Kaksi mielenkiintoista kuvaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Chevy ´53, 17.4.2007.

  1. mke77

    mke77 Gearhead

    juu ja pari ekaa vuosikertaa toyota crown on myös kakspiiri tehostetut levyjarru- mysteerin kanssa eli perinteinen kaks piiri syltty ja siitä j-putket ja alipaineputki jarru tehostin/pääsylinteri kompinaatioon!! mikä sijaisee oikeassa sisälokarissa... niitä sylkky löytyy varmaaan pari nurkista!!

    ite en ole vieläkään päättäny kummalla systeemillä toteutan tohon rouvan piccariin ton pääsylinterin?? noi kulmavaihde hässäkät tuntuu jotenkin "rajuilta"...... saa tarjota jos joku on innokas luopumaan ovmasta visiostaan/tekemään samanlaisen!!

    mut jotenkin jos sais herätettyy tommosen irto tehostin/pääsynteri homman ni olis aika siisti paketti...


    kuormaauto puolellahan tota on käytetty viel paljon jälkeen!! pikku mb:t ja iveco:t on täys noita sekotuksia ett jarrupoljin vaikuttaa nestepiiriin mikä liikuttaa sylinteriä mikä painaa "ilmanpaine säätö venttiiliä" mistä menee ilmaletkut pyörän jarru kelloihin!! eli tavallaan jarru tehostimena toimii tässä tapauksesa paine ilma.....

    mb:llä hän oli seka sikiöitäkin markkinoilla missä oli edessä nestejarrut ja takajarrut oli alb-ventiilin kautta ilmajarrut ja käsijarru oli jossain siellä joukossa :wc:
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead


    Olis pari settiä tiedossa, käyn ostamassa ne ens viikolla jos saan sovittua hinnoista, laitan tänne kuvat systeemistä vaikka en saisikaan niitä itelle. Mielenkiintoisen näköinen paketti on kyseessä, ilmeisesti pakusta. Jarru- ja kytkinsylinterit sojottaa kuskia kohti heiluripolkimien yläpuolella.
     
  3. Peltirumpu

    Peltirumpu 1st gear

    Tällainen linkki löytyi tuossa netistä noita jarru juttuja etsiessäni

    Linkistä selviää hyvin miten ei tehdä hyvää jarru asennusta.

    Varsinkin toiseksi viimeinen kuva ihastutti allekirjoittanutta.

    EDIT: sivuilla muutakin mukavaa tekniikka neuvoa.... :-?

    -Olli
     
  4. Otto

    Otto Gearhead

    Ja huomenta itse kullekkin säädylle.
    Kävikin sattumalta eilen pieni ihme kun hain sitä kuvaa, se löytyi jo kolmannesta lehdestä joka tarttui käpälään. No joo, mulla oli kyllä tieto mistä laatikosta lähden sitä hakemaan.

    [​IMG]

    Toi on artikkelista jossa ´52 Kääkkään nakataan levyt ja siirretään siis toi pääsyl takapaksiin. Jarrupolkimella on yks sylkky joka tönii toista sylkkyä takapaksissa, joka puolestaan tyrkkii itse jarrujen pääsylinteriä. Elikkä tottakai toi koko setti on duunattu hydraulisesti.
    Miten **tussa mä oon joskus ajatellut etä sen vois muka tehdä järkevästi tangoilla... tyhmä. :-? :oops:
    Systeemihän vaikuttaa monimutkaiselta, mutta on oikeesti ihan fiksu.
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No niin nyt on systeemit kotona. Koko on aika passeli ja tehostin myös sopiva. Jarrusylinterin ja kytkimen sylinterin kiinnikkeet on helppo muokata esim Wilwoodin palikoille jos haluu uudet. Kuvia ei ole vielä mutta kiinnostuneet ottakaa yhteyttä, näitä riittää vielä muutamalle tarvitsijalle!
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tommonen. Tossusta näkee että koko on varsin kompakti. 50e

    [​IMG]
     
  7. rysty

    rysty 1st gear

    Toi laturi ei kyllä taida lataa mitään. Pyörii meinaa vetoakseli sen verran pienillä kierroksilla että pitäis olla toi hihnapyörien kokoero ihan eri luokkaa.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Tässä toi grand sport veten toteutus

    [​IMG]
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Japskipakettiautoista noita chevy53:n kuvan kaltaisia jarrupoljin asetelmiahan löytyy. hiacet mazdat ja isuzut . Eikun naapurin gunnarin hevosveturista irroittamaan.
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Volkkaripakun pedaalit hommasin myös, ne kun flippaa ylösalaisin ja vaihtaa wilwoodin tms. sylinterit kytkimelle ja jarrulle niin tulee hieno. Saa pultattua suoraan lattiaan kiinni eli voi tehdä aika matalankin vekottimen. Taidan käyttää ne itse seuraavassa rojektissa jos ei joku taas osta niitä pois ennen sitä... :rotfl:
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Riippuu vauhdista. Kun suora pykälä on sisällä, niin tilanne on sama kuin kampiakselilla. Jos ylivaihde löytyy, niin parempi. Ratakäytössä varmasti passeli. Käyttöautossa, kuten kaikki ymmärtävät, ei.
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eikohan tossa nyt ole sama mika yli-tai-alivahde ole silmassa? Laturi pyorii karpaasin kierroksilla ,olkoon moottorin kierrokset mita vaan. :soosoo: Kuten kaikki ymmartavat :wink:
    Tarkemmin tarkasteltuani eipa silla niin valia ole kuinka lujaa tuo pyorii, ei tosta Moparin telamiinasta kumminkaan mitaan virtaa tule :rotfl:
     
  13. VesQ

    VesQ 1st gear

    Niin, jos vaikka manuaalivehkeessä on nelosen välityssuhde 1:1 niinkuin kardaanivehkeissä yleensä tapaa olla niin kardaani pyörii tasan samoilla kierroksilla kun konekkin eli lataa ihan saman mitä koneen perässäkin

    Jos vaikka ykkönen silmässä jonka välitys vaikka 3:1 niin kardaani pyörii tasan 3 kertaa pienemmillä kierroksilla kuin kone ja jos koneessa 6000rpm kierroksia niin kardaani pyörii silti 2000rpm ja hyvin lataa koneen kyljessäkin noilla kierroksilla

    Jos taas vaikka vitonen silmässä joka vaikka esimerkkinä 0.5:1 (yleensä jotain 0.8:1) niin kun koneessa kierroksia vaikka sama 6000rpm niin kardaani pyörii 12000rpm

    Eli toisin sanoen tuo lataa ihan yhtä hyvin tuollaisena kuin koneenkyljessäkin kunhan vauhtia vaikka yli 30kmh (riippuu tietysti renkaista ja perävälityksestä
     
  14. rysty

    rysty 1st gear

    Niin ja kun ajetaan kaupungissa 40-50 ja seisoskellaan valoissa enemmän kun liikutaan, niin ei lataa yhtään.
     
  15. ajw

    ajw Gearhead

    aika kekseliäitähän nuo on jos rakentelun kannalta miettiin - jos ahtaa vaikkapa "liian" isoa "hevosta" liian pieneen "pilttuuseen". hoho - voi olla että tulee mielikuvitus käyttöön.
     

Kerro tästä muillekin!