Kampiakselin koneistusta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja dbltrbl, 20.12.2018.

  1. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Onko kokemuksia miten onnistuu kotioloissa?
    Virittelin tuollaisen setupin sorviin , runkokaulat olisi tarkoitus hioa joten akseli on kellotettu jotakuinkin suoraan. Tarkoitukseen sopiva kivi pitänee hommata ja rakentaa kivelle joku suoja, mahdollisesti joku jäähdytyskierto olisi varmaankin hyvä olla.

    Kokemuksia, neuvoja, vinkkejä ja vittuilua otetaan vastaan.
     
  2. darpen

    darpen Gearhead

    Ei kai tossa oo mitään vikaa.
    Jos toi kokonaisuus värisee paljonkin, niin silloin homma kyllä vaikeutuu koska kivi rupee ”hyppimään”.
    Pinnanlaatu ja pyöreys kärsii.
    Kun kellottaa uloimpien kaulojen mukaan akselin suoraan johonkin satkun tarkkuuteen eikä akselia irrota missään vaiheessa, niin saa kaikki kaulat samaan linjaan.
    Kivellä menee aika rivakasti satkut, mutta sinähän pystyisit hyödyntämään tota moottoria kans virittämällä hiomanauhan tohon vetopuolelle. Silloin homma kylläkin hidastuu ihan helvetisti.
    Voisin kuvitella että kun oot saanu tollasen aikaan, ni nää mun kirjoitukset on sulle jo ennestään selkeitä juttuja.
     

Kerro tästä muillekin!