kaikki mielipiteet plymouth dusterista!!!!

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Anonymous, 19.1.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    MOI..... haluisin tietää kaikki plymouth dusterista (mielellään -70) siis käyttökokemuksia ja muuta kivaa..... itte oon vast 14w mutta plymouth dusterit ovat lähellä sydäntäni.... :p ja aion hankkia semmosen pian.. kiitos jo etukäteen. 8) KIITOS
     
  2. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Osta jostain divarista tai kirppikseltä v8 numero 4/99. Siinä on ns. osto- opas 1970-76 Plymouth Duster. Sillä pääsee alkuun (ellet nimetön ole trolli)
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    en oo

    joo en varmastikkaan oo mikään trolli :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: joo kiitti vaan pitää käydä ostamassa semmoinen..... mutta kuitenkin tälle palstalle myös käyttökokemuksia, kommelluksia ym :p
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Duster on hieno, oli/on missä kunnossa vaan... :lol:
     
  5. HEMI

    HEMI 1st gear

    Joo, kuuluu parhaaseen A-ryhmään... you know :rotfl:
     
  6. signet

    signet Gearhead

    niin myös se jonka purin :rotfl: tosin oli niin rutattu et ei sitä alan harrastajatkaan tunnistanu Dusteriksi :mad: mut aikuisten oikeesti Duster on hyvä ja hieno kunnosta riippumatta :wink:
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    En oo hetkeekään katunu että tollasen kerran hommasin, ja jotain pirun ihmeellistä täytyy tapahtua ennen kun tuo taas omistajaa vaihtaa.
     
  8. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Valiantin halpismalli
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toden totta. Valiantin kaksovisen karavalakkimallin korvaajaksihan tuo tehtiin. Hyvä auto silti. Ite paalasin tollasen joku aika takaperin kun se oli luovuttanut osiaan Aidon Neliovisen kunnostamiseksi.
     
  10. Savis

    Savis Gearhead

    Dusteri

    Tosi linjakas ja näyttävä "laite".
     
  11. mopster

    mopster Gearhead

    JULMURI, TÖRKIMYS !!!

    Valianttiahan tossa käytettiin perustana, mutta ideana oli tehdä sporttisemman oloinen, nuoreen ostajakuntaan vetoava malli. Hyvinhän siinä onnistuivat ja kovin suosittukin siitä tuli, tais olla joinakin vuosina plymouthin myydyin malli.

    Suomen dustereista muuten suurin osa on 70-71 malleja, ja siitä uudempia on vain muutamia. Sinänsä hassua koska noita uudempia on kumminkin valmistettu enemmän, ja jenkeissäkin suurin osa on näitä uudempia, jostain syystä niitä ei vain tuotu paljoa suomeen. Täällä vissiin heti nähtiin että vanhempi oli paljon tyylikkäämpi :D
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Hei, se katiska oli kaikkien ostettavissa juhlalliseen parinsadan euron hintaan ja pitkään ennen kun sen ostin, muttei kelvannut. Se ei itse asiassa ollut duster, vaan '73 dart sport. Vielä löytyis siihen maskia ja takavalot jaq ehkä jotain muutakin pientä. Lähinnä ostin sen 8 3/4" perän takia. Ja tuli siitä tosiaan joitakin osia myös nelioviseen sekä on lähtenyt kiertoon yhtä & toista.

    Ideana oli nimenomaan tehdä korvaaja kaksoviselle tolppavallulle. Se oli varmasti plymarin myydyin malli, olihan se myös halvin. Se söi myös neliovisen myyntiä joka putos todella paljon (jenkeissä). Suomessa duster oli vuosina 70 ja 71 halpa, sen ansiosta niitä myytiin hyvin. Taitaa vuoden 70 jossain tekniikan maailmassa olla kasikoneinen manuaalidusteri vertailutestissäkin samanhintaisten eurojen joukossa, jotain granadaa ja commodorea kai. Sitten tuli energiakriisi ja moiset epäkäytännölliset (niissähän on vaan kaks ovea, ootteko huomannu) bensarosvot jäi vähemmälle. Tais Bernerin into maahantuontiinkin alkaa hiipua, eikä siihen enää panostettu.
     
  13. mopster

    mopster Gearhead

    Leikillänihän minä, kyllä mä tiedän ettet sä moparia paalaa jos sillä vielä jotain tekee :lol:
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ois siitä tehnyt, ei siinä mitään. Vaan tekijä puuttui. Ja se oli purettu sekä siinä oli puutteita. Syy miksei se varmaan kellekään ollut kelvannut oli, ettei se ollut rullaavassa kuosissa ostettaessa.
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Dusterin valmistusmäärät, sulkeissa kaikki A-body Plymouthit. Lähde 50 Years of American Automobiles 1939-1989 (by the auto editors of Consumer guide).

    1970: 217192 (268002)
    1971: 186478 (277391)
    1972: 228012 (330393)
    1973: 264974 (380592)
    1974: 277409 (459083)

    Ja tuohon päälle Dodgen Dusterikopat Demon ja Sport
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Paas vielä jos sulla on vallun '69 mynnti, ni näkee paljonko dusterin tulo sitä nosti.
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    '69 Valiant 107218 kpl.
    '69 Barracuda 31987 kpl

    edit:
    Dodge Demonien ja Sportien myyntiluvut (sulkeissa kaikki A-bodyt)

    Dart 1970: 210154
    Demon 1971: 79959 (250420 )
    Demon 1972: 48630 (263418)
    Sport 1973: 79428 (288746)
    Sport 1974: 63518 (259516)
    Sport 1975: 51355 (210039)
    Sport 1976: 18873 (68538, Aspeneita n. 215000kpl)
     
  18. kinde

    kinde Gearhead

    4.s tallissa josta ei ole tarkoitus luopua + 1 paalattu.Näppärä vekotin mihin saa aika hyvin osia.Taakse påin näkyvyys vähän heikko,nuorempana peruutin yhden 69 RS/SS Camaron päälle jäähallin parkkiksella kun ei osannut pitää valoja päällä vaan oli coolia ajaa parkeilla. :mad: Dusterin takakulma kun on suht terävä niin siihen ei tullut mitään :p :p
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo onhan tässä tullut oikein hyvää palautetta dusterista minulle.... ja se myös hankitaan by, joona 14wee :D :lol: :wink:
     
  20. mopster

    mopster Gearhead

    Oisit kaivanu siihen jonku jämä-seiskavartti perän + muut puuttuvat jämä osat että sen ois saanu rullaamaan, vai oliko muutenkin huono koppa.

    Mä ostin kans yhen dusterin rullaavana perän ja jarrujen takia, vaihdoin siihen heikommat tilalle, ja se suorastaan vietiin käsistä vaikken yrittäny sitä ees myydä, koppa siin oli kyl ihan hyvä.
     

Kerro tästä muillekin!