katit pois?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja meirok, 27.6.2018.

  1. meirok

    meirok Gearhead

    jos ottaa katalysaattorit pois, pistetäänkö lambdat liitoksella suoraan putkeen ,joka korvaa katin?mihin ne ilmapumpun letkut? meneekö joku sekasin kun ne poistaa?? ihan turhia ja ahdistaa vaan,,otan siististi ja niin et saa takas kun rek otteessa merkintä ja museo auto,,neuvoja ja mielellään tietopohjaisia,kiitos [​IMG]:) [​IMG]:) menee kahteen putkeen ja molemmissa katit, voortti on kyseessä EFI systeemi ja vm,-83
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei niitä kannata poistaa ja nähdä vaivaa jollei ne mitään konkreettista vikaa aiheuta.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei taida ajaessa huomata tehoeroa? Turha ottaa pois ku ei käytännön hyötyä.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Turhaa työtä poistaa koko katit, ellei ne ole paskana ja uudet maksaa jotain 5k euroa kpl.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei sinne kyl uusiakaan kannata laittaa oikeen missään tapauksessa jos saa auton päästöihi ilmankin.
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Näyttää olevan vuosimallia -83 oliskohan noi vielä vanhoja hauli katteja, ne menee kyllä aika hyvin tukkoon kokemusta on omasta -81 chevystä, mut jos on samanlainen katti kuin mulla chevyssä niin siinä on korkki tai kaksi minkä kautta haulit voi kaataa pois ja laittaa katit takasin, ei ahdista enää.
    Kokemusta ei ole mitä voortin EFI tykkää jos haulit lähtee, veikkaisin ettei mitään, mutta ei voi tietää.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, kaverilla oli kaprise mikä kulki 80-90 kaadu pohjassa. Kun katti pois se kulki suunnillee niinkun kuuluukin.

    Mut sen kyl huomaa jos gat tukossa.
     
  8. 6v sitten Ex. mersu lopetti kulkemisen, meni "vikaohjelma päälle" jos yritti ajaa normaalisti. Kyselin "ammattilaisilta" ja kaikilla oli neuvo, tieto, varma tieto.... mutta ei vaan mikään poistanut vikaa. Toteutin kaikki neuvot turborempasta anturien vaihtoon ja sitten katkaisin putken alhaalta ja ruuvasin irti turbosta. Heti rempatulla ahtimella 1,5bar painetta ja kulki hienosti. Molemmat katit pöydälle, kapealla laikalla keskeltä saumaa rosteripöntöt auki ja tyhjensin kummankin katin. Tig:llä kiinni ja menox. Vähän lisääntyi viheltävä ääni tietyissä kohden, mutta ei merkittävää haittaa. Katsastuksissa ei mitään eroa katillisiin, arvot viimeisen päälle kohdallaan. Tosin nyt ei enää "maailma pelastunut" kun oli auto ilman kattia.....

    Aulis
     
    Muokattu: 29.6.2018
    KajS ja xarper tykkäävät tästä.
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Auliksella tais olla diesel?
     
  10. Diesel kyllä.
     

Kerro tästä muillekin!