Kannen laskeminen, mitä maksaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pave, 24.5.2003.

  1. Pave

    Pave 1st gear

    Eli mitä maksaa tavallisen 8 venttiilisen kannen laskeminen noin suurinpiirtein.

    Entäpä mitä firmoja löytyy oulusta jotka tekee tämän homman? Ei viittis ihan ammattikouluun viedä ku laatu on sitten omaa luokkaansa.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    No ei toi voi paljon maksaa. Ja on hommana niin helppo että onnistuu ammattikoulussakin aivan taatusti, kunhan annat sen kannen sille opettajashenkilölle. Mikäli se ottaa homman niin se valkkaa parhaat hemmot sieltä jotka sen tekee.
    Hinnasta, Mä en ainakaan maksais 20 euroa enempää. Ei tohon mene aikaa puolta tuntia enempää, ei ainakaan pitäis mennä.
     
  3. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Ehkä viikon päästä pystyn vastaamaan tarkemmin, mutta tässä kun V8-padasta on kysymys, arviot liikkuu välillä 200-400€, noin niinkuin koneistamon osalta.
     
  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    No on siinä katteet kohdallaan jos kansien lasku maksaa tota luokkaa. Taidan pistää moottorikoneistamon pystyyn ittekin.

    tuli mieleen vielä, että kun kuuden pytyn poraus ja hoonaus maksaa yhteensä 100 euroa, niin millä sitten noinkin simppeli homma maksaa noin paljon?
    Tietenkin jos ne laskee hiomakoneella siitä 2 millii niin sit varmaan maksaakin. Mä kun käytän jyrsinkonetta tohon hommaan, oikeilla työstöarvoilla jyrsimellä saa todella sileän jäljen aikaseksi eikä mene kauaa. Ei se jälki tietenkään yhtä silee oo ku hiomakoneen jälkeen, mutta se on hyvä ollakin vähän karhea, tiivisteiden pitämisen kannalta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri26i 2003-05-25 14:27 ]</font>
     
  5. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Ei muuten hullumpi idea se koneistamon perustaminen, niitä kun ei oo liikaa.
    Mutta oikeestaan pistä ennemmin KROMAAMO, se homma on Suomessa päin persettä.
     
  6. Pietu

    Pietu Gearhead

    omasta ford 2.0 ohc:n kannesta hiottiin pari milliä pois ja makso 70€.
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Tota kromaamoa me ollaan poikien kanssa mietitty monta vuotta. Se olis kyllä oikeus ja kohtuus.
     
  8. Razorass

    Razorass 1st gear

    Superkoneistus Turussa on velottanut yleensä noin 17-30e. Muistaakseni millin luokka oli tuo 17 ja isommalti vastaavasti enemmän.
     
  9. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    No nyt alkaa olla kohdallaan hinnat. Ei se paljon tota enempää pitäis maksaa.
     
  10. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Muistaakseni hinta riippuu materiaalista sekä määrästä mitä otetaan. Kahdesta valurautakannesta millin pois ottaminen maksaa 60-100 euroo.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    eli suoran koneen kannen lasku on yksinkertainen juttu mutta jos suunnittelet sitä V-koneeseen niin sitten pitää osata samassa suhteessa laskea imukantta jotta reiät osuisi laskemisenkin jälkeen kohdalleen siksi on helvetisti kalliinpaa!
     
  12. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    About näin. Ja sitten kansia ja lohkotasoja on tuplaten, lohkon kiinnitys vie aikaa, imusarjasta pitää ottaa, ja vielä imusarjan vastaisesta tiivistepinnasta lähtee lastu. Mutta halpaa kuitenkin vs. uudet männät, porautus ja tasapainotus?
     
  13. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Juurikin näin, mutta hyvinpitkälti pythagoraan väittämällä voi laskea noi hommelit. ei siihen monimutkaisia kaavoja tartte jos tietää imukannen tiivistepinnan kulman. Kiinnitykset toki vie aikaa.

    Ja vähän eri se on mun sanoa kun mun ei tartte leipääni ansaita noista. Tahtoo sanoa, että jos mä teen yhdet kannet ja imukannen kuukauden tai vaikka kahen viikon välein, ei mun tarvii nyhtää samaa minkä koneistamo ottaa, koskapa mulla ei ole yleensä jatkuvaa jonoa muista osista. Tästä varmaan suuri osa hinnasta muodostuukin. Ja toinen osa siitä että monet koneistamot käyttää mielestäni turhaan hiomakonetta laskemiseen. Jyrsin on nopeampi ja täysin kelvollinen tuohon hommaan.

    Sanoo mies 2 vuoden kokemuksella :oops: mutta kuitenkin, niin monet kannet on tullut tehtyä että sen tiedän ettei niitä tarvi hiomakoneessa laskea.
     
  14. Pave

    Pave 1st gear

    Mä voisin kemianalan miehenä liittyä tohon teidän kromaus projektiin :smile:. Kokemusta on sinkityksestä.
     
  15. Razorass

    Razorass 1st gear


    Sinnepä haarukkaan varmaan menee. Superkoneistukseen olen ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen. Osat on valmiit ajallaan, ja lopullinen hinta on aina alittanut arvion. :smile:!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Razorass 2003-05-27 19:47 ]</font>
     
  16. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    No nyt tiedän mitä hoito about maksoi.
    Eikä se ollut mitään ihan vähän. Lohkon tasoista 1,8mm -imusarjan tiivistetasosta myös lastu -kansista 0,2 ja imusarjasta 2,5mm kummaltakin puolelta. Ja lopuksi lohko täytyi vielä pestä.
    Nämä hommat n.600€
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Aika miehekkäästi.
    No tuli varmaan kerralla hyvät.
     
  18. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Pää särkee kun asiaa ajattelen. Sen lisäksi kiertokanget saivat uudet pultit, jonka seurauksena pesiä sai uudelleen koneistaa. Samojen kankien suoruudessa oli toivomisen varaa, vaan ei enää. Kampiakseli oli Superkoneistuksen jäljiltä, ja piti kiillottaa. Ym. jotain pientä. Kaikki yht. 880€. Turun Moottorihionta tuntuu kyllä varsin asian tuntuvalta ja tarkalta paikalta.
    Aikasemmin (92) tähän pataan on tehty totaalinen kansiremontti, hoonaus, uudet nokkalaakerit ja runkolinjan aarporaus. Ei tullut koskaan kasattua konetta silloin. Nyt pitäis tulla ihan hyvä kone cruisailuun.
     
  19. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Hinnat vaihtelevat koneistamoissa. Kasikoneen kansien plaanauksessa hintaa nostaa yleensä se, että kansitaso ja venakopan tiivistetaso eivät ole yhdensuuntaiset => vaatii jigin. Kannen laskeminen EI ole puolentunnin homma. Tässä tuskin tarvitsee selvittää yrittäjän valtiolle maksettavia kuluja (en ole yrittäjä). 100 euroa kuudesta pytystä on halpa hinta. Oliko suora vai v-kutonen? Näillä on eroja. Olet ilmeisesti metallialalla niinkuin minäkin. Käytössäsi on varmasti mittalaitteita. Oletko mitannut sylinterisi? Käytettiinkö stressilevyä? Toivottavasti hermosi on kunnossa, sillä moottorikoneistus vaatii sitä. Kaikenlaisia urpoja käy kyselemässä tyhmiä ja saat selitellä miksi 50 euron arvoisen nissanin kansiremppa maksaa 500 euroa. Jossain välissä pitää tehdä myös töitä.


    Capri26i kirjoitti 2003-05-25 14:23:
    No on siinä katteet kohdallaan jos kansien lasku maksaa tota luokkaa. Taidan pistää moottorikoneistamon pystyyn ittekin.

    tuli mieleen vielä, että kun kuuden pytyn poraus ja hoonaus maksaa yhteensä 100 euroa, niin millä sitten noinkin simppeli homma maksaa noin paljon?
    Tietenkin jos ne laskee hiomakoneella siitä 2 millii niin sit varmaan maksaakin. Mä kun käytän jyrsinkonetta tohon hommaan, oikeilla työstöarvoilla jyrsimellä saa todella sileän jäljen aikaseksi eikä mene kauaa. Ei se jälki tietenkään yhtä silee oo ku hiomakoneen jälkeen, mutta se on hyvä ollakin vähän karhea, tiivisteiden pitämisen kannalta.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri26i 2003-05-25 14:27 ]</font>
    [/quote]
     
  20. xtremer

    xtremer 1st gear

    Moottroiexpertillä on 40 euroo/kansi (Kuopiossa).
    Itse lasketutin tutulla sorvarilla kotipuolessa ottaa 20 euroo tunti kuitin kanssa...
    noh yhteensä V6 kannet teki 25 euroo
     

Kerro tästä muillekin!