Kaksi mielenkiintoista kuvaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 17.4.2007.

  1. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  2. Elevator

    Elevator 1st gear

    alempihan on suorastaa nerokas mutta toi toine pistää jo miettii että mihi toi tarvitaan :eek: Jarrupääsylinteri....minne....mitä...hä? Ahtaasee mestaa vissii
     
  3. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    nuohan ylittää uskalluksellaan ja oivalluksellaan useat omatkin ideat.

    tuolla jarrulla kai on tarkoitus olla kojalaudan takana(?)

    mutta tuo laturi on aika oiva..
     
  4. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    tua laturi olis meikälääselle sopiva tulis usein lataaltua akkua auton ollessa paikoillaan
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kaiffarilla on ratakilpurissa laturi perän yhteydessä. Ei lataa riittävästi kun ei tule tarpeeksi kierroksia eikä saa jättisuurta hihnapyörääkään mahtumaan. Lataustahan tapahtuisi vain kun auto liikkuu, joten ei soveltuisi katuautoon.
     
  6. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    hyvinhän se lataas renkahia vaan menis aikasta paljon :D
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Itseasiassa vanhoja race keksintöjä.Jarrusysteemi aikoinaan grand sport (63) veteissä hieman käänteisenä niin että sylinteri 90 asteen kulmassa lokarin sisään . Nesteet tarkistetiin lokarissa ollaan luukun kautta. Laturisysteemi ollut käytössä ratakilpureissa.

    Tulee hieno koneosasto kun saa kaiken ruman jemmattua piiloon 8)
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kääntelin ja vääntelin vähän tuota kuvaa, nyt se on ikään kuin kuskin paikalta ylhäältä päin katsottuna ja sylinteri jää kojelaudan taakse. Saa vaikka piirustukset piirrettyä...


    [​IMG]
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tässä sovellus toisinpäin. Netistä nämäkin kuvat on...

    - Jani -

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Valistakaa ny tyhmää että mitä ihmettä tuo ylempi kuva esittää?

    Jonku startrek vehkeen jokutärkee osa? :oops:
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Se ompi vivusto jolla käännetään jarrupääsylinteri poikittain...
     
  12. gt34

    gt34 Gearhead

    tekeekö noita jarrusettejä muutkin kuin kugel?vois olla käyttöä tollaselle.kugelin tekele on niin iso ettei ainakaan -34 mahdu.
     
  13. Otto

    Otto Gearhead

    No toi laturijuttu ei olis ihan heti tullut mieleen... eikä sille kiihdytyspätkän ulkopuolella varmaan tarvetta olekaan.

    Jarrusylkyn mekanismihan on ihan perus-settiä, ja kun nyt muutkin alkoi linkittää, niin minä myös. Tässä kotimainen toteutus parin vuoden takaa.
    [​IMG]
    Näiden kolmen esimerkin tyyppistä oon meinannut rakennella, mutta taidan sittenkin rakentaa tutummman mekanismin jossa pääsylkky tulee vaan mielikuvituksettomasti samaan linjaan polkimen liikkeen kanssa.

    Joskus oli jossain ameriikan hottentotti lehdessä kuva jossa (muistaakseni tri-year Chevyn) jarrupääsylinteri oli takaluukussa akselin yläpuolella. :eek: Siinä on ollut varmaan tangon paksuutta laskiessa lujuus-opin oppikirjat kädessä, että kummosellakohan momentilla se mahtaa nurjahtaa. :rotfl:
     
  14. gt34

    gt34 Gearhead

    tarvis kytkinsylinterikin sulloa sinne.valmis setti olis vaan niin kätevä kun niissä nyt yleensä tulee kaikki tarvittava mukana,hinnatkin edukkaampia kun erikseen ostettuna.mahtuishan noi lattian allekin mut tarvis ajaa anopin paikalta,mitähän se anoppi siitä tykkää :odroll:
     
  15. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Oiskohan se ollut sellainen samanlainen mysteerio mikä mulla oli
    aikoinaan Tähtiperä Cortinassa. Siinä oli tehostamaton pääsylinteri
    omallapaikallaan konehuoneessa kuskin edessä, siitä sitten jatkoi
    jarruputki erilliseen pääsylinteri/tehostaja mysteerioon joka oli sijoitettu
    konehuomeen oikeaan laitaan. Tällaisen keksinnön olisivoinut tarvittaessa
    asentaa vaikka kattotelineelle. Omani oli muistaakseni merkkiä ASCO??
    Joku valaisi että se mahdollisesti oli kotoisin pakuvolkkarista. Muita
    ajoneuvoja joissa kyseistä järjestelmää on ollut käytössä ovat (omia
    tietojani) Amazon ja Lotus Cortina.


    Tässä kuvassa kyseinen tötterö kököttää kuvan oikeassa alanurkassa,
    Huomaa että auto on britti ohjauksella joten itse pää syltty on kuvan
    vasemmassa ylänurkassa.


    [​IMG]

    -Olli
     
  16. Otto

    Otto Gearhead

    Tolleen se menis kyllä järkevämmin... Skannailen kuvan jos löydän sen lehden, jos mulla sitä edes on, vai oonkohan lukenut jossain kaupassa, divarissa, tms
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei ne mitään mysteerioita ollut. Sumujen saarilta tuli muutakin mukavaa kuin Lucas. Ne oli alunperin suunniteltu oikealta ajettaviksi. Kun tekivät vientimallit mitkä ajettiin vasemmalta niin eivät muuttaneet pääsylinterin paikkaa vaikka muu sälä vaihdettiin. Kätevänä tekivät mitä ihmeellisiä vipstaakeja kun master cylinder on right side ja pedal left side. Niitä joskus 70 luvulla tuskailtiin Hillmannien kanssa. Heh, niiden tulipelti olisi mahdillistanut yksinkertaisen sovelluksen, mutta britit eivät sitä jostain syystä tehneet. Jos pääsylkkä on oikealla puolella niin sitten se on, ajettiin autoa ja oli jarrupoljin kummalla puolella tahansa. Toi jäi takaraivoon jo 70 luvulla. Nyt kun kattoo näitä nykyhärveleitä mitkä on ollut postilla käytössä missä ratti oikeqalla niin ihmetyttää edelleen brittien tekoset aikoinaan, ja edelleen. Paku vw on helppo muuttaa meikäläisittäin vasemmalta ajettavaksi. Nää vitun corollat ei. Nitä saa automaattina halvalla. Sen muuttaminen vasemmalta ajettavaksi ei onnistu vain ratin ja kojetaulun muuttamisella romikselta haettuun vastaavaan. Sen tulipelti ym ei ole symmetrinen eikä sylkän muuttaminen toiselle puolelle onnistu, niin kuin ois onnistunu vanhoissa briyeissä, mitä ne ei tehneet. Heh, tollainen vivusto pitäs tehdä rolloon jos muuttais ohjausksen, mutta jarrujutskat jäis toiselle puolelle. ot ot, mitä roddausta tää nyt oli? Vinkki vaan kaikille ketkä pähkäilly halpaa automaatti käyttistä postin vanhasta rollosta. Tuossa ratkaisu!
     
  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minä tekaisin cudaan myös tuon tyyppisen pääsylinterisysteemin koska pakosarjat vei niin paljon tilaa konehuoneessa.tuli muuten hyvä mutta vipusuhde hieman liian tehokas,sylinteri ja tehostaja on fiatista.
     
  19. Ranex

    Ranex 3rd gear

    tuo irto tehostin on girlingin tekele ja löytynee 66-68 amazoneista ja joistakin mosseista. itellä oli 67 amazonissa. ainut vika oli jos korkkinen ilman suodatin kostui, niin jäi jarrut jumiin eli tehostin päälle. ainut kuivaus keino on pistää tuo suodatin mikroaalto uuniin ja kuivata se.
     
  20. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Taisit ymmärtää väärin, tuossa minulla käytössä oleessa tehostaja/sylinteri
    ratkaisussa ei ollut mitään mekaanisia vipstaakeja, pelkkä hydrauli linja.
    Esimerkiksi tuossa linkittämässäni Cortinan kuvassa on auto joka on
    oikean puoleisella ohjauksella ja pääsylinteri sijaitsee myös siellä. Itselläni
    olleessa vasemmalta ohjattavassa Cortinassa sylinterikin oli loogisesti
    vasemmalla. Tuo erillis tehostin on ikään kuin jarrujen lisävaruste. Eli tuon
    paketin jälkeen autossa on kaksi pää sylinteriä, ensiö ja toisio.


    -Olli
     

Kerro tästä muillekin!