Kaiser

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja late, 9.3.2004.

  1. late

    late Gearhead

    Eli löytyykö harrastajia. Onko sitä saanu koskaan kasikoneisena? Kaikki muukin tieto kiinnostaa. En ole vielä Kaiserharrastaja mutta suunnitelmissa on ja tietty kustomiksi.
     
  2. AJ

    AJ Gearhead

    Kaiseria on saanut ainoastaan lättäpää kuutosella. Jos saat jostain käsiisi mobilistin numerot 2/1987 ja 1/1997, niin niistä löytyy Kaiserista tarinaa.
     
  3. nakke

    nakke 3rd gear

    Täällä Porissa on yhdellä kaverilla talviautona (!) Kaiser. Kyseisen kaverin tuntien taitaa tämäkin auto päätyä kustomiksi, ja sekös pussihousuja harmittaa... :smile:
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  5. DeS

    DeS Gearhead

    Onhan sellainen tuossa ollut talven ajossa, hyvä talviauto.
    Kaiserilla ei oo koskaan ollut tuotannossa vinkkeliä, protomoottori on ollut. Loppu firmalta rahat ottaa motti tuotantoon ja sit loppu koko firma seuraavksi. Kaiser-Darrineita on tehty kääkän koneella mut se on sit eri tarina eikä varsinaisesti liity millään tapaa isoon Kaiseriin. Ja tuo Kaiserissa käytetty lättishän on sitten sama motti (Continentalin tekele) jota on käytetty Hysterin trukeissa johonkin 80-luvun alkuun asti, joten osia saa helposti eikä oo edes pahan kalliita
    Aika paljon Kaisereissa on käytetty Melko-Romun (Delco-Remy) osia, joten samanikäisistä letukoista saattaa olla vaihtokelpoisia osia esim. alustaan. En tiedä vielä, mutta asiaan tullaan lähiaikoina perehtymään.
    Loppukesällä alkaa laikka laulamaan, tarvis alkaa tekemään korinmuutoslupahakemusta
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    kaiseri on tehnyt jeeppejä 60-luvulla vinkkelikasilla
     
  7. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Täh! Noin monta viestiä, eikä kukaan nimetön oo vielä vittuillut Kaisereiden kustomoinnista...!
     
  8. Simo

    Simo 1st gear

    Trukkiin tarvittais kansi, mistähän kannattais kysellä?
     
  9. DeS

    DeS Gearhead

    Satakunnan Trukkihuolto, tiedät? Karjarannassa. Viimeksi kun kävin joulun alla, niin siellä oli kansia rivissä useampia
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elkää saamari vie sahailko niiden Issu-Kaisereiden tolppia! Niitä ei tehdä enää!

    Keleen auton raiskaajat..

    Siitäs sait.
     
  11. impala67

    impala67 Gearhead

    Issu-kaiser...?

    omahan on autosi, harmi vain että se tosiaan on sun eikä jonkun toisen joka arvostaisi sitä jo sellaisenaan... näin kaiserisi linnacruisessa ja kyllä se vaan on hiano peli!
    tee tuho-työ sitten (edes) huolellisesti ja niin hyvin ettei seuraavan omistajan ensimmäiseksi tarvitse kattoa pois laikata...
     
  12. Simo

    Simo 1st gear


    Ovat nyt hakeneet sellaista noin 8 kuukautta...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Issu-kaiser...?

    Siis iso osa uutena Suomeen uitetuista Kaisereista koottiin Haifassa Israelissa :wink:

    Siis jos et tiennyt?
     
  14. DeS

    DeS Gearhead

    Siis minkä koneen kannelle nyt on tarvis? Nimittäin K-226-moottorin kansia siellä on, jos sulla on eri moottoriperheeseen kuuluva motti (muistaakseni F-moottori) niin sitten en osaa neuvoa. Koneen kyljessä startin kohdilla on tyyppikilpi josta selviää minkä perheen moottori on kyseessä. Tuota toista Continentalin lättäkuutosta joka on isommilla lohkomitoilla "isolohko" on tehty aina 427cid:n tilavuuksisena. K-perheen suurin on muistaakseni 226
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos toi 427 ulkomitoiltaan radikaalisti suurempi? Oliskos mahdollista tipauttaa yksinkertaisena tollainen 427 226:n tilalle?

    Siis sopiiko pellinalle, ja onko eroa bellhousingissa? Ja nythän ei puhuta luvista. 7L sivuvenakutosessa olisi munaa! Mutta tota kokoahan ei saisi itse tietää, vaan tulisi ko. one vahingossa pikkulättärinä ostettua :wink:
     
  16. Simo

    Simo 1st gear

    DeS
    Kiitos informaatiosta, täytynee tutkia.
    Ko. trukki on leveellään siellä trukkihuollossa, joten kone on varmasti sitten jonkun muun tyyppinen.
    Aivan tarkkaan en ongelmasta tiedä, koska ko. laite ei ole minun, mutta kansi lienee melko syöpynyt ja näin ollen tiivisteongelmia pelätään.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaisereiden kustomointi on saatettava luvanvaraiseksi. Asetusuudistus on jo valiokuntakierroksella. Katsastuskonttoreille on jo lähtenyt tiedote N:ro 15/2004 aiheesta vaadittavine pätevyysvaatimuksineen. Loppuu se luvaton kaisereiden laikkailu. Lupia voi asetusuudistuksen jälkeen anoa AKE:n valtuuttamalta KLB:ltä. Poikkeuslupien myöntäminen on epätodennäköistä. Autoharrastusta ei katsota riittäväksi perusteeksi luvan myöntämiseksi.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Heheeeeeee...
    KLB sais kyllä olla se luvan myöntäjä monen muunkin harvinaisen merkin/mallin radikaaliin customointiin.
     
  19. DeS

    DeS Gearhead

    ..ttu sama pää kesät, talvet, siis tuo Kaiserin kone on F-moottori F-226K, ja "isolohko" on joku muu, sen koodia en muista
     

Kerro tästä muillekin!