Kalkku armeija huutokauppa 4-5.10.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja impala67, 27.9.2006.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

  2. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    Paljon on romua. :lol:
     
  3. JTY

    JTY 1st gear

    Paljon on asiallista romua :eek:
     
  4. hla

    hla Gearhead


    -87 Dodge W350 4x4 hinausauto......
     
  5. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    kaikki romu mitä puolustusvoimista löytyy on asiallista :rotfl:
     
  6. platuart

    platuart Gearhead

    Romu poikineen :eek:

    Ois kiva nähdä kun joku menee himaan ja on ostanut huiman huutokilpailun jälkeen tuon kohteen "Lada Niva -puskuriromua" omakseen!
    No ku sai halavalla... :rotfl:
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ja kuten kaikki muistanevat, tavarat myydään romuna siksi, ettei joku menisi jälkeenpäin narisemaan, ettei ostos vastannutkaan odotuksia.
    Meillä on muutama niistä romulaitteista ollut käytössä jo vuosikymmeniä...
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Nii, ja mä epäilen että tuolla on aika monta romunkerääjää kuorma-auto + puutavaranosturi-yhdistelmällä keräämässä halvalla pois ne mitä muut eivät kelpuuta. Ja käyttötavarat talteen ja loput suoraan Kuusakoskelle tai Stenalle kilohinnalla. Toi romun hinta on yhä kohtuullinen vaikka alas on tultukin noista parhaista ajoista.
     
  9. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Onko kenelläkään tietoa mihin hintaan tuolta on aiempina vuosina saanut vaikkapa tuollaisen ZIL-merkkisen kuorkin? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
     
  10. impalt66ja67

    impalt66ja67 1st gear

    ei varmaan kauhee projekti heittää sinne nafta konetta :odroll: ja sitten rekisteröi vielä työkoneeks niin johan on peli jolla raskii vähän ajellakin 8)
     
  11. impalt66ja67

    impalt66ja67 1st gear

    Muutamasta satasesta ylöspäin aina pariin tonniin asti.

    Zilttonit rupee oleen kyllä ihan loppuun ajettuja ku niitä saa olla joka ajon
    jälkeen korjaamassa :poff: . Toimiessaan kyllä ihan kohtuullisia ajettavia 8)

    Ne Zilit joissa on korjaamokoppi päällä on yleensä hyviä ja joskus voi saada jopa venäläisen sorvin kaupan päällisinä :D
     
  12. napa

    napa 3rd gear

    vähän kyllä tekis ziliä mieli :odroll: piru kun ei taida ehtiä tuonne huutokauppaan :cry: ei se 200-500 € olis liikaa zilistä (jos nyt ei ihan paska satu kohdalle...) ja kyllä niitä sai joitakin yksilöitä olla korjaamassa ihan uusinakin :p minä kun hain kalkusta oman kuittiauton -89 vuonna ajamalla oulun hiukkavaaraan, sai tehdä 5 eri remppaa matkalla, vaikka sitä koko päivä oli jo kalkussa rassattu ajokuntoon... tais olla vain uudenkarhutta ne pikkuviat :D

    ei ollut ainakaan sitä "omaa ziliä" tuolla myytävänä (sa-7450) mutta muutama "sisar" oli... (sa-7444...) onkohan se jo mennyt aikaisemmissa huutokaupoissa :odroll: suurin osa noista huutokaupattavista zileistä näytti olevan vuosimallia -78-79, eli ne on varmaan aika loppuja jo :D
     
  13. impalt66ja67

    impalt66ja67 1st gear

    Löytyy siis muitakin joilla on kokemuksia tästä loistavasta maasto kuorma-autosta :lol: Nykyään ei tietojeni mukaan ole Zilejä muualla käytössä kun parolassa. Lohtajallakin tuli orpoja katseita :odroll: kun parolan "suklaapatterit" :rotfl: pärähti zilillä tontille 8)
     
  14. A-J

    A-J 1st gear

    Perkele ku meni aika taulut sekaisin, luulin että kalkun huutokauppa alkais vasta tänään :mad: Menin jo trailerin varaamaan jos sieltä olisi ollut jotain kotio tuomista.

    No kiusataan itseään vielä vähäsen elikkäs oliko joku paikanpäällä ihmettelemässä kalusto ja mihin hintaan lähti ???
     
  15. Forsbacka

    Forsbacka 1st gear

    131 -Zilit joita vilkaisin oli ajettu 4 -6 tuhatta kilsaa ja useimmat vaikuttivat ihan nappikuntoisilta. Hinnat noille oli kuulemma pyörinyt siinä tonnin molemmin puolin. Ja niitähän oli siellä kymmeniä.
    Varusteina oli tosiaan mm sorvia.
    Tuolta ostaminen on vaan hivenen riskipeliä, kun vehekeistä joutuu tarjoamaan pelkästään ulkonäön perusteella. Pitää olla kyyti kotiin tiedossa, jos vaikka sattuu niin, että juuri siinä huutamassasi yksilössä on vaikka kone poikinut.

    Henkilöautoista ja pakuista oli kuulemma maksettu yllättävän kovia hintoja.
     
  16. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tuliteriä täydellisiä sivuventtiili-bensakuutosia (BTR-60:n moottori) myytiin hintaan 250-350 euroa kappale. Hinta kohosi sitä mukaa kun moottorit vähenivät. Nämä olivat kuulemma lajissaan viimeiset.
     
  17. jylhä

    jylhä 1st gear

    huutokaupassa aina ensimmäinen lajiaan menee halvimmalla. loppua kohden kateus ja hinnat nousee. mitähän mb trackeille mahto tulla hintaa? konepörssissä moisesta pyydettiin 37500e.
     
  18. Nappula

    Nappula Gearhead

    Noi kopilliset 131 Zilit on miltei kaikki vanhoja panssarivaunun huoltoautoja joilla ajetaan melko vähän mutta toisaalta toi koppi varusteineen painaa 5 tonnia joten se on Zilille täysi kuorma ja koko auto joutuu kovemmalle rasitukselle kuin tavallinen lava Zil. Aika hyvin voi päätellä huutokaupattavien Zilien kuntoa ajokilometreistä, Alle 35 tuhatta ajetut on yleensä kohtuu kunnossa mutta sitä enemmän ajetuissa yleensä viimeistään 50 tuhannenkohdalla on moottori
    kaikin puolin vaihto kunnossa, tähän varmaan pääsyy on se että noista katoaa öljynpaineet varsinkin tyhjäkäynnillä jolloin kone kuluu nopeata pilalle.

    Muuten noita 70 luvun lopun Zilejä tuotiin varastoinnista Tammelasta ajamalla Kalkkuun jonne matkaa tulee reilu 100km, kaikki kesti perille, anoa joka jätti tielle oli 2000 luvun E Sisu joka sylkäsohjaustehostimen fluidit pihalle. Parolassa tosiaan noita Zilejä riittää, voisi melkein sanoa että niillä suoritetaan suurinosa kuorma-auto kuljetuksista. Myös muita herkkuja kuten Gaz 66 ja Uaz 31512 löytyy joskin vähenevässä määrin.
     
  19. napa

    napa 3rd gear

    eiköhän 50000 km ajettu zili ole jo jokapaikasta "tuleentunut" riittävästi... onko niillä muka joillakin päästy noinkin pitkälle :eek:
     
  20. Nappula

    Nappula Gearhead

    Itse en ole nähnyt 50 tuhatta ajettua Ziliä mutta arvioini perustuu Zil 131 huoltomanuaaliin jossa kehoitetaan 35-50 tuhannen kohdalla vaihtamaan laakerit ja vaihtamaan männänrenkaat/hoonaamaan lohko.

    Zavod Imeni Lihacheva tehdas vain toimittaa Zil 131 auton jonka käyttäjä kasaa ja korjaa valmiiksi ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana joten yleensä Zil on parhaimmillaan 5-20 tuhannen kilometrin välillä.
     

Kerro tästä muillekin!