Kasia euroautoon.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja O.K, 17.1.2008.

  1. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Ei se tekniikan tuoreus, mutta liika tehojen määrä :wink:

    Mersun koneita meinasin kanssa jossain vaiheessa Commodoren keulalle, mutta menee melkoiseksi taiteilemiseksi saada niistä aikaan alle 3.5-litrainen.
    Se vanha 3.5L kun on rautalohkoinen, ja siitäkin väitetään 200 pollea lähtevän.

    Muutenhan nuo 80-lukuiset mersun vinkkelit on kokoa, 3.8L, 4.2L, 5.0L ja 5.6L, alumiinikoneita yläpuolisilla nokka-akseleilla, jossain versiossa taisi nokka-akseleita olla tuplatenkin.
     
  2. voittol

    voittol 2nd gear

    itellä oli 73 diplomaatti n.vuosina 90-95 siinä öli 5.7 v-8 ,alkuperäsen vähä pienemmän tilalla.takana oli levyjarrut,en muista kuinka amiraalissa.auto tuli ostettua nuoruuden innolla,muistaakseni 17000mk velka rahalla ja kun sen myi ,muutaman vuoden rassauksen ja kunnostuksen jälkeen(joka ei sekään ilmasta ollut)vaihteisto vikasena ,niin olisko siitä vielä saanut n.5000mk
     
  3. limppa

    limppa Gearhead

    joo kyllähän tuohon voisi 327 laittaa mutta tuntuvat olevan aika haluttuja koneita kun on aika harvoin tarjolla. ja sattui nurkassa olemaan vähän ajettu ja rempattu 305 niin ajattelin laittaa sen nyt aluksi paikoilleen..
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Auttaisiko veivinkaulojen offsethionta auttaisi. Jos laittaa .020 laakerit offsetina, niin isku pienenisi max .010, joka vastaisi tuossa kokoluokassa jotain 10-12 kuutiosenttiä tai .030 laakereilla voisi olla 15-20 kuutiosenttiä.
     
  5. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Ei se riitä. Itse laskin että helpoin konsti olis putkittaa lohko ja porata Kuplan 88 männille. Sillä se jäis just sen +25 % rajan sisään. Ei halpa mutta jos sen kasin haluaa...
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Eikö olekin aika nurinkurista, että esim Chevy II:een sain laittaa minkä tahansa 350-koneen millä palikoilla tahansa ja minulla oli jonkinasteisia vaikeuksia muutoskatsastaa etupäähän levyjarrut 9,5" yksipiiriumpujen tilalle, mutta about vastaavankokoiseen A-Commodoreen, jossa on jonkinlainen ajettavuuskin ja 11" levytkin edes 262-Chevykoneen laitto on pykälissä mahdotonta. Fordin sb on fiksumpi kuin Chevyn jenkkikaseista (kevyempi, jakaja edessä) ja Roverin kone on tietty kevyt kuin mikä. Ajat oli toiset ennen 2001 ja hölmöä on se, että pykälät periaatteessa ovat samat kuin silloin kun saimme Caprien, Taunuksien sekä Viva HB:n luvat läpi, mutta eipä täällä moni ole huudellut ainoastakaan läpi menneestä poikkeusluvasta euroautokaseja koskien enää 2000-luvulla. Tyypit AKE:ssa vaan pistää suoraan silppuriin hakemukset?
     
  7. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Volvon 240-sarjalainen on mahdollista katsastaa Roverin kasille.

    Tämmöinen projekti piti käynnistää taannoin, mutta se hautautui muiden alle... Laskeskeltiin konttorilla kuutioita jonkin Amerikan vienti mallin koneen mukaan ja tehoja jonkin turbo GTn avulla. Nippanappa meni %-lukujen sisään. Tätä varten laittelin Rangen koneen, jossa on Buickin jakopäänkoppa ja vesipumppu. Sekä BW automaatti loota Volvosta. 244 D6 Vulvasta ( tai turbosta) kun rakentelisi, niin olisi kaikki alustan osat kohdallaan, varsinkin jos olisi vielä lukkoperä.

    Tuosta koneen kuutioiden pienentämisestä kun kysyin, niin sanottiin, että vaikka kuinka paljon pienenisi on se silti virallisesti se (Roverin) 3.5 litraa!
    Kuulemma eivät ala kuutioita laskemaan.
     
  8. -TH-

    -TH- Gearhead


    kyllä pitäisi laskea just sen mukaan millä mitoilla kone on, entäs jos olisikin omavalmistemoottori? laiskuuttaan oovat sanoneet sinulle noin. :rotfl:
     
  9. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Samaa olen mieltä.

    Jos tilaan jenkkiläisistä vauhtiputkista osat, 4" porauksella olevan lohkon (350:nen) ja 3" iskulla olevan kompuran, niin se kone on 302:nen eikä mikään 350:nen, vaikka olisivat lohkoon moisen lukeman stanssanneetkin..

    Jos haluavat vaikeimman kautta mennä, niin lohko kokoonpanon jälkeen konttorille, ja luki luki :rotfl:
     
  10. Beenari

    Beenari 3rd gear

    Ei kun jos väittävät että lohkon valunumeron mukaan niin samantien tilaamaan jenkkilästä pajalta 454 lohkoja 350:n valunumeroilla... :lol:
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei ne minusta mitään "sikahintaisia" ole olleet kun kaveripiirissä ovat noiden kanssa pyörineet,eipä niillä hinnoilla mitä ovat vakioilla 3,5l käyneet kauppaa paljon letukan tai fordin koneita ostella...
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Mitäs jos hiotuttais enemmän ja vaihtais jotkut toiset kanget?
     

Kerro tästä muillekin!