Kannen laskemisen hinta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 12.2.2018.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Missä noin halpoja hintoja on? Muistaakseni sain huomattavasti kalliimpia tarjouksia v8 rautakannen höyläämisestä...
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Eka tietty pitää selvittää se todellinen ruttu, mitä haetaan uuden nokan kanssa ja miten siihen päästään. Ite en lähtis ahnehtimaan sen rutun kanssa, parempi jäädä vähän alle kuin mennä yli et joutuu alkaa ennakoiden kans kikkailee. Mäntä-kansi miniminä pahvin kanssa ihan toimiva on milli, mut flat topeilla siihen tuskin 340:ssä pääsee niin etti ruttu sit nousis jo turhankin kovaks..

    Ite kans kattelin vähän samaa et on kyllä edullista höyläilyt. Alsakantta kun "leikataan" niin sen lasekminen on paljon pienempi työ kuin rautakannen jota hiotaan.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Joku paikallinen metallifirma noi höylää, koneistamolla varmaan ihan järettömiä hintoja.

    Mutta jooh se on sen ~9.5 tällä hetkellä, palotilat sen 72cc ja mäntä tosiaan 0.018 yli deckin kuten vakio 340 on. Kumma kun tehdas puristukset on ilmotettu 10.5 samalle kokoonpanolle mutta ei tosta saa mitenkään kun 9.5, niinkun ei oo kukaan muukaan saanu näköjään.

    Mutta veikkaan etten voi kantta niin paljoa laskee että se karkais liikaa käsistä? Ajellaan kummiskin etanolilla tällä.

    Nokaksi oon katellu jotain XE256H tjsp, vääntöä alhaalta huomattavasti enemmän kun tolla 292 Magnumilla :rotfl:
     
  4. -JS-

    -JS- 2nd gear

    Keskisuomen moottorikoneistamossa taisi maksaa 60-70e 2mm lasku kannesta, lohkosta o,5mm siivu 80e. Volvo b20, eli valurautaa.
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuolla nokkamuutoksella nousee sylinteripaineet jo mukavasti, ja jos millin plaanauksella nostat rutut jonnekin 10.4 tasolle niin dynaamistakin tulee jo lähelle ysiä.
    Aika hyvä muutos edelliseen kokoonpanoon verrattuna, siis etanolia ajatellen.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Löytys yhet 318:sen kannet joista silpastu 1.5mm pois jos kiinnostaa niin ota yhteyttä 0505334914
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Eipä noilla 318 kansilla taida mittää tehä?
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    On niilki ihan oma kåäyttötarkotuksensa, pienikanavaiset, ja niit on uudemmat vähän fiksummalla palotilallakin. Mul on pukissa tos yks mis 318 kannet ja tavote on 400 heppaa saada siitä kuhan kerkiää dynoon. No, ne o kyllä aika hyvin kaivetut ja 340 venoilla.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Kai niitä ku tarpeeks hieroo ja isot venat ni jotai tekee? Mut vakiona aika aneemiset noihin 360 verrattuna jopa.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, kanavat on paljon pienemmät mut vastaavasti sit virtausnopeus suurempi. Tollanen vakio 318 kansi virtaa 0.4" 164 cfm ja periaatteessa sen pitäis riittää helpohkosti 330 hepan tehotuottoon jos mutuen on asiat kohdallaan. Ylikin jos ne on oikein kohdallaan. 360 kansi virtaa 200 cfm, ja vastaavasti pitäis piisata vakiona 400 heppaan. Se ei kuitenkaan oo mikään trendi nois tehotuotoissa kummankaan osalta.

    Mä oon kaks 318 mottia käyttänyt dynossa, yks vakio alakerralla joka rengastettu ja laakeroitu, compin 262 HE nokka, performer imusarja, 600 holley ja 1 5/8" shortyt, 2.5" putket vaimentimin. Kannet oli rempattu ja portattu vakioventtiilein ja milli otettu veke. Ajattelin et yli 200, ni kelpaa, tulos oli 260+ välillä 4400-5000. Maksiimivääntö oli 426nm 4100 kierroksella. 2000_lla oli 382nm.

    Toinen oli vähän vakavampihenkinen mut "kummallinen". Siin oli KB männät nolladekissä, 318 kannet 1.88 venoilla ja myös portatut. Nokka oli compin XE275HL ja imusarjana ikivanha Offenhauser minkä päällä kaks 400 carteria. Muuten sarjat jne samat. 300 heppaa oli tavoite. Se anto kautta linajn 20 nm enempi vääntöä mikä johtunee korkeemmasta rutusta, maksimivääntö oli 459nm 4700 ja 2000:lla tuli 400, maksimi mitattu teho oli 335 5500:lla ja menos selkeesti ylöspäin, omistaja kiels vetämästä pidemmälle, edellinen 100 kierrosta toi + 4hv.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitäs jos tbi kutosesta höylää kantta ja vaikka ohuempi pahvi? Jos sais re85 sopivuutta lisää.


    Kokemuksia? 9 vai 9,5 tais olla vakioruttu.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Eiks se oo jo kaikkialla todettu että heivaat sen TBI mäkeen :rotfl:
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu josse oikuttelee. Emmä nyt toimivana raaski on mullakin empatiakykyä ja tunteet :D



    Tää ei edes ollut vitsi. Yks e85 muunnos kohta toteutuu kunhan kilkkeet saan, tässä ois kans mahiksia siihen. Siihen taas ei ole mahiksia että vortec kansia tai muuta suositellaan.


    Porttaus ja kevyt höyläys vois mennä. Jenkkilässä kansia haukutaan niin ettei oikeen tietoa voiko niitä höylätä tai onko vaikutuksia.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Monasti luettu info on niin ristiriitaista, että on pakko tehä ite testit. Ei se muuten selvii. Tollasen "ei niin harvinaisen" kaluston kohdalla ei pitäs aiheuttaa kustannusriskiäkään.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jenkkilässä haukutaan vähän kaikkea koska siellä ihan hyviäkin aihioita on saatavilla ihan sopuhintaan. Ne ei tajua vaikka niille kuinka koittas selostaa että täällä ei haeta scrapyaardilta mitään vitun 455 koneita muutamalla sadalla.

    esim. jollain olds 307 ei tee mitään, koska hae junkyaardilta pre-saasteaika olds 350 kone 150 taalalla. 403 iha paska koska windowed main bearings, hae pre -71 olds 350 150 taalalla tai isolohko 300 taalalla.

    Ja kuitenki suomessa on osotettu että noista saa ihan soivia pelejä mutta jenkkilässä niitten ei ole tarvinnu tyytyä tollasiin kun parempaa aihiota on saatavilla.
     
    RokRoland, Substitute, f34 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Hyvä pointti.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu tuon olen huomannut myös, v6 ei myöskään siellä ole mitään.


    Kai toi tbi sekoaa jo siitä jos puristukset nousee 5%.... Lähinnä vaan tekninen mahdollisuus ja hyöty mielessä, onko materiaalissa varaa ja kestääkö moottorinohjaus sen noston.


    Mitään raakaa ei mielessä ole eikä toisaalta syytä kannen avaukselle...

    Lähinnä nykyisen suorituskyvyn säilytys ja taloudellisuuden ylläpito tai kohennus mielessä.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Semmonen tuli 292 tilalle sit. Ei ihan täysin mitä oisin halunnu (XE256H) mutta ei huvittanu 2-4vk ootella nokkaa mistään... Pitäis vetää ainaskin alhaalta jos ei muuta.
    Ei kyllä varmaan rähise millään tapaa mutta kaikkihan on kompromisseja, kyllä kun yhen kesän sitä rähinää kuuntelee ni toivoo jo viimeestään että ois alhaaltakin sitä vääntöö.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!