Kaikki pimeni

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Stargraft-91, 30.12.2002.

  1. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Vedin tossa äsken 6.2 Vanin parkkiin, ja saman aikaisesti tapahtui kolme asiaa. Ratti kävi rajottimessa, vedin pakin päälle ja kaikki pimeni radiota myöten. Eli auto sammu ja kaikki virrat hukku, vain valot toimii.

    Kiva lähtä ettimään vikaa, auto ei liiku mihinkään, ja hyytävä pakkanen. Itse ajattelin aloittaa virtalukosta, vai oisko kenelläkään kokemusta vastaavasta sähköjen katoamisesta.

    Tavallista suuremmat kiitokset jo etukäteen.
     
  2. Lettu

    Lettu Gearhead

    mullaki lähti tossa vuosi sitte valot mittarista ja takaa. oisko pakkanen, kuura ja kosteus syypäitä. sulake vaan män. kaissa ne tarkistit ekana ennenku enempää purat?
     
  3. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Joo kyllä mä sulakkeet katoin, ja ei ollut ainakaan rasiasta yksikään palanu. Tosin siellä on muutamia sulakkeita vähän siellä sun täällä. Täytyy katsella niitä sitten huomenna päivän valossa lisää. Niin mullahan ei tällä hetkellä ole virtaa missään muualla kuin ajovaloissa. Elikkä kun avaimesta kääntää, niin ei tapahdu mitään. Sen takiahan mulle tuli mieleen että oisko virtalukossa tapahtunut jotain.
     
  4. Lettu

    Lettu Gearhead

    just just no sit. eiköhän sieltä joku naru oo sit irti tai kärähtäny, sen ois tosin haistanu.. 323 mazdan narut haisi ainakin pahalle :lol:
     
  5. RokkiMikko

    RokkiMikko 1st gear

    Mulla oli capricessa joskus akun -napa löysällä. Valot pelas mutta aina kun starttas nii kaikki pimeni. Etsin vikaa sieltä täältä kunnes paljastu noinkin haastava vika. Tossa tuskin on tästä kysymys mutta kun mitään muutakaan ei tullut mieleen..
     
  6. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Siellä on muutama johtosulake,joka on voinut palaa(kokemusta).Ne löytyy konepellin alta,kuljettajan puolelta ihan läheltä intapeltiä.Johdot on sen näköisiä,kuin niissä ois muoviputki päällä(noin 2cm pitkiä).Onnea etsinnälle.Ja Lettu,Hyvää uutta vuotta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-12-31 23:40 ]</font>
     
  7. Lettu

    Lettu Gearhead

    kiitos sitä samaa ja koitetaan jaksaa "harrastaa" näistä pakkasista huolimatta!
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Hei mjo 33400, onko nuo "johtosulakkeet" niitä "fusible linkkejä".

    Sellaisia löytyy dodgestakin nippu, mistäköhän niitä voisi ostaa, jos ja kun sattuvat kypsymään.

    Vai voisko niitä korvata sulakkeilla?
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Niitä nimennomaan voi korvata sulakkeilla.Arvothan löytyy kirjoista.Ovat periaatteessa normaaleja sulakeita.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Koneen maajohto / yleensäkin maajohdon kontakti runkoon / akkuun / plussa akussa kunnolla ?
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos sähköä ei ole muualla kuin ajovaloissa saattaisi vika olla sulakerasiaa syöttävässä piuhassa, valothan taitaa olla liki ainoa systeemi joka ei ole sulakkeiden takana.
     
  12. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Kiitos mielenkiinnosta ja hyvistä vihjeistä. Auto seisoo pihassa jääkälikkana, ja mittari pysyy itsepäisesti -30 asteessa. Eli täytyy pysytellä ihan tupaukkona ja odotella. Eilen kävin kurkkaamassa senverran konehuoneeseen, että totesin kaikkien piuhojen olevan kuin rautakankea. Sulakerasian taakse menevä johtosarja nojaa aika tiukasti jarruputkeen, ja on kyllä sen näköinen kuin yksi piuha olis hankautunut putkea vasten montulle. Täytynee odotella kelin lauhtumista ja katsoa onko kuparit näkyvissä.

    Pitäs varmaan alkaa suurentamaan autotallin ovia että sais auton sisään. Tommosessa kelissä ei remonttia tee vanha erkkikään.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    meillä vanhassa vanissa stratilta lähtee johdot virtalukolle ja siellä fusable linkit startin päässä meni kesällä nimittäin
     
  14. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    No niin, kelit vähän lauhtu ja vika löyty heti. Vika oli siellä missä Impala epäilikin. Ns. jakorasialta sulakerasialle menevä piuha oli poikki ja kolme muutakin vaihto kunnossa.

    Akkuhapot oli syynä vaurioon. Yhdestäkin piuhasta mittasin eristeen pinnalta täydet jännitteet, olivat menneet aivan korpuiksi.

    Laturi työntää vähän liikaa tavaraa akulle ja se on pienoinen ongelma. Täytyy varmaan tehdä molemmille akuille kotelo auton alle, tulis konehuoneeseenkin lisää tilaa.
     
  15. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Erinnomaista impala1968
     

Kerro tästä muillekin!