luomukseen...katto pois, duval-ruutu okulaarien eteen, kakspaikkaiseksi, sellaiset puolikaaren muotoiset oviaukot kuten neppiksissä, boattail-perällä...ja sitten ois kerrankin tilaa metriselle moottorille. Sellaisiakin on.

    Hmm ottaisin tuonkin vekottimen mielellään omaan talliin.
     

Kerro tästä muillekin!