Kasia euroautoon.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja O.K, 17.1.2008.

  1. Admiral

    Admiral 3rd gear

    Ooppeleista..

    mitä näitä muutoskatsastaan..

    Admiral -65 4.6ltr (283)
     
  2. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Chevrolet Diplomata -83, alkuperäisellä 4.1L letukan kutosella:
    http://www.uusikaupunki.fi/~perttia/Diplomat/

    Töitä riittää vähäksi aikaa :rotfl:
     
  3. O.K

    O.K 1st gear

    Jaa empä oo tuommosesta ennen kuullukkaan. Onko tuo siis ihan alkuperäsenä tolla korilla, vai onko joku korinvaihto? Onhan se komea korimalli kyllä.
     
  4. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Valmistus Brasiliassa alkoi 60/70 lukujen vaihteessa ja jatkui aina vuoteen -92 asti pienillä keulan ja peräpeilin muutoksilla, Coupe-mallin valmistus loppui muutama vuosi sedan ja farmarimalleja aikaisemmin.

    Moottorivaihtoehdot olivat letukan 2.5L nelonen, 3.8L kutonen ja 4.1L kutonen.

    Alunperin neloskoneisia Coupe malleja on suomessa tietääkseni 2-3kpl, ja Esko Rahkonen kunnosti yhden farmarimallin vuosi/pari ennen kuolemaansa.

    Tietääkseni minun on ainut alunperin kutoskoneinen suomeen kulkeutunut, ja uusin kaikista tietämistäni.

    Edit: tämä ei myöskään käy vertailumalliksi Opelille, kun on eri merkkinen ja euroopan/jenkkilän ulkopuolella valmistettu.
     
  5. O.K

    O.K 1st gear

    :D Aika mielenkiintosta että tuota koria tehty vielä nuinkin vasta tai nuinkin pitkään. Onhan tuossa kumminkin jonninverran eroavaisuuksia kun vertaa vaikka A-Commodoreen. Hieman tuota kasarimuotia on havaittavissa. http://spe.fotologs.net/photo/46/44/56/xspy/1170086480_f.jpg

    Mites, aijotko entisöidä ihan alkuperäiskuntoon vai customoida?
     
  6. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Tekniikaksi tulee letukan 305+TH200R4 tai alumiininen 302:nen osista rakennettuna, muuten joko alkuperäiseksi tai sitten varaosa-Opeleiden avulla hapero keula alkuperäisen Opelin näköiseksi.

    Riippuu vähän siitä, mitä alkuperäisiä osia sattuu tuohon saksasta löytämään.

    Tähtäimeksi olen asettanut, että viimeiseltä työpäivältä saisi ajella ansaitulle eläkkeelle Diplomatan puikoissa :p
     
  7. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Onko kukaan ikinä suunnitellu noihin euroautoihin laittavansa ihan euro veekasin?

    90-luvun alkupään 530 bemarissa on 218 hv 3.0 litrainen v8. hankintahinta voi olla kyllä aika korkea.
     
  8. limppa

    limppa Gearhead

    täälläkin yksi admiral a vm-67 rakenteilla. ei ainakaan viimeksi kun kävin konttorin setien kanssa keskustelemassa tekniikan vaihdosta (305+th350 tai th200 tai manuaali...) niin ei tuntunut olevan ongelmia.
     
  9. keimo

    keimo 3rd gear

    eikö admiraalia saanut tehtaan toimestakin 327:lla
     
  10. SK

    SK Gearhead

    Ei noiden ostohinnat näemmä mitään älyttömiä ole. Huolto- ja korjausosiin saanee rahaa menemään enemmän, ainakin jos ostaa maahantuojalta osat + vielä apulaitteet sekä tietokoneet ja johtosarjat erikseen.

    Esim. tuossa 450 euroa hyväksi väitetty 530:n kone, joka käy vain 7 pytyllä. Ehkä vika on vain puolassa, ehkä ei...

    Ja tuossa hyväksi 1 vuoden takuulla kehuttu kone -740:sestä 2099 euroa avaimet käteen vaihtokoneena. Ei taitaisi tosin tykätä hyvää, jos tulisi Opalalla pihaan.

    Taitaa olla vaan helposti liian tehokkaita koneita kaavaillun kaltaiseen swappiin.
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sai. Tuota vanhakorista - en ole ihan varma saiko Admiralia, mutta ainakin diplomaattia 283:sella - ehkäloppupäässä 327.lla, joka on ihan samankorinen auto. Uudempi korista 1969> sai 327 V8:lla vain Diplomaattina, mutta Admiral on sama auto eri keulalla.


    K-A-D Opelit ovat ihan eriautoja kuin nuo C-Recordit , A-Commondoret sekä D-Rekut ja B-Commot .. Ne ovat Isoja Obelixeja.

    Mulla on 1971 odottelemassa projektina. tarkoitus on pysyä ihan Cih-tekniikassa.
     
  12. XVD

    XVD Gearhead

    ootkos aatellu euro v8.ja???? BMW.lläki on 3.L kaseja...yli 200 heppaa...tosin ruiskulla mut saahan tuonne viritettyä kaasaritki jos vaan haluu...
     
  13. raggar

    raggar Gearhead

    Työkaverilla on -73 admiral. On se vaan hieno peli, ihan ku jenkillä ajais.

    Aikonaan käytin mun 244 volvoa leimalla. Siinä oli tuplaputket ja katastusmies kysy että ootko aatellu kasia laittaa ku on noita putkiaki kaks?
    Tuumasin että on käyny mielessä roverin kasi mutta eipä saa leimattua semmosella. Katsuri tuumas että onhan noita tehty. Minä siihen että eipä saa enää tehä... Tähän katastusmies sano jotta kyllähän siihen jotenkin luvat saa... Vähän kattelinkin roverin koneita, mutta ol niin sikahintasia että unohin koko jutun.
     
  14. O.K

    O.K 1st gear

    Eikös se roverin v8 oo vähän niinkun euro-v8, kun käsittääkseni roveri on brittiläinen merkki. Ja toiseksi olen aatellut siksi kanta-autoksi sitä Opel Commodorea, kun ovat nuo admiraalit, diplomaatit ja opalat sun muut niin harvinaisia ja kalliita, nytkin olisi nettiautossa hyvä v8-aihio commodore n.1000€ ja siihen kun ei nuita 200 heppasia saa rekisteriin.

    Taidan jättää tämän v8-commo-touhut väliin ja alkaa kasailemaan rahaa "ihan oikeaan" jenkkiautoon, joka on varustettu V8 koneella. :D Oishan se kiva projekti, mutta taitaa olla liian vaikeasti toteutettavissa.

    Kannattaa, sillä on paljon paremman näkönen, kun niillä neliskanttisilla umpioilla varustettu keula. :D Tai no mikäpä minä oon ketään neuvomaan, kun makuasioista ei voi kiistellä, sano koira säkkejä nuollessaan.
     
  15. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eikös V8:ssa esitelty Opala ollut myös 4,1-litrainen? Ja tuollainen nelos-brassi ei käy(ne) lähtökohdaksi kasimuutokseen, vaan pitää olla alkujaan kutosella :wc:

    Takavuosina, olisiko ollut -92, väänsin kättä C-Rekord+Common etuakselisto+Chevyn 10-bolt+"Opelin"283+th350 yhtälöstä ja jälkeenpäin harmittaa, kun luovutin. Seuraavana(?) keväänä samoilla kulmilla ensmmäinen Capri V8:lla ja Taunuksiakin alkoi olla... ja vaaditut muutokset olivat kohtuullisia ja omien suunnotelmien kanssa samoilla linjoilla.
     
  17. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Pitää tarkistaa, kun löytää kyseisen lehden. Itselläni oli muistikuva, että oli alunperin nelosella, ja täällä siihen oli asennettu Roverin kasi.

    Ainakin on huomattavasti helpompi homma alkuperäisen kuutosversion kanssa.
    Vertailuautoksihan ei käy kuin Euroopan ja Jenkkilän markkinoille tehdyt mallit :rotfl:
     
  18. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Roverin kasi on Buickin tekeleitä alunperin, samaa konetta oli Oldsissa ja taisi olla Ponussakin. Eivät ole keskenään identtisiä, mm. kansipulttien määrissä on Buickin ja Oldsin kesken eroja.
     
  19. O.K

    O.K 1st gear

    Aivan. Kiitos oikaisusta. Ja mieluusti minä semmosen vanhan kasin sinne laittasin kun on se vaan niin komia näky siellä keulilla. 8)

    Tuossa amazoonissahan taitaa olla sellainen.
    http://www.blocket.se/vi/13429405.htm?ca=11_s
     
  20. 928 GTS

    928 GTS Gearhead

    BMW:n kasia löytyy ainakin 3L, 3,5L, 4L, 4,4L, 4,6L, 5L versioina. Audilla on 3,6L ja 4L ainakin, MB:llä vaikka mitä vaihtoehtoja myös ja Porschellakin pari eri moottoriperhettä jotka tosin on 4,5L tai suurempia.

    Monille vanhaan autoon kasia laittaville nuo taitaa kyllä kaikki olla liian uutta tekniikkaa.
     

Kerro tästä muillekin!