Katsastuksesta taas....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 19.7.2007.

  1. tha022

    tha022 Gearhead

    Kävin aamulla Chevyn konttorilla näyttääs ja hienosti homma eteni kunnes ruvettiin renkaita katsomaan.
    M/T:n katu slicksit takana ei ollu ongelma, ne on laitettu otteeseen ja silleen mutta sitten tuli että ei saa olla radiaali renkaat edessä jos on slicksit takana vaan pitäis olla saman runkoset kumit molemmis päissä. :eek:
    Mikä ikinä tuossa säännössä on ideana?
    Kertookaa jos joku tietää.

    En missään nimessä halua arvostella ko. katsurin toimintaa, sillä setä hoiti ison muutos katsastuksen tosi mallikkaasti. Linkit, coiloverit, takajarrut, takarunko, lattia pellit, slicksit ja kaaret, jne...

    Aijuu, runko numero ei löytynyt. Missähän semmonen on lyötynä 2gen Camaroon????
    Koelaudan päällä on yksi mutta pitäis kuulemma olla rungossakin.

    Käsijarru, eturenkaat ja kaarien pehmusteet niin sitten saan leiman ja taas on DEE-ryhmäläinen valmis. :D
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Semmoinen se laki vaan on. Kuorma-autossa saa olla ristikudos- ja vyörenkaita eri akseleilla, mutta paketti- ja henkilöautossa on oltava joka pyörässä samanrunkoiset.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    JOS ei ole aiemmin merkittynä vyö/puolivyörengastusta otteeseen, näitäkin on. Ristikudosrenkaita ei ole ennenkään saanut "sekoittaa" muiden kanssa.
     
  4. zet28

    zet28 Gearhead

    Mulla toi runkonummero on takaluukussa,siinä kuskinpuolella tiivisteen ja lokarin välisessä pellissä,en itsekään tota löytäny,piti edelliselle omistajalle kilauttaa
     
  5. W201

    W201 3rd gear


    :soosoo: Et sitten "autoa" ostaessasi tiennyt mitä ostit kun tollasta piti kysellä? :soosoo:
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ??? Noita runkonumerojahan nyt on ripoteltu milloin minnekin, itselläkin ollut pariin otteeseen hakusassa (vaikka esim. Caminon myyjän mukaan antamissa papereissakin paikka oli mainittu, oli vaan niin loivasti meistetty). Ja aina olen kyllä tiennyt mitä olen ostanut, siitä ei ole ollut kyse.

    Sinäkö se olet sorvannut sen täällä vitsinäkin heitellyn kysymyslistan auton myyjälle, jos tunnet ostamasi auton paremmin kuin omat taskusi? :wink:
     
  7. Vossikkakuski

    Vossikkakuski 1st gear

    Vanin runkonumerosta soitin joskus entiselle omistajalle joka kertoi kaiverretun runkonumeron löytäneen vahingossa mattoa vaihtaessaan... Löysin sitten ihan sattumalta autoon kömpiessä tiivisteen alta myös meistatun runkonumeron jota on helpompi katsatusmiehelle tarjota... Eli kuten Pertti K mainitsi niin ameriikanpirssissä runkonumero saattaa olla vaikka sen aikaisen maahantuojan vapaavarastoautonsiirtäjän kankkuun kaiverrettuna...
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ostin vuosia sitten dodge ramin ja eka katsastuksessa ei löydetty runkonumeroa,soitin entiselle omistajalle joka sanoi sen sijaitsevan vaihteiston hännän kohalla poikittaispalkissa,no olinkin ihmetellyt pakoputkien kannakkeita hitsatessa et mikähän numerosarja tuo on ja vedin hitsillä lattaraudan runkonumeron päälle :rotfl: :rotfl:
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Mutta ristikudos (rätti) renkaita ei sekoiteta vyörenkaisiin.
    Sen lakikin sanoo, ja ajo-ominaisuuksiltaan ne ovat molemmat historiaa...
    historiikki-kalustossa ok, mutta päivittäisliikenteessä...forget it...
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Minun autossa vasemmassa runkoaisassa päälipuolella ohjausvaihteen vieressä.
     
  11. W201

    W201 3rd gear



    Mielestäni on osto hetkellä syytä todeta runkonumeron ja auton papereiden
    täsmäävän toisiinsa, kun näin tekee ei tarvitse jälkikäteen soitella myyjälle tai katsastuksessa ihmetellä missä se runkonumero on.
    Pertti K:lle en ole sorvannut mitään kysymyslistaa tänne enkä muualle.
     
  12. tha022

    tha022 Gearhead

    Täytyy käydä tsekkaas nuo pari paikkaa.
    Soitin AKE:n ja kysyin notta mihin lyöty kun rek. oteeskin luki että varmennettu katsastusmiehen toimesta.
    Vastaus AKE:lta oli että liian vanha juttu (1986) paperit hävitetty jo.
    Noh, sanoin katsurille et näin on käyny, rupeenko jynssään koko eturungon puhtaaksi et löytyy numero?
    Kaveri tuumas hetken ja sano et, lyö itte uudestaan ja tehdään kunnon paperit kun tuut uusinta näytölle. :lol:
     
  13. miksu1251

    miksu1251 1st gear

    No sehän ratkes mukavasti. Ei ollu katsastusmiehellä huonopäivä :D . Nii jus tos runko numeros sen verta viel et kun ostin vanin aikanaan ja sitä sit kattelee päivän valos huomasin perkule repeemän matos ja sitä sit kattomaa ja eikus perkule siel olikii piilotettu numeroita ei tosin ole viel kysyny niit numeroit konttoril mut onhan se kiva tietää mis on jos joskus tulee eteen.
     
  14. blackfoot67

    blackfoot67 1st gear

    Torstaina leimasin oman gemssun ja katsuri oli todella asiallinen.Ainoat viat olivat nämä.No runkonumeroa ei löydetty ja etsittiin kauan,lopulta totesi inssi että täähän on senverran vanha että olkoon.Renkaat edessä olivat hiukan jo pienessä pinnassa ja luulin että jää siitä kiinni,kun en saanut uusia vielä alle,niin eipä hylännyt,lupasin hoitaa asian kuntoon heti ja leima tuli.Todella hyvä mieli tuli tuosta keikasta
     
  15. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Mutta on se hyvä ettei inssit osaa edes laskea niin voivat helposti hylätä auton esim. käsijarrusta kun eivät tiedä mitenkä paljon pitäis jarrujen näyttää dynossa. Oli lähellä hylkäys syyttä, kerpeles. Muut viat ei merkannu sitä kuuluisaa emätintäkään mutta käsijarru oli aika raju syy, ei irti oleva tolppa ollu mitään :eek:
     
  16. Vossikkakuski

    Vossikkakuski 1st gear

    On mahtava juttu kun joku ymmärtää sen ainoan oikean "hetimulletämänyt" auton löytäessään tsekata rungon, koneen yms. numerot jarrunauhojen kulutuspinta mukaan lukien... Totakai ne pitäis mut harvoin vaan on tullut tsekattua... Koputetaan puuta mutta tähän asti itsellä on käynyt niin hyvä tuuri tai sitte vaan myyjän harrastuspohja on huokunut sen verran läpi että aina olen jälkikäteen puhelimessa saanut vastauksen autoa koskeviin kiperiin kysymyksiin. Itse sen oikean löytäessäni olen yleensä aika täpinöissäni joten monta tuollaista seikkaa saattaa jäädä huomaamatta...
     
  17. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Öö...vähän ohi aiheen, mutta onko lemanssilla paljonkin kokemusta UUSILLA rättirenkailla kurvailusta? Kyllä niillä kummasti pystyy autoa kuljettamaan päivittäin ihan muun liikenteen mukana, eikä tuollaisilla kumeilla varustettuja vekottimia kovin usein näe ojan pohjalla... Auton ulkonäkö kun on pääasia :wink:

    Kavereilta lainatun ajatusmaailman mukaanhan rättirenkaat tulisi määrätä pakollisiksi joka autoon, sillä varmaan ainakin 99% liikenneonnettomuuksista ajetaan nykyaikaisilla ja mukamas niin turvallisilla teräsvyörenkailla! :wink: :poff:
     
  18. 5EISKA

    5EISKA 1st gear

    nyt mielenkiinnosta. eli velipoika oli vectraa leimaamassa josta katsuri löysi vian oikeasta tuivarresta, edellis vuonna samaa tukivartta ihmetteli 3 katsastusmiestä, mikä tuo on? mutta leima tuli... nyt sama auto ja taas 2 miestä tutki + johtaja ja totesi että vaihdettava koska olivat sitä mieltä, että kirveen terä hitsattu tukivarteen??? no löytyi korjauskirja jossa luki ko. vuosimallin kohdalla tietyissä malleissa siirrettävä paino tukivarteen vaihdettaessa... joten kuis toimii, ostaa uus ja laittaa "terä" uuteen osaan ja ottaa hylsy vai huijata ja jättää laittamatta... vai pitäskö kiukutella ja heittäytyä selälleen potkien ilmaa, mäen ala...
     
  19. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Jos siinä kuuluu olla se kirveenterä, niin ei kai sitä pois vaihdeta? Ja jos sen perusteella joku yrittää hylkyä että on laite sen mukainen kuin pitää, se on virhe. Sen mukaan homma menee, mun käsitykseni mukaan.
     
  20. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead


    No jos se on korjauskäsikirjassa käsketty tehdä noin, niin sitten kirja mukaan konttorille ja sen pitäis olla sillä hyvä.
     

Kerro tästä muillekin!