Karstan poistaminen?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kalu, 26.10.2013.

  1. Kalu

    Kalu Gearhead

    Laitoin muttereiks tollasen reunaventtiili maamoottorin ja karstaa näyttää olevan aika paljon, johtuen öljystä/paksusta seoksesta, pitäs vissii ajaa aina lappu lattiassa..

    Palotilat ja männät näyttää puhdistuvan crc gasket remover:lla ja kevyellä teräsharjauksella. Rosteri venoista ei näköjää lähe kuin smirgelillä teräsharjalla varovasti hiomalla.

    Haluaisin myös pakokanavat puhtaiks, onko olemassa jotai parempaa myrkkyä mitä vaa suihkauttais ja pyyhkäsis pois, vai eikö oo oikotietä onneen ja pitää pörrällä käydä karstat pyyhkäsee pois? Kanavat oli sileät, ei valupinnalla.
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Lähtiskö jos laittais sarjat lipeekylpyyn uimaan? Sillä konstia muut pinttyneet paksat on kyllä lähteneet valuosista...
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joskun putsannu/ avannu pärrien putkia töhöllä.

    Uskaltasko näyttää kanavalle niin paljoo lämpöö, jos vaik antas puutarhaletkulla vettä vesikanavaan ettei halkee/väänny.

    Töhöllä lämpimäks ja sit paineilmaa perään. Niin lähtee pärrän pakari puhtaaks.
     
  4. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Jos olis kasassa ja käyntikunnossa niin uudet öljyt sisään ja lämpimäksi ja sitten kaasu pohjaan ja hulauttelee vettä vähän väliä kurkkuun.

    Koita polttaa joskus paistinpannuun oikein kunnon savuava karstapaska kuivaksi kiinni ja sitten kaadat siihen kuumalle pannulle kuumaa vettä...
     
  5. nostokurki

    nostokurki 1st gear

    Uuninpuhdistusvaahtoa kannattaa kans koittaa.
     
  6. Kalu

    Kalu Gearhead

    Niin kyse siis tosiaan pakokanavista, mitkä luikertelee tuolla lohkossa sylintereiden välissä...
    Oon kyl täs tullu siihe johtopäätökseen et miks ne ny sit pitäis puhtaaks saada, kun ne nokeentuu taas heti kuitenki. Näköjää mitää iloo hinkata pakopuolta niin kirkkaaks että näkee oman pärstäsäkkin niistä. Tai on ainakin tekemisen ilo..
    Mr. Musclea taitaa löytyä jopa hyllystä, testaampa sitä.




    Paistinpannulla kun käristän rasvaa ja se syttyy tuleen, niin yleensä kaadan siihen vettä kyytipojaks.......
     
  7. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Imupuolen virtaavuus on nelitahtimotissa paljon tärkeämpää kuin pakopuolen. Miksi? No katsos siksi, että pakopuolella kaasut purkautuvat paineenalaisina, mutta täytös ei vapastihengittävässä ole paineenalaista. Aha. Kiitti tästäkin tiedonmurusesta. Ole hyvä.
     
  8. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Kyssäri. Poistuuko rasva sillon pannulta ja ihra sen läheisyydestä :poff:
     
  9. Kalu

    Kalu Gearhead

    Aha. No kiitti hirveesti tästä tiedonmurusesta. Kiitos herra kaikkitietävä. Liittyipä taas tämäkin alkuperäiseen kysymykseen. Sitä en kyllä kmillään käsitä, että mulla on kaasu pohjassa imukanavassa alipaineen siasta ylipaine? Aivan käsittämätöntä????
     
  10. Kalu

    Kalu Gearhead

    Poistuu koko pannukin ihraisen palomiehen toimesta
     
  11. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    No on kait se ihran vaikea käsittää, kun niin ei ole :poff:
     
  12. Kalu

    Kalu Gearhead

    miks ei ole?
     
  13. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Nokun ei oo ahrinta.
     
  14. Kalu

    Kalu Gearhead

    totta, huuhtelupumppu ei ole ahdin
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead

  16. Sambo

    Sambo 1st gear

    Ilmeisesti "kutistava kylmäspray"lisäaineistettuna öljyllä.Tuo hyvä vinkki.kiitos siitä,tulevan varalta :)
     

Kerro tästä muillekin!